Blog

internet marketing en development blogs

Zoeken met emoji mogelijk met Bing

30 oktober 2014

Zoekmachine Bing laat nu ook emoji’s toe als zoekterm, zo liet het bedrijf afgelopen maandag weten. Gebruikers kunnen enkel met een emoji een zoekactie starten of in combinatie met tekst.

Update Google Penguin 3.0 heeft grote impact

23 oktober 2014

De Penguin update heeft even op zich laten wachten, maar sinds afgelopen maandag is Penguin 3.0 helemaal uitgerold. Ook deze update lijkt een grote impact in SEO-land te hebben en een aantal belangrijke veranderingen met zich mee te brengen. De Penguin updates richten zich vooral op websites die de richtlijnen van Google omtrent linkbuilding schenden aan te pakken. Google hoopt hiermee spammy websites de kop in te drukken.

Enhanced Ecommerce: een praktische handleiding

20 oktober 2014

Afgelopen zomer presenteerde Google Analytics al de metamorfose van de vernieuwde Ecommerce. Omdat er nog mondjesmaat retailers de stap hebben genomen om te profiteren van de nieuwe mogelijkheden, zetten we speciaal voor jullie de voordelen op een rij. Met als bonus een handzame handleiding om over te stappen. De nieuwe Ecommerce draagt de naam Enhance Ecommerce en doet precies wat de naam doet vermoeden. We kunnen genieten van geavanceerde rapportages op het gebied van winkelgedrag en betaalgedrag.

Verschil tussen AdWords en AdWords Express

16 oktober 2014

Het is niet voor niets dat AdWords door veel bedrijven wordt ingezet. Het biedt volop mogelijkheden om extra verkoop binnen te halen, meer bekendheid te generen, gericht de doelgroep te bereiken en daarbij is het ook nog eens meetbaar. Veel bedrijven weten echter niet waar ze moeten beginnen. Waar moet ik mijn advertenties laten zien? Hoeveel tijd gaat het me kosten? Hoeveel geld kan ik het beste uitgeven? Om een aantal vragen te beantwoorden hebben wij de belangrijkste verschillen tussen AdWord en AdWords Express naast elkaar gezet. Zo kun jij gemakkelijk kiezen welk platform het beste bij de doelen en wensen van jouw bedrijf passen.

De nieuwe regels voor webwinkels

10 oktober 2014

Denk je erover om een webwinkel te beginnen of verkoop je al online? Dan is het goed om te weten dat de regels voor online verkoop sinds juni dit jaar zijn aangepast. Voldoe je niet aan de regels, dan kan een consument de aankoop mogelijk alsnog zonder problemen annuleren. Wij hebben daarom de belangrijkste veranderingen op een rijtje gezet.

Homepage sliders slecht voor conversie

30 september 2014

Je ziet ze steeds vaker: homepages met een carrousel slider waar verschillende afbeeldingen en one-liners de revue passeren. Het ziet er inderdaad mooi uit, maar is het ook goed voor de vindbaarheid en de conversie van je site? Het antwoord is nee, ze kunnen zelfs nadelig zijn voor het gebruiksgemak. Gebruik je ook een slider op je homepage, dan is het interessant om te lezen waarom dit design je conversie kan verlagen.

Meer traffic via organische resultaten

23 september 2014

Content marketingbureau BrightEdge deed intensief onderzoek naar de grootste traffic booster op zakelijke websites. Het resultaat is opvallend: slechts 5 % van de bezoekers komt van social media, tegenover maar liefst 51 % dat via organische resultaten binnen komt.

5 minder bekende linkbuilding fouten

16 september 2014

Linkbuilding is een tegenstrijdige SEO-techniek die niet altijd even makkelijk is. Voor een goede positie in de zoekresultaten zijn backlinks noodzakelijk. Verkeerde backlinks kunnen echter juist schade aan je ranking veroorzaken. Er is al veel geschreven over de meest gemaakte fouten bij linkbuilding. Sommige fouten zijn echter niet zo voor de hand liggend en worden wellicht niet door de zoekmachine bestraft, maar leveren je ook niet de juiste resultaten op. Let ook op dat je deze – minder bekende – fouten niet maakt.

In-App zoekmachine: goed idee, niet zo gebruiksvriendelijk

10 september 2014

Google, Facebook en andere organisaties proberen al een tijdje deep-links te integreren in apps. Zo indexeert Google in-app links in de zoekresultaten bij Android gebruikers om sneller en betere resultaten te geven. En het open source link programma van Facebook – wat ervoor zorgt dat je tussen apps kunt deep-linken – loopt ook als een tierelier. Nu is er een nieuwe speler op de markt genaamd: In-App Search.

Google auteurschap is over, maar auteur ranking niet

04 september 2014

Google auteurschap en auteur ranking zijn niet hetzelfde. Dit is hoe Google auteur ranking kan blijven bestaan, terwijl auteurschap stopt.

Facebook straft click-bait berichten

27 augustus 2014

‘Je gelooft nooit wat de gevolgen zijn’ Facebook kondigde onlangs aan de zogeheten click-bait berichten aan te pakken. Je kent ze vast wel: berichten met een sensationele titel waarbij je het niet kan nalaten om erop te klikken. In het bericht staat alleen niets over het artikel zelf. En met een reden, je komt vaak op een oninteressante pagina terecht. Vervelend! En dat vindt Facebook ook.

In 5 stappen anticiperen op de nieuwe Google AdWords update op het gebied van keyword matching

21 augustus 2014

De manier waarop zoektermen worden gematcht voor zinsdeel en exacte zoekwoorden gaat veranderen binnen AdWords. Alles wat moet je weten over sterk gelijkende varianten voor exacte zoektermen. Google kondigde onlangs een wijziging aan van het matching algoritme van zoekwoorden, door het aanpassen van sterk gelijkende varianten voor alle exacte en zinsdeel zoekwoorden.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16