Blog

internet marketing en development blogs

Google mobile friendly update: geen paniek!

23 april 2015

De veel gevreesde mobiel vriendelijke update van Google werd afgelopen dinsdag werkelijkheid. SEO-land is in rep en roer. Er wordt gesproken over ‘Mobilegeddon’ en de grote ramp die dit gaat veroorzaken. Menig blog roept dat dit de grootste impact in tijden zal zijn, misschien wel groter dan de laatste Pinguin en Panda update. Ons advies? Geen paniek, maar actie!

Google pagerank: is dat nog belangrijk?

16 april 2015

Ben je bekend met zoekmachine optimalisatie en het beter vindbaar maken van je website, dan heb je ongetwijfeld weleens van Google pagerank gehoord. Er bestaat echter een grote misvatting over het belang van pagerank. Is deze hoog, dan betekent dat niet automatisch dat je ook hoog in de zoekresultaten eindigt.

Geeft jouw site antwoord op de belangrijkste vragen?

09 april 2015

Elke bezoeker op je site is belangrijk. Het is een potentiele klant, die jij kunt overtuigen om iets te kopen of gebruik te maken van jouw dienst. Het liefst wil je dan ook een laag bouncepercentage. Want dat betekent dat jij de aandacht van je bezoeker hebt weten vast te houden. Hoe je dat doet? Simpel: zorg dat je deze drie vragen beantwoordt. Het liefst zo snel mogelijk!

Immense, nu ook Bing accredited professional

31 maart 2015

Immense mag zichzelf naast Google Partner en gekwalificeerde Analytics specialist nu ook ‘Bing accredited professional’ noemen. Dit betekent dat we als bureau zijn getoetst voor alles wat er te weten valt over het Bing Ads-platform. Met de nieuwe onderscheiding op zak willen we graag inzoomen op het ondergewaardeerde advertentieplatform van Microsoft.

Deze content mis jij nog op je site!

27 maart 2015

Consumenten hebben steeds meer behoefte aan informatie voordat zij een aankoop doen. Dat betekent dat het type content én de inhoud die op je site staat, perfect moeten aansluiten bij je doelgroep. De kunst van contentmarketing is om de juiste mix te vinden.

Autocomplete optie verhoogt conversie mobiel

19 maart 2015

Vind jij het ook zo vervelend om op mobiel steeds opnieuw je gegevens in te invullen bij online formulieren? Goed nieuws! Google heeft deze week aangekondigd dat het nu ook op mobiel mogelijk is om automatisch aanvullen op webformulieren in te stellen. Dit kan met de autocomplete form attribute. Dit zou niet alleen het gebruikersgemak moeten verhogen, maar ook de conversie. Google heeft (nog) niet aangegeven dat dit ook een mogelijke ranking factor is of kan worden.

Verhoog je conversie met call only-advertenties

12 maart 2015

Nog niet zo lang geleden introduceerde Google AdWords de mogelijkheid om te adverteren met de ‘call only’ optie. Dit sluit naadloos aan op de door Google eerder aangekondigde focus op mobiel. Wat maakt de alleen bellen-advertenties anders en waarom zou je hiermee een campagne moeten starten?

Google bevestigt mobiel als rankingfactor

04 maart 2015

Er is al veel over gespeculeerd: wat gaat Google doen met mobiele zoekresultaten? Wordt mobielvriendelijkheid toegevoegd als ranking factor? En zo ja, hoe zwaar telt dit dan mee? De kogel is eindelijk door de kerk: mobiel vriendelijke websites krijgen voorrang. Wat betekent dit voor jou?

Google nieuws!

27 februari 2015

Google is aan het testen met een aantal ontwikkelingen die mogelijk een verschil kunnen maken in de vindbaarheid van een website. Wij hebben de drie opvallendste innovaties uitgelicht.

Scanbare teksten worden beter gelezen

20 februari 2015

Het internet wordt ook wel lezen voor de luie mens genoemd. We willen snel verder klikken en vooral niet te lang stilstaan. Daarbij is het ook gewoonweg lastiger om van een scherm te lezen. De meeste mensen lezen je tekst dan ook nauwelijks, of gedeeltelijk. Maar liefst 79 % van de bezoekers scant een tekst, maar 16 % leest daadwerkelijk wat je hebt geschreven. Daarom deze tips om je tekst beter scanbaar te maken!

De 200 factoren die de vindbaarheid bepalen

11 februari 2015

Je leest het goed. De vindbaarheid van een site wordt beïnvloed door wel 200 verschillende factoren! De belangrijkste factoren komen je vast bekend voor: kwalitatieve teksten, de juiste keywords, een slimme domeinnaam en snelle laadtijd. Maar wat zijn nou eigenlijk de overige 196 factoren? In deze overzichtelijke infographic staan ze allemaal op een rijtje!

Optimaliseer je afbeeldingen voor een hoge vindbaarheid

06 februari 2015

Hoewel goede SEO-teksten onmisbaar zijn voor een hoge ranking, kan de vindbaarheid van een site ook verhoogd worden op een andere manier. Wil jij dat je website beter gevonden wordt in de zoekmachines, dan kan het weleens helpen om ook de afbeeldingen te optimaliseren. Bovendien kost het weinig tijd, maar kun je er wel veel voordeel van hebben.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17