Blog

internet marketing en development blogs

Zo maak je je website mobiel vriendelijk

Zo maak je je website mobiel vriendelijk

14 mei 2015

Door de nieuwe update van Google is het nog belangrijker dat je site mobiel vriendelijk is. In het kort betekent dit dat lezers, klanten en prospects geen moeite hoeven doen om de informatie tot zich te nemen. Zo maak je jouw website mobiel vriendelijk(er) en is je kans op een betere positie in de zoekresultaten groter.

Meer zoekopdrachten op mobiel: Google past AdWord tools aan

Meer zoekopdrachten op mobiel: Google past AdWord tools aan

07 mei 2015

Google lanceert nieuwe AdWordtools die specifiek gericht zijn op mobiel. Dit kondigde Google aan, nadat bleek dat er in meer dan tien landen vaker op mobiel dan op desktop wordt gezocht. De AdWords update is dan ook geen verassing. Als je websites vraagt om mobiel vriendelijker te worden, dan kun je immers zelf niet achterblijven. Dit zijn de nieuwe features van AdWords, aangepast aan de behoeftes van de mobiele gebruiker.

.amsterdam-domein geeft geen seo-boost

.amsterdam-domein geeft geen seo-boost

01 mei 2015

Vanaf 27 maart komen er 100 nieuwe .amsterdam extensies online te staan. De gemeente Amsterdam stimuleert Amsterdamse bedrijven om de nieuwe extensie zo snel mogelijk te claimen, aangejaagd met de belofte dat je beter vindbaar zult zijn op Google. Helaas werkt het niet zo simpel. Twijfel je of je moet overstappen? Wij zochten de voor- en nadelen van de nieuwe extensie uit.

Google mobile friendly update: geen paniek!

23 april 2015

De veel gevreesde mobiel vriendelijke update van Google werd afgelopen dinsdag werkelijkheid. SEO-land is in rep en roer. Er wordt gesproken over ‘Mobilegeddon’ en de grote ramp die dit gaat veroorzaken. Menig blog roept dat dit de grootste impact in tijden zal zijn, misschien wel groter dan de laatste Pinguin en Panda update. Ons advies? Geen paniek, maar actie!

Google pagerank: is dat nog belangrijk?

16 april 2015

Ben je bekend met zoekmachine optimalisatie en het beter vindbaar maken van je website, dan heb je ongetwijfeld weleens van Google pagerank gehoord. Er bestaat echter een grote misvatting over het belang van pagerank. Is deze hoog, dan betekent dat niet automatisch dat je ook hoog in de zoekresultaten eindigt.

Geeft jouw site antwoord op de belangrijkste vragen?

09 april 2015

Elke bezoeker op je site is belangrijk. Het is een potentiele klant, die jij kunt overtuigen om iets te kopen of gebruik te maken van jouw dienst. Het liefst wil je dan ook een laag bouncepercentage. Want dat betekent dat jij de aandacht van je bezoeker hebt weten vast te houden. Hoe je dat doet? Simpel: zorg dat je deze drie vragen beantwoordt. Het liefst zo snel mogelijk!

Immense, nu ook Bing accredited professional

31 maart 2015

Immense mag zichzelf naast Google Partner en gekwalificeerde Analytics specialist nu ook ‘Bing accredited professional’ noemen. Dit betekent dat we als bureau zijn getoetst voor alles wat er te weten valt over het Bing Ads-platform. Met de nieuwe onderscheiding op zak willen we graag inzoomen op het ondergewaardeerde advertentieplatform van Microsoft.

Deze content mis jij nog op je site!

27 maart 2015

Consumenten hebben steeds meer behoefte aan informatie voordat zij een aankoop doen. Dat betekent dat het type content én de inhoud die op je site staat, perfect moeten aansluiten bij je doelgroep. De kunst van contentmarketing is om de juiste mix te vinden.

Autocomplete optie verhoogt conversie mobiel

19 maart 2015

Vind jij het ook zo vervelend om op mobiel steeds opnieuw je gegevens in te invullen bij online formulieren? Goed nieuws! Google heeft deze week aangekondigd dat het nu ook op mobiel mogelijk is om automatisch aanvullen op webformulieren in te stellen. Dit kan met de autocomplete form attribute. Dit zou niet alleen het gebruikersgemak moeten verhogen, maar ook de conversie. Google heeft (nog) niet aangegeven dat dit ook een mogelijke ranking factor is of kan worden.

Verhoog je conversie met call only-advertenties

12 maart 2015

Nog niet zo lang geleden introduceerde Google AdWords de mogelijkheid om te adverteren met de ‘call only’ optie. Dit sluit naadloos aan op de door Google eerder aangekondigde focus op mobiel. Wat maakt de alleen bellen-advertenties anders en waarom zou je hiermee een campagne moeten starten?

Google bevestigt mobiel als rankingfactor

04 maart 2015

Er is al veel over gespeculeerd: wat gaat Google doen met mobiele zoekresultaten? Wordt mobielvriendelijkheid toegevoegd als ranking factor? En zo ja, hoe zwaar telt dit dan mee? De kogel is eindelijk door de kerk: mobiel vriendelijke websites krijgen voorrang. Wat betekent dit voor jou?

Google nieuws!

27 februari 2015

Google is aan het testen met een aantal ontwikkelingen die mogelijk een verschil kunnen maken in de vindbaarheid van een website. Wij hebben de drie opvallendste innovaties uitgelicht.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17