Blog

internet marketing en development blogs

Dé nieuwe manier om conversies te tellen binnen AdWords

27 februari 2014

De afgelopen tijd heeft Google een aantal manieren om conversies te tellen uitgerold. Voorbeelden hiervan zijn estimated total conversions, cross device conversions en conversion import. Nu introduceert Google Adwords het flexibel tellen van het aantal conversies. Het vervangt de huidige conversies (1-per-klik) en conversies (veel-per-klik). Wat dit precies voor ons betekent zal uitgelegd worden aan de hand van het volgende voorbeeld.

Auto Event Tracking met Google Tag Manager

15 februari 2014

Google Tag Manager maakt het eenvoudig om alle tags op je website op één plek te beheren. Auto Event Tracking is een handige functie van Google Tag Manager waarmee je de interactie van gebruikers met een website bij kunt bijhouden. Met dit stappenplan lees je wat de voordelen van Auto Event Tracking zijn en hoe je het zelf kunt instellen.

Hoe richt ik anno 2014 mijn SEO paginastructuur in?

04 februari 2014

De manier waarop SEO wordt bedreven is veranderd. Een website volstoppen met een selecte groep zoektermen is met de komst van de Google Hummingbird-update ouderwets denken. Uiteraard komen er nog steeds wel websites bovenaan de zoekresultaten met een hoge keyword dichtheid. Maar de data die nodig is om hier effectief op te sturen is sterk verminderd. Wanneer een bezoeker is ingelogd met een Google account wordt het zoekgedrag niet meer vastgelegd. In plaats daarvan krijgen we in Google Analytics (not provided) te zien.

Google geeft in de zoekresultaten extra informatie over de herkomst van websites

30 januari 2014

Google geeft meer dan alleen een lijst met relevante URL’s in de zoekresultaten,  maar toont ook extra informatie over websites. Via een nieuwe link naast de gevonden websites kun je meer informatie opvragen. Dat meldt Google blog op zijn eigen blog.

Verhoog je brand awareness met engagement-advertenties

23 januari 2014

Sinds december vorig jaar heeft Google alle adverteerders toegang gegeven tot engagement-advertenties. Tot die tijd was deze optie enkel beschikbaar voor geselecteerde partners. Wat zijn de voordelen van engagement-advertenties en wanneer is het interessant voor adverteerders om deze vorm van adverteren in te zetten?

De hervorming van digitaal adverteren

17 januari 2014

Als het gaat om digitaal adverteren was 2013 een uitstekend jaar. Nieuwe technologieën zijn geïntroduceerd om bedrijven, marketingbureaus en adverteerders te helpen hun publiek makkelijker en effectiever te bereiken. Daarom is het goed om stil te staan bij deze veranderingen. Hoe hebben de digitale veranderingen van 2013 impact gehad op het digitaal adverteren?

Gebruik AdWords om videoadvertenties te creëren op YouTube

09 januari 2014

Online video is een krachtig communicatiemiddel om jouw bedrijfsverhaal over te brengen. Je kunt namelijk op een visuele manier jouw product, dienst of merknaam aan de potentiele klant helder presenteren. Het probleem met deze online video content strategie via YouTube is echter dat het publiek vaak uitblijft. Elke minuut van de dag wordt op YouTube 100 uur aan beeldmateriaal geüpload. Jouw videoproductie kan dus in het niet vallen tussen al het aanbod.

Adverteren met Gmail Sponsored Promotions

03 januari 2014

Advertenties die eruit zien als gewone e-mails: met Gmail Sponsored Promotions is het mogelijk. Google heeft hiermee de e-mail advertentiemogelijkheden flink uitgebreid.

Het gebruik van Adwords Scripts

30 december 2013

De functie van scripts maakte in juni 2012 al haar introductie. Echter zijn er nog weinig accountbeheerders die zich hieraan wagen. Een mogelijke reden hiervoor is het technische karakter. Accountmanagers die niet vies zijn van het lezen of schrijven van scripts zullen hier zeker oren naar hebben. Het voordeel van programmeren is dat alles om maat gemaakt kan worden. Dit is juist waar Adwords Scripts volledig tot haar recht komt.

Google Partners: het wereldwijde netwerk

23 december 2013

Google Partners is in november uitgerold voor gecertificeerde professionals van over de hele wereld. Het platform vervangt Agency Edge, Google Certification Program, en Engage for Agencies. Dit betekend dat bedrijven en gecertificeerde Google partners elkaar nu via één enkel platform ontmoeten: Google Partners.

Viewable Impressions: betaal alleen voor bekeken advertenties

18 december 2013

Voortaan biedt Google met Viewable Impressions de optie om alleen te betalen voor advertenties die ook daadwerkelijk bekeken zijn. Dat liet Google donderdag weten op de Inside Adwords blog. Google maakt met de nieuwe meetwijze als eerste een stap in de digitale advertentie wereld.

Google Tag manager: wat je moet weten

16 december 2013

Met de gratis tool Google Tag manager kun je snel en eenvoudig tags beheren op je website. In een handomdraai laad je tegelijkertijd alle tags, werken met losse tags is dus niet meer nodig. Je website wordt er sneller van en je bent ook minder afhankelijk van je webbouwer. Hoe werkt Google Tag Manager en hoe kun je dit zelf instellen?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16