Blog

internet marketing en development blogs

De belangrijkste SEO trends voor 2018

De belangrijkste SEO trends voor 2018

07 november 2017

Begin november, 2018 nadert alweer met rasse schreden. Een goed moment om naar trends te kijken die het online marketing landschap in 2018 gaan bepalen. Zeker voor SEO is het een absolute must om op de hoogte te zijn van manieren om jouw website goed te laten scoren. Blijf je hangen in technieken uit het verleden dan is de kans groot dat jouw rankings door Google genadeloos worden afgestraft. Houd daarom de volgende SEO trends goed in de gaten.

Google past AdWords spend automatisch aan

Google past AdWords spend automatisch aan

24 oktober 2017

Behalve wat veranderingen binnen de interface is er dit jaar niet al te veel noemenswaardig gebeurd op het terrein van AdWords. Tot enkele weken geleden. Vanaf 4 oktober kunnen jouw campagnes tot het dubbele uitgeven ten opzichte van wat er als dagelijks budget is ingesteld. De vraag is natuurlijk waarom Google deze verandering doorvoert en wat deze aanpassing betekent voor jouw AdWords account.

Accelerated Mobile Pages, gebruik jij ze al?

Accelerated Mobile Pages, gebruik jij ze al?

18 oktober 2017

Accelerated Mobile Pages, je ziet ze steeds meer terugkomen in de zoekresultaten van Google. Het in 2015 gelanceerde Google project geeft de toenemende verschuiving naar mobiel een duidelijk gezicht. Een goed moment om de laatste ontwikkelingen te bespreken en een voorlopige conclusie te vellen over de functionaliteit en het nut van Accelerated Mobile Pages (kortweg AMP genoemd).

Voice Search update, Google vs. Microsoft

Voice Search update, Google vs. Microsoft

10 oktober 2017

Eerder dit jaar schreven we over Voice Search en de toepassingen ervan. We gingen er in dat stuk vanuit dat Google moeiteloos haar dominante positie op dat vlak zal behouden. Maar is dat wel een terechte aanname? Het continue veranderende speelveld van online marketing biedt wellicht ook mogelijkheden voor andere platformen als Bing om de strijd aan te gaan met Google.

Hoe haal jij het meeste uit leadgeneration?

Hoe haal jij het meeste uit leadgeneration?

03 oktober 2017

Leads, het klinkt elke marketeer als muziek in de oren. In de praktijk blijkt het echter moeilijk om snel en efficiënt leads te verzamelen, zeker wanneer je in de B2B markt opereert. Des te belangrijker is het om zoveel mogelijk uit bezoekersdata van jouw website te halen. Een leadgeneration tool als Leadfeeder helpt je om deze data om te zetten in waardevolle leads voor jouw bedrijf.

Google adblocker, wat staat ons te wachten?

Google adblocker, wat staat ons te wachten?

27 september 2017

Zonder tegenbericht verwachten we nog steeds dat Google de plannen doorzet om begin 2018 de eerder aangekondigde adblocker te introduceren in Chrome. In Amerika verschijnt de adblocker al incidenteel in de Chrome Canary app voor Android toestellen, een signaal dat het waarschijnlijk niet meer lang duurt voordat het als bèta-versie beschikbaar komt voor een grotere groep gebruikers. In dit blog meer over wat ons met de Google adblocker te wachten staat.

Display advertising, terminologie kort uitgelegd

Display advertising, terminologie kort uitgelegd

19 september 2017

Display advertising, het blijft een onderdeel van online marketing waarin technische terminologie je om de oren vliegt. De ontwikkelingen in deze tak van online adverteren volgen elkaar zo snel op dat het soms lastig is alle elementen uit elkaar te houden. Een goed moment om de belangrijkste elementen van display advertising nog eens kort te benoemen in ons blog.

Case: CompaNanny HR

Case: CompaNanny HR

14 september 2017

Het Immense blog is een platform om kennis te delen, het is ook een plek om wat meer over onze klanten te vertellen en wat we voor ze doen. In deze case kijken we terug op een social media campagne die we begin dit jaar voor kinderopvang organisatie CompaNanny hebben ingezet om gekwalificeerd personeel binnen te halen.

Google Posts, nog meer focus op lokaal

Google Posts, nog meer focus op lokaal

11 september 2017

Hoewel nog niet officieel uitgerold in West-Europa, alles wijst erop dat de Google Posts feature steeds meer beschikbaar komt voor bedrijven met een geverifieerd Google-account. In dit blog lees je meer over deze feature en hoe je Google Posts, overigens niet de originele naam maar spontaan ontstaan in ‘de markt’, effectief kunt inzetten voor lokale vindbaarheid van jouw bedrijf.

Google Optimize, gebruik jij het al?

Google Optimize, gebruik jij het al?

05 september 2017

A/B testing, elke online marketeer heeft er mee te maken. De tools vliegen je om de oren en uiteraard doet Google volop mee om je te helpen alles uit je data te halen. Door de veelheid aan beschikbare programma’s kijken we steeds kritischer naar de functionaliteit van elke tool. In dit blog laten we ons licht schijnen op Google Optimize, sinds april van dit jaar voor iedereen beschikbaar.

Facebook Watch, het wachten waard?

Facebook Watch, het wachten waard?

29 augustus 2017

Voor de meeste kenners heeft het wat lang op zich laten wachten, maar deze maand kondigde Facebook dan eindelijk haar eigen videoplatform aan, Facebook Watch. Daarmee gaat Mark Zuckerberg definitief de strijd aan met al bestaande, populaire diensten als YouTube en Netflix. Met ruim 2 miljard trouwe Facebook volgers jaagt de nieuwe videodienst haar concurrenten nu al flinke schrik aan. In dit blog antwoord op de vraag of dat terecht is.

Case: TCH app

Case: TCH app

23 augustus 2017

TCH, voluit Taxicentrale Haaglanden, is het nummer één taxibedrijf in die regio, van het Westland tot Wassenaar. TCH zoekt continu naar mogelijkheden om haar dienstverlening te optimaliseren. Immense heeft TCH geholpen bij het ontwikkelen van een app die deze ambitie ondersteunt. De app is afgelopen juli in de App Store gelanceerd.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14