Blog

internet marketing en development blogs

DMEXCO 2019: Immense was weer van de partij

DMEXCO 2019: Immense was weer van de partij

23 september 2019

Op woensdag 11 september was het weer zover voor het online marketingteam van Immense. DMEXCO 2019, de jaarlijks terugkerende zoektocht naar de laatste online marketing trends en ontwikkelingen, stond namelijk op het punt van beginnen. Gedurende de tweedaagse Digital Marketing EXpo & COnference in Keulen zoemden er wederom een groot aantal buzzwords door de zalen van de Koelnmesse. Termen zoals Voice, Video en Kunstmatige intelligentie voerden (nog steeds) wat ons betreft de boventoon.

Hoe benut jij Google voor de échte koopjesjager?

Hoe benut jij Google voor de échte koopjesjager?

06 september 2019

De marketinggekte rondom specifieke kortingsdagen als Black Friday en Cyber Monday heeft inmiddels ook het Europese continent bereikt. Elk jaar weer proberen retailers de slag te winnen met de meest krankzinnige weggeefacties. Is de focus van marketeers op deze doldwaze dagen wel terecht? Natuurlijk, door alle media aandacht is het moeilijk om niet in de stroom mee te gaan, maar de praktijk wijst uit dat deze zogenaamde saleknallers niet heilig zijn voor een succesvolle omzet. Laten we eens kijken hoe Google voor jou als online marketeer kan werken als je de échte koopjesjager wilt bereiken.

SCA, wat kan je als online retailer verwachten?

SCA, wat kan je als online retailer verwachten?

15 augustus 2019

Online retailers kijken met angst en beven uit naar 14 september aanstaande. Waarom? Vanaf die dag moeten de meeste online betalingen uitgevoerd worden met Strong Customer Authentication (SCA), als onderdeel van de eerder geïntroduceerde Europese betaalrichtlijn PSD2. Hoewel deze tweede versie van de Payment Services Directive vooral bedoeld is om online betalen sneller en veiliger te maken voor consumenten, retailers en uitvoerende partijen is het de vraag of dat met de komst van SCA wel gewaarborgd is. In dit blog een nadere analyse.

Klantcase Famed: Klant worden van 57 dagen naar 7 minuten

Klantcase Famed: Klant worden van 57 dagen naar 7 minuten

06 augustus 2019

De gemiddelde duur voor het afsluiten van een factoringovereenkomst met Famed was tot een aantal maanden geleden nog 57 dagen. Deze lange doorlooptijd was de voornaamste reden om te besluiten tot digitalisering van het onboarding proces. Vertrekpunt van het development traject was het vermogen voor de klant om alles zelf te regelen. Geen fysieke handelingen meer, alles digitaal van registratie tot aan het digitaal ondertekenen van het contract. Met de speciaal voor Famed ontwikkelde, API first onboarding tool is het nu mogelijk voor een zorgaanbieder om binnen 7 minuten een digitale overeenkomst met Famed te tekenen.

Google Shopping Actions, wat moet je weten?

Google Shopping Actions, wat moet je weten?

01 augustus 2019

In Amerika is de eerste buzz alweer achter de rug, in Europa wordt reikhalzend uitgekeken naar de resultaten van Google’s nieuwste paradepaardje, Google Shopping Actions. Met deze feature is het mogelijk voor consumenten om bij Google rechtstreeks aankopen te doen met elk device. Een duidelijk statement van de zoekmachinegigant om de strijd aan te gaan met de lang door Amazon beheerste e-commerce markt. In dit blog alles over Google Shopping Actions en hoe je dit als online retailers succesvol kunt inzetten.

Voice Search, een aantal facts & figures

Voice Search, een aantal facts & figures

24 juni 2019

Voice search heeft het huidige digitale Umfeld stevig in z’n greep. Marketeers zijn aan het uitvinden of en hoe Voice het beste ingezet kan worden voor hun business. The big boys gebruiken het digitale speelveld om hun Microsoft, Google, Apple en Amazon Assistants aan het grote publiek te slijten. Maar hoe wordt Voice op dit moment eigenlijk door de gebruiker benut? Een aantal facts & figures op een rij om de impact van Voice op het dagelijks gebruik tastbaar te maken.

User generated content, goed voor SEO?

User generated content, goed voor SEO?

03 juni 2019

Reviews, geüploade video’s en images, FAQ’s, reacties op berichten, allemaal voorbeelden van user-generated content (letterlijk vertaald gebruiker-gegenereerde content). User-generated content (UGC) geeft de bezoeker nog meer informatie waar een pagina over gaat. UGC creëert ook een bepaalde verbinding met je merk en geeft je de mogelijkheid om feedback van klanten te verzamelen. Aangezien UGC ook wel wat nadelen met zich meebrengt is het goed om je te realiseren hoe je het beste kunt profiteren van alle voordelen.

Hernieuwde focus op mobile met Accelerated Mobile Pages

Hernieuwde focus op mobile met Accelerated Mobile Pages

10 april 2019

Ongeacht in welke niche je opereert, SEO inspanningen voor mobiel hebben alle volledige aandacht nodig. Google’s toewijding aan de mobiele gebruiker wordt steeds meer zichtbaar. Heb je als merk vandaag de dag mobile niet als topprioriteit dan ga je de slag met de concurrentie niet winnen. Toepassingen van Accelerated Mobile Pages (AMP’s) kunnen je helpen mobile doelstellingen te behalen.

Google ontvangt volgende megaboete van de EU

Google ontvangt volgende megaboete van de EU

28 maart 2019

Google kan een aanzienlijke boete van de EU tegemoet zien, de derde alweer in vrij korte tijd. Dit keer gaat het om een bedrag van bijna 1,5 miljard(!) euro voor ‘misleidende handelingen in online advertising’ betreffende uitgave contracten die met AdSense voor Search van doen hebben. In een verklaring meldt de EU dat de boete ‘rekening houdt met de duur en de ernst van de overtreding en is berekend op basis van Google’s omzet uit online search advertising bemiddeling in the Europese Economische Ruimte.

In-market doelgroepen, geef jouw Search campagnes een boost!

In-market doelgroepen, geef jouw Search campagnes een boost!

21 maart 2019

De tijd van het managen van search campagnes met enkel en alleen keywords is natuurlijk al lang voorbij. Er zijn inmiddels net zoveel tools beschikbaar om advertenties op verschillende doelgroepen te richten dan dat er oplossingen zijn om dit met je keywords te doen. Een interessante tool die we er in dit blog uit willen lichten is het gebruik van In-market doelgroepen, in de loop van 2018 door Google geïntroduceerd. Toepassen van deze tool levert bewezen goede resultaten op binnen Search.

Interne linkstrategieën voor keywords met wisselend zoekvolume

Interne linkstrategieën voor keywords met wisselend zoekvolume

26 februari 2019

De meeste contentmarketeers met kennis van zaken zijn het erover eens, externe links zijn van groot belang voor een succesvolle online marketingstrategie. Waar veel bedrijven echter nog moeite mee hebben is het creëren van de juiste impact met het plaatsen van interne links. Wanneer goed toegepast zorgen interne links voor traffic naar pagina’s die traditioneel minder aandacht krijgen en zorgen voor een boost op keyword rankings die dat nodig hebben. In dit blog meer over een optimale interne linkstructuur.

Welke impact heeft Voice Search op SEO?

Welke impact heeft Voice Search op SEO?

19 februari 2019

Zoekmachine technologie ontwikkelt zich de laatste jaren steeds sneller waarbij Google verschillende zoekmachine updates uit heeft gerold om haar gebruikers kwalitatieve, relevante zoekresultaten te bieden. Voice Search wordt hierin steeds belangrijker. In dit blog gaan we dieper in op de mogelijke impact van Voice Search op jouw SEO activiteiten en wat je zelf kunt doen om aan te haken bij deze onvermijdelijke trend.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17