Blog

internet marketing en development blogs

Solmar kiest voor Immense als online marketingbureau

17 juli 2014

Immense gaat de online marketing strategie, planning en uitvoering voor Solmar verzorgen. Solmar.nl, een website waar consumenten stedentrips, zonvakanties en exclusieve rondreizen kunnen boeken, is klant geworden bij Immense. Solmar staat vooral bekend om de reizen naar Spanje en Kroatië en werd eerder dit jaar uitgeroepen tot ‘Beste Reisorganisatie 2014’ in de categorie ‘Strandvakantie.

De zin en onzin van de kwaliteitsscore

15 juli 2014

Elke keer wanneer een Google Adwords advertentie verschijnt, zal deze vooraf worden onderworpen aan een zogeheten advertentieveiling. Dit proces bepaald welke advertenties binnen de Google zoekmachine worden getoond en in welke volgorde. Het is geen kunstveiling waar de hoogste bieder wint. Google heeft er nog een extra waarde aan de veiling toegevoegd: de Kwaliteitsscore. Er bestaan echter een aantal misvattingen over de berekening hiervan. Wat Google nu precies wel en niet meeneemt in de kwaliteitsscore zal nader worden toegelicht:

Wat is de beste tijd om te posten op social media?

09 juli 2014

Op welke tijden en dagen kun je het beste een blogbericht plaatsen en wanneer deel je dit op Social Media? Wij kwamen deze handige infographic tegen van SurePayroll en Ghergich & Co die uitlegt wanneer de beste tijd is om berichten te plaatsen op Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en Pinterest. Bekijk ook onze tips per medium onderaan de pagina!

Product Listing Ads: 7 tips voor een betere conversie

03 juli 2014

Adverteren bij Google shopping ads is een effectieve tool om waardevolle klanten aan te trekken. Uit ervaring blijkt dat er nog veel ruimte is om deze advertentievorm te optimaliseren. Door je campagne op de juiste manier op te zetten, blijf je de concurrent voor. Wij leren je hoe!

De nieuwe regels voor keyword density

21 juni 2014

Keyword targeting is nog steeds een belangrijk onderdeel van online marketing, de manier waarop we het inzetten is alleen veranderd. Wij hebben uitgezocht wat je moet weten over keyword density in 2014.

Nieuwe AdWords fuctionaliteiten en toekomstige innovaties

06 juni 2014

Tijdens een live-stream heeft Google een aantal nieuwe innovaties bekend gemaakt. De komende maanden zullen deze updates worden uitgerold. De innovaties hebben betrekking op de volgende punten: Meer inzichtelijke rapportages Nieuwe app advertenties Tools voor efficiëntie en wijzigen op grote schaal De updates zijn gemaakt om de zakelijke adverteerder van Google AdWords tegemoet te komen. Dit zal zich uiten in meer een commercieel georiënteerde interface, rapportages en tools. Hierbij zullen de nieuwe tools daarom ook betrekking hebben op betere sturing van de KPI’s.

Google Panda 4.0 Update - eenvoudige uitleg

29 mei 2014

Wat is het? De Google Panda update is een filter die voor het eerst is geïntroduceerd in februari 2011. Deze updates zijn door Google bedoeld om websites met hoge posities en slechte kwaliteit content een lagere waardering en positie te geven. Hiermee willen zij de kwaliteit van de zoekresultaten verbeteren en ‘louche’ SEO-praktijken in de kiem smoren. De Google Panda update is een uitbreiding op het huidige algoritme.

10 tips voor een succesvolle landingspagina

22 mei 2014

Je kunt door slimme zoekwoorden in te zetten je vindbaarheid vergroten, met een sterke SEA-campagne extra bezoekers aantrekken en de binding met je doelgroep vergroten door social media te gebruiken. Maar wat gebeurt er eigenlijk als een bezoeker op je landingspagina komt? Het maakt niet uit hoeveel bezoekers je hebt, als deze niet omgezet worden in klanten, dan mist de pagina zijn doel. Wij geven 10 tips voor een succesvolle landingspagina.

Immense lanceert custom Adwords Dashboard

14 mei 2014

Immense biedt haar klanten toegang tot een custom Dashboard, een online omgeving met toegang tot alle campagnes en belangrijke informatie. Het Dashboard is een complete online omgeving waar onze klanten inzicht hebben tot diverse rapportages. Ook geven onze campagne managers belangrijke adviezen én actiepunten aan de hand van de rapportages.

Wij zijn verhuisd!

07 mei 2014

De dozen zijn uitgepakt, het nieuwe kantoor is geschilderd en de glazen wanden geplaatst, de computers en printers zijn aangesloten en vanaf onze nieuwe locatie zijn wij inmiddels alweer druk bezig met het verspreiden van onze marketingvisie. Immense is zo snel gegroeid dat een verhuizing niet langer kon uitblijven. Het nieuwe kantoor is niet alleen een stuk ruimer, maar ook eenvoudig te bereiken met zowel de auto als het openbaar vervoer. En parkeren kan gewoon voor de deur. Kom gerust eens langs!

Wat je moet weten over content marketing

01 mei 2014

Contentmarketing is niet nieuw. Toch zijn er maar weinig organisaties die goed nadenken over de content die ze willen aanbieden. Een gemiste kans. Consumenten hebben namelijk steeds meer behoefte aan relevante informatie voordat ze een aankoop doen. En omdat content delen tegenwoordig zo makkelijk is, wordt het veelvuldig gedaan. Om als bedrijf op te vallen is het dus extra belangrijk om content marketing goed aan te pakken. Zo zet je content marketing slim in!

Google vernieuwt app advertenties

26 april 2014

Tijdens de livestream op 22 april gaf Google een presentatie over ‘Step into AdWords’ en kondigde hiermee een aantal nieuwe functies in Adwords aan. Een belangrijke vernieuwing is de uitbreiding van de app-advertenties en de verbetering van de User Interface.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17