Blog

internet marketing en development blogs

Meer branded search op jouw merknaam als MKB’er

Meer branded search op jouw merknaam als MKB’er

30 juni 2020

Voor het MKB is het werken aan SEO waarschijnlijk de beste manier om rendement te halen uit online marketingactiviteiten. Het zal dan ook niet verbazen dat veel MKB’ers hun volledige marketingbudget naar SEO schuiven. Toch is het niet verstandig om alleen maar op SEO te focussen. Wil je effectief werken aan naamsbekendheid dan doe je er goed aan om verschillende kanalen in te zetten om jouw doel te bereiken: meer naamsbekendheid, meer klanten en meer conversies!

Google gaat betalen voor journalistieke content

Google gaat betalen voor journalistieke content

29 juni 2020

Europese nieuwsuitgevers en overheden hebben al jaren geprobeerd om Google te laten betalen voor het publiceren van hun content. Er zijn al veel geschillen en rechtszaken geweest over copyright rechten. Na jarenlang getouwtrek om uitgevers tegemoet te komen, laat staan überhaupt te betalen voor het vertonen of doorlinken naar hun content, zet Google nu eindelijk de stap om aan de voorwaarden van uitgevers te voldoen.

De cookieloze toekomst van programmatic advertising

De cookieloze toekomst van programmatic advertising

24 juni 2020

In de afgelopen 10 jaar heeft de wereld van advertising data benut, voornamelijk door het gebruik van cookies, om meer over doelgroepen te weten te komen en om ze gericht te benaderen. Misstanden die te maken hebben met datalekken of publiekelijk beschikbaar komen van data zoals het Cambridge Analytica schandaal hebben voor bedenkingen gezorgd bij de consument over welke data van hen wordt verzameld, door wie en hoe ermee om wordt gegaan.

Het ideale moment voor onderhoud aan je website

Het ideale moment voor onderhoud aan je website

09 juni 2020

In tijden van crisis is het voor veel bedrijven een bijna natuurlijke beweging om marketinguitgaven on hold te zetten, tot het moment er weer meer zekerheid is over de markt waarin ze opereren. Los van het feit of deze voorzichtigheid voor ieder individueel bedrijf de juiste beslissing is, is het sowieso wel een goed moment om je website eens kritisch onder de loep nemen. Dit is een ideaal moment om werkzaamheden aan de website uit te voeren die om wat voor reden dan ook al een tijd op de plank liggen. In dit blog meer over de verschillende migraties die interessant kunnen zijn om je site te upgraden.

Gericht adverteren met Amazon Posts

Gericht adverteren met Amazon Posts

28 mei 2020

Ben je bedreven in maken van social content en sponsored posts? Binnenkort komt er een nieuw channel beschikbaar waar je nóg meer gebruikers mee kan bereiken, Amazon Posts. Met Amazon is er sinds enkele maanden in Nederland natuurlijk al een zeer interessant platform geïntroduceerd voor webshops. Amazon Posts kan jouw zichtbaarheid en succes op dit platform verder vergroten. In dit blog een korte vooruitblik hoe deze tool eruit zal komen te zien.

Merkidentiteit in een wereld zonder cookies

Merkidentiteit in een wereld zonder cookies

20 mei 2020

Veel merken danken een deel van hun succes aan het bestaan van cookies. Met de aankondiging van Google dat binnen twee jaar Chrome cookies van derden niet meer ondersteunt wordt de druk opgevoerd voor merken om hun merkstrategie- en identiteit op een nieuwe manier te benaderen. In dit blog bespreken we een aantal pijlers waarop merken hun identiteit kunnen bouwen in een cookieloze wereld.

Hoe pas jij je SEO strategie aan op de coronacrisis?

Hoe pas jij je SEO strategie aan op de coronacrisis?

22 april 2020

De eerste schokgolf van de corona pandemie ligt achter ons. We raken steeds meer gewend aan het ‘nieuwe normaal’. Dat de huidige crisis grote gevolgen heeft voor de economie is voor veel werknemers, ondernemers en bedrijven helaas al de harde realiteit geworden. Als marketeer is het zaak de bestaande strategieën goed te evalueren en aan te passen aan de nieuwe situatie. In dit blog een aantal tips wat je kan doen om jouw SEO strategie in tijden van corona te optimaliseren.

Hoe kan je met content jouw merk versterken in onzekere tijden?

Hoe kan je met content jouw merk versterken in onzekere tijden?

23 maart 2020

Het zijn roerige tijden. Inmiddels heeft bijna heel werkend Nederland de woonkamer als kantoor ingericht en zijn de vrijmibo’s vervangen voor heuse digitale werkborrels. De coronacrisis test ons niet alleen als individuen in onze thuisomgeving, de gevolgen zijn ook pijnlijk zichtbaar voor bedrijven in alle sectoren. Werktijdverkorting, minder opdrachten voor zelfstandigen, overheidssteun, de consequenties van het rondwarende virus zijn onmiskenbaar. Laten we in dit blog eens kijken naar een aantal mogelijkheden om jouw brand te blijven promoten in deze onzekere tijden.

Tips voor een gedegen online review strategie

Tips voor een gedegen online review strategie

27 februari 2020

Consumenten benutten zoekresultaten, social media en ervaringen van anderen om onderzoek te doen naar bedrijven waar ze mogelijk producten of diensten van af willen gaan nemen. Ook steeds belangrijker worden online reviews, inmiddels niet meer weg te denken in het besluitvormingsproces van de consument. Met een goed doordachte online review strategie kan je voorkomen dat jouw online reputatie beschadigd raakt en potentiële klanten afhaken op basis van jouw online reviews. In dit blog een aantal tips om deze strategie voor jouw business te optimaliseren.

Tips voor SEO optimalisatie van jouw Instagram

Tips voor SEO optimalisatie van jouw Instagram

25 februari 2020

Net zoals websites profiteren van SEO inspanningen, zo kan je ook succesvolle organische groei realiseren met jouw social media kanalen. Veel online marketeers denken dat SEO alleen gericht is op hogere rankings in zoekmachines, maar SEO kan ook zorgen voor meer volgers, het verhogen van de interactie met jouw merk en het promoten van een salescampagne. In dit blog nemen we Instagram als voorbeeld, omdat het eigenlijk ook werkt als een kleine zoekmachine.

Welke invloed heeft neural matching op jouw SEO strategie?

Welke invloed heeft neural matching op jouw SEO strategie?

27 januari 2020

Iedereen kent het probleem. Je zoekt iets via Google, maar je vindt niet precies de juiste woorden vinden om je zoekopdracht vorm te geven. Of de zoektermen zitten nog wat dieper weg, meer in het onbewuste, en je hoopt door het gebruik van bepaalde termen dat Google je de juiste voorzet geeft. Met RankBrain heeft Google al een aantal jaren geleden geprobeerd dit probleem te tackelen, met de komst van neural matching moeten de laatste gaten opgevuld worden.

Google BERT Update, wat verandert er?

Google BERT Update, wat verandert er?

14 november 2019

Eind oktober heeft Google de BERT update geïntroduceerd. Door vrijwel alle experts en SEO specialisten, en niet in de laatste plaats door Google zelf, al er- en herkend als de grootste update van de afgelopen vijf jaar. Met deze update volgt Google de opwaartse trend van Voice Search en legt meer nadruk op complexe longtail zoekwoorden en de context waarin ze worden gebruikt. In dit blog meer over deze recente update en de mogelijke gevolgen en kansen voor jouw business.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18