Blog

internet marketing en development blogs

Deze content mis jij nog op je site!

27 maart 2015

Consumenten hebben steeds meer behoefte aan informatie voordat zij een aankoop doen. Dat betekent dat het type content én de inhoud die op je site staat, perfect moeten aansluiten bij je doelgroep. De kunst van contentmarketing is om de juiste mix te vinden.

Autocomplete optie verhoogt conversie mobiel

19 maart 2015

Vind jij het ook zo vervelend om op mobiel steeds opnieuw je gegevens in te invullen bij online formulieren? Goed nieuws! Google heeft deze week aangekondigd dat het nu ook op mobiel mogelijk is om automatisch aanvullen op webformulieren in te stellen. Dit kan met de autocomplete form attribute. Dit zou niet alleen het gebruikersgemak moeten verhogen, maar ook de conversie. Google heeft (nog) niet aangegeven dat dit ook een mogelijke ranking factor is of kan worden.

Verhoog je conversie met call only-advertenties

12 maart 2015

Nog niet zo lang geleden introduceerde Google AdWords de mogelijkheid om te adverteren met de ‘call only’ optie. Dit sluit naadloos aan op de door Google eerder aangekondigde focus op mobiel. Wat maakt de alleen bellen-advertenties anders en waarom zou je hiermee een campagne moeten starten?

Google bevestigt mobiel als rankingfactor

04 maart 2015

Er is al veel over gespeculeerd: wat gaat Google doen met mobiele zoekresultaten? Wordt mobielvriendelijkheid toegevoegd als ranking factor? En zo ja, hoe zwaar telt dit dan mee? De kogel is eindelijk door de kerk: mobiel vriendelijke websites krijgen voorrang. Wat betekent dit voor jou?

Google nieuws!

27 februari 2015

Google is aan het testen met een aantal ontwikkelingen die mogelijk een verschil kunnen maken in de vindbaarheid van een website. Wij hebben de drie opvallendste innovaties uitgelicht.

Scanbare teksten worden beter gelezen

20 februari 2015

Het internet wordt ook wel lezen voor de luie mens genoemd. We willen snel verder klikken en vooral niet te lang stilstaan. Daarbij is het ook gewoonweg lastiger om van een scherm te lezen. De meeste mensen lezen je tekst dan ook nauwelijks, of gedeeltelijk. Maar liefst 79 % van de bezoekers scant een tekst, maar 16 % leest daadwerkelijk wat je hebt geschreven. Daarom deze tips om je tekst beter scanbaar te maken!

De 200 factoren die de vindbaarheid bepalen

11 februari 2015

Je leest het goed. De vindbaarheid van een site wordt beïnvloed door wel 200 verschillende factoren! De belangrijkste factoren komen je vast bekend voor: kwalitatieve teksten, de juiste keywords, een slimme domeinnaam en snelle laadtijd. Maar wat zijn nou eigenlijk de overige 196 factoren? In deze overzichtelijke infographic staan ze allemaal op een rijtje!

Optimaliseer je afbeeldingen voor een hoge vindbaarheid

06 februari 2015

Hoewel goede SEO-teksten onmisbaar zijn voor een hoge ranking, kan de vindbaarheid van een site ook verhoogd worden op een andere manier. Wil jij dat je website beter gevonden wordt in de zoekmachines, dan kan het weleens helpen om ook de afbeeldingen te optimaliseren. Bovendien kost het weinig tijd, maar kun je er wel veel voordeel van hebben.

Waarom realtime ‘advertentie aanpassers’ een must is voor E-commerce bedrijven anno 2015.

28 januari 2015

Tegenwoordig zien we vaak advertenties van concurrentie met dezelfde boodschap. Vergelijkbare call-to-actions met unique selling points die niet uniek meer zijn. Er sluipt een bepaalde blindheid waar de topposities de dienst gaan uitmaken. Men weet niet meer waar hij/zij klikken moet. Je kunt het vergelijken met een lot uit de loterij.

Verhoog de vindbaarheid van je app met ASO

24 januari 2015

Verdwalen in de enorme zee van apps is eenvoudig. In slechts een paar jaar zijn er miloenen apps gelanceerd en elke dag komen er meer apps bij. Hier geven we een beknopt overzicht van wat ASO is, de belangrijkste factoren die de positie van een app beinvloeden en een aantal bruikbare tips om het aantal downloads te vergroten.

De Locatie Extensie Upgrade

21 januari 2015

Steeds meer klanten zoeken online naar aanvullende informatie over een fysieke winkel. Zij zoeken bijvoorbeeld naar de snelste route naar de winkel, de actuele openingstijden en/of bepaalde producten op voorraad zijn. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 50% van de personen die hiernaar zoeken, het filiaal op de dag zelf bezoeken.

Het geheim om hoger te scoren dan al je concurrenten

16 januari 2015

Ook jij wil vast hoog in de zoekresultaten staan. Je hebt goed nagedacht over de zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Je weet dat er voldoende mensen op zoeken. En toch blijven de bezoekers aantallen uit. Je website komt zelfs niet in de buurt van de eerste pagina! Frustrerend he? Toch valt dit probleem vrij eenvoudig op te lossen.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16