Blog

internet marketing en development blogs

Meer traffic via organische resultaten

23 september 2014

Content marketingbureau BrightEdge deed intensief onderzoek naar de grootste traffic booster op zakelijke websites. Het resultaat is opvallend: slechts 5 % van de bezoekers komt van social media, tegenover maar liefst 51 % dat via organische resultaten binnen komt.

5 minder bekende linkbuilding fouten

16 september 2014

Linkbuilding is een tegenstrijdige SEO-techniek die niet altijd even makkelijk is. Voor een goede positie in de zoekresultaten zijn backlinks noodzakelijk. Verkeerde backlinks kunnen echter juist schade aan je ranking veroorzaken. Er is al veel geschreven over de meest gemaakte fouten bij linkbuilding. Sommige fouten zijn echter niet zo voor de hand liggend en worden wellicht niet door de zoekmachine bestraft, maar leveren je ook niet de juiste resultaten op. Let ook op dat je deze – minder bekende – fouten niet maakt.

In-App zoekmachine: goed idee, niet zo gebruiksvriendelijk

10 september 2014

Google, Facebook en andere organisaties proberen al een tijdje deep-links te integreren in apps. Zo indexeert Google in-app links in de zoekresultaten bij Android gebruikers om sneller en betere resultaten te geven. En het open source link programma van Facebook – wat ervoor zorgt dat je tussen apps kunt deep-linken – loopt ook als een tierelier. Nu is er een nieuwe speler op de markt genaamd: In-App Search.

Google auteurschap is over, maar auteur ranking niet

04 september 2014

Google auteurschap en auteur ranking zijn niet hetzelfde. Dit is hoe Google auteur ranking kan blijven bestaan, terwijl auteurschap stopt.

Facebook straft click-bait berichten

27 augustus 2014

‘Je gelooft nooit wat de gevolgen zijn’ Facebook kondigde onlangs aan de zogeheten click-bait berichten aan te pakken. Je kent ze vast wel: berichten met een sensationele titel waarbij je het niet kan nalaten om erop te klikken. In het bericht staat alleen niets over het artikel zelf. En met een reden, je komt vaak op een oninteressante pagina terecht. Vervelend! En dat vindt Facebook ook.

In 5 stappen anticiperen op de nieuwe Google AdWords update op het gebied van keyword matching

21 augustus 2014

De manier waarop zoektermen worden gematcht voor zinsdeel en exacte zoekwoorden gaat veranderen binnen AdWords. Alles wat moet je weten over sterk gelijkende varianten voor exacte zoektermen. Google kondigde onlangs een wijziging aan van het matching algoritme van zoekwoorden, door het aanpassen van sterk gelijkende varianten voor alle exacte en zinsdeel zoekwoorden.

11 zakelijke blog ideeën die werken

13 augustus 2014

Een bedrijfsblog is een slimme manier om, door je expertise te tonen, bestaande klanten te binden en zelfs nieuwe klanten te werven. Hier heb je echter wel content voor nodig die de lezer interesseert én prikkelt. Wil jij ook zo’n goudmijntje opzetten? Laat je dan inspireren door onze onderwerp ideeën!

Google introduceert PLA ratings

07 augustus 2014

Google kondigde afgelopen week een nieuwe optie in Product Listing Ads aan waarbij winkeliers productwaarderingen kunnen toevoegen aan advertenties. Product ratings worden vertoond middels een 5-sterren waarderingssysteem, gebaseerd op beoordelingen van redactionele sites, online verkopers en externe aggregators.

Bing Ads krijgt een nieuwe look en meer

30 juli 2014

Bing ads onthult begin augustus een nieuwe look voor de interface. Het nieuwe design maakt trends grafieken direct inzichtelijk, heeft een simpele navigatie en lijkt over het algemeen veel op Google Adwords.

Sla je slag met de juiste mobiele content

24 juli 2014

Naar verwachting is het mobiele datagebruik in 2017 ruim 4x zoveel als in 2014. En dat is niet alleen omdat de verkoopcijfers van mobiele apparaten met internetverbinding in razend tempo blijven stijgen. Ook omdat we steeds vaker ons mobiel gebruiken om websites te bezoeken. Naar schatting is op dit moment M-commerce goed voor ongeveer 12 % van de online bestellingen. Wereldwijd is echter gemiddeld 28 % van de website bezoekers afkomstig van een mobiel apparaat. Er valt dus nog genoeg te winnen in conversie. Hoe? Door de juiste content aan te bieden!

Verhoog je vindbaarheid door je producten slim in te zetten

18 juli 2014

Wist je dat Google bij het bepalen van de positie in de zoekresultaten rekening houdt met de categorie naam? Een verkeerde benaming kan je duur komen te staan. Google is namelijk flink partijdig bij het toekennen van de relevantie. Om de strijd voor de hoogste positie in de zoekresultaten te winnen, moet je daarom tactisch te werk gaan. Hoe? Door je producten effectief in te zetten.

Solmar kiest voor Immense als online marketingbureau

17 juli 2014

Immense gaat de online marketing strategie, planning en uitvoering voor Solmar verzorgen. Solmar.nl, een website waar consumenten stedentrips, zonvakanties en exclusieve rondreizen kunnen boeken, is klant geworden bij Immense. Solmar staat vooral bekend om de reizen naar Spanje en Kroatië en werd eerder dit jaar uitgeroepen tot ‘Beste Reisorganisatie 2014’ in de categorie ‘Strandvakantie.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17