Blog

internet marketing en development blogs

Meer bezoekers? Verander je titel!

04 december 2014

Wil jij ook meer bezoekers naar je website krijgen? Met een prikkelende titel kun je heel eenvoudig de bezoekersaantallen verhogen. Wij geven je 15 waardevolle tips!

Goede en slechte links: het verschil

29 november 2014

De veelbesproken Penguin updates strijden tegen het onnatuurlijk linken. Daarbij worden ‘slechte’ links hard aangepakt, maar hoe weet je nu of een link goed of slecht is? Controleer je website en let op deze indicatoren bij het beoordelen van je bestaande links. Zo voorkom je een straf van Google en kun je meteen je vindbaarheid verhogen.

Google Partner Learn & Lounge 2014 verslag

27 november 2014

Op uitnodiging vanuit Google Nederland was Immense gistermiddag aanwezig tijdens het Google Partner Learn & Lounge programma. Een selectieve groep gecertificeerde online marketingbureaus kwamen gisteren bijeen voor een kennissessie. Daarnaast was er de gelegenheid tot kennismaking onder het genot van een drankje en hapje. Gisteren via twitter kondigden we al aan dat wij de interessante insights met jullie zouden delen. Belofte maakt zogezegd schuld, dus hierbij het complete verslag!

Conversie verhogen? Vermijd deze conversiekillers!

20 november 2014

Hoog in de zoekresultaten staan is geweldig. Als je klikfrequentie ook nog eens goed is, ben je niet verkeerd bezig. Of toch wel? Maak jij je schuldig aan deze conversiekillers? Dan is er werk aan de winkel! Zorg dat de bezoekers die je aantrekt ook daadwerkelijk actie ondernemen en vermijd deze conversiekillers.

Herstellen van de Penguin update met de Disavow Tool

13 november 2014

De laatste Penguin update is wederom bedoeld om links aan te pakken die niet voldoen aan de richtlijnen van Google. Google ziet namelijk het liefste dat je volstrekt 100 % eerlijk aan al je inkomende links bent gekomen. Klinkt logisch. Maar wat als je niet weet of je negatieve backlinks hebt? En nog belangrijker, wat kun je hier concreet mee doen? Gelukkig deelt Google niet alleen straf uit, maar helpen ze je ook bij het opsporen en verwijderen van de slechte links die naar je site verwijzen. Lang leven de disavow tool!

Beter vindbaar met een SSL certificaat

06 november 2014

Is je site beter vindbaar met een SSL certificaat? In augustus explodeerden de Twitter kanalan van SEO experts, nadat Google via hun blog aankondigde dat HTTPS officieel als een ranking parameter meetelt. Heb je een domeinnaam zonder SSL certificaat? Dan mis je de extra punten van Google.

Nieuwe update Webmaster Tools

31 oktober 2014

Google benadrukt al enige tijd hoe belangrijk het is dat je site ook gebruiksvriendelijk is voor mobiele bezoekers. De laatste update in Webmaster Tools gaat je hiermee helpen door precies aan te geven wat je kunt verbeteren aan je site.

Zoeken met emoji mogelijk met Bing

30 oktober 2014

Zoekmachine Bing laat nu ook emoji’s toe als zoekterm, zo liet het bedrijf afgelopen maandag weten. Gebruikers kunnen enkel met een emoji een zoekactie starten of in combinatie met tekst.

Update Google Penguin 3.0 heeft grote impact

23 oktober 2014

De Penguin update heeft even op zich laten wachten, maar sinds afgelopen maandag is Penguin 3.0 helemaal uitgerold. Ook deze update lijkt een grote impact in SEO-land te hebben en een aantal belangrijke veranderingen met zich mee te brengen. De Penguin updates richten zich vooral op websites die de richtlijnen van Google omtrent linkbuilding schenden aan te pakken. Google hoopt hiermee spammy websites de kop in te drukken.

Enhanced Ecommerce: een praktische handleiding

20 oktober 2014

Afgelopen zomer presenteerde Google Analytics al de metamorfose van de vernieuwde Ecommerce. Omdat er nog mondjesmaat retailers de stap hebben genomen om te profiteren van de nieuwe mogelijkheden, zetten we speciaal voor jullie de voordelen op een rij. Met als bonus een handzame handleiding om over te stappen. De nieuwe Ecommerce draagt de naam Enhance Ecommerce en doet precies wat de naam doet vermoeden. We kunnen genieten van geavanceerde rapportages op het gebied van winkelgedrag en betaalgedrag.

Verschil tussen AdWords en AdWords Express

16 oktober 2014

Het is niet voor niets dat AdWords door veel bedrijven wordt ingezet. Het biedt volop mogelijkheden om extra verkoop binnen te halen, meer bekendheid te generen, gericht de doelgroep te bereiken en daarbij is het ook nog eens meetbaar. Veel bedrijven weten echter niet waar ze moeten beginnen. Waar moet ik mijn advertenties laten zien? Hoeveel tijd gaat het me kosten? Hoeveel geld kan ik het beste uitgeven? Om een aantal vragen te beantwoorden hebben wij de belangrijkste verschillen tussen AdWord en AdWords Express naast elkaar gezet. Zo kun jij gemakkelijk kiezen welk platform het beste bij de doelen en wensen van jouw bedrijf passen.

De nieuwe regels voor webwinkels

10 oktober 2014

Denk je erover om een webwinkel te beginnen of verkoop je al online? Dan is het goed om te weten dat de regels voor online verkoop sinds juni dit jaar zijn aangepast. Voldoe je niet aan de regels, dan kan een consument de aankoop mogelijk alsnog zonder problemen annuleren. Wij hebben daarom de belangrijkste veranderingen op een rijtje gezet.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17