Blog

internet marketing en development blogs

De toekomst van de Google Shopping campagnes en het verlies van de standaard PLA

12 april 2014

In februari zijn de nieuwe Google Shopping campagnes voor iedere AdWords adverteerder uitgerold. Deze nieuwe manier van managen en promoten van producten blijkt een groot succes. Ten opzichte van de standaard Product Listing Advertenties (PLA) is de organisatie, biedingen en rapportages nu veel meer gestroomlijnd.

Doe zelf marktonderzoek met de Google Consumer Surveys tool

10 april 2014

Wat vinden je klanten eigenlijk van het ontwerp voor je nieuwe logo of productverpakking? Hoe kun je het beste je producten prijzen? Zijn je klanten tevreden over de service die je verleent? Weten hoe je klanten over je bedrijf denken is een belangrijke succesfactor van je business. Een diepgaand marketing onderzoek laten uitvoeren kost echter vaak veel tijd en geld. Met de Consumer Survey tool van Google kun je nu gemakkelijk zelf enquêtes uitvoeren. Met snelle resultaten en behapbare kosten!

Kies de beste mobiele ervaring: app of site?

06 april 2014

Je wilt dat óók mobiele gebruikers je site bezoeken en besluit naast een reguliere website eveneens een mobiele versie aan te bieden. Geen overbodige luxe. Sterker nog, de mobiele markt groeit zo explosief dat je eigenlijk niet meer zonder kan. De keuze voor de vorm van je mobiele aanwezigheid is ontzettend belangrijk voor je mobiele succes. Een mobiele app of website: wat kies je?

Scoren met een mobiele SEO-strategie

29 maart 2014

Mobiele content wordt steeds belangrijker. Met het toenemende gebruik van mobiel internet neemt ook het belang van een goede mobiele SEO-strategie toe. Hoe speel je als bedrijf in op deze ontwikkelingen?

Conversieattributie en de Google AdWords zoektrechter

25 maart 2014

Google heeft enige tijd geleden een bestaande tool uit Google Analytics geïmplementeerd in de AdWords interface. Dan heb ik het over het toeschrijvingsmodel dat gebruikt wordt om de zoektrechter te analyseren. Men kan op deze manier binnen Google AdWords diverse klikken analyseren met betrekking tot de zoektrechter. Nieuw is dat er relatieve waarden aan de klikken kunnen worden toegekend. Deze waarden worden bepaald aan de hand van de volgende modellen:

8 Tips om het maximale uit je SEO-strategie te halen

21 maart 2014

“We willen hoog in Google komen, liefst op de eerste plek!” Veel van onze klanten roepen dit en zien het hoogste zoekresultaat als hun ultieme doel. De eerste pagina bereiken is inderdaad belangrijk voor je zichtbaarheid. Maar levert je het ook gegarandeerd extra websiteverkeer op? Catalyst deed onderzoek naar de klikfrequentie (CTR) van organische zoekresultaten. Extreem waardevolle research en daarom nemen wij de resultaten en conclusies met jullie door.

Verhoog je conversie met Google Shopping 360 graden productafbeeldingen

04 maart 2014

Google heeft een nieuwe feature binnen Google Shopping in Amerika gelanceerd: de 360 graden productafbeeldingen. Google Shopping is een ideaal medium om aan potentiële klanten je producten, inclusief afbeelding en prijs, te tonen in Google. De toevoeging van de 360 graden productafbeeldingen zal de online aankopen alleen maar meer stimuleren. Deze ontwikkeling is nog niet beschikbaar voor Europa, maar komt wel snel deze kant op. Tijd om je alvast voor te bereiden dus.

Dé nieuwe manier om conversies te tellen binnen AdWords

27 februari 2014

De afgelopen tijd heeft Google een aantal manieren om conversies te tellen uitgerold. Voorbeelden hiervan zijn estimated total conversions, cross device conversions en conversion import. Nu introduceert Google Adwords het flexibel tellen van het aantal conversies. Het vervangt de huidige conversies (1-per-klik) en conversies (veel-per-klik). Wat dit precies voor ons betekent zal uitgelegd worden aan de hand van het volgende voorbeeld.

Auto Event Tracking met Google Tag Manager

15 februari 2014

Google Tag Manager maakt het eenvoudig om alle tags op je website op één plek te beheren. Auto Event Tracking is een handige functie van Google Tag Manager waarmee je de interactie van gebruikers met een website bij kunt bijhouden. Met dit stappenplan lees je wat de voordelen van Auto Event Tracking zijn en hoe je het zelf kunt instellen.

Hoe richt ik anno 2014 mijn SEO paginastructuur in?

04 februari 2014

De manier waarop SEO wordt bedreven is veranderd. Een website volstoppen met een selecte groep zoektermen is met de komst van de Google Hummingbird-update ouderwets denken. Uiteraard komen er nog steeds wel websites bovenaan de zoekresultaten met een hoge keyword dichtheid. Maar de data die nodig is om hier effectief op te sturen is sterk verminderd. Wanneer een bezoeker is ingelogd met een Google account wordt het zoekgedrag niet meer vastgelegd. In plaats daarvan krijgen we in Google Analytics (not provided) te zien.

Google geeft in de zoekresultaten extra informatie over de herkomst van websites

30 januari 2014

Google geeft meer dan alleen een lijst met relevante URL’s in de zoekresultaten,  maar toont ook extra informatie over websites. Via een nieuwe link naast de gevonden websites kun je meer informatie opvragen. Dat meldt Google blog op zijn eigen blog.

Verhoog je brand awareness met engagement-advertenties

23 januari 2014

Sinds december vorig jaar heeft Google alle adverteerders toegang gegeven tot engagement-advertenties. Tot die tijd was deze optie enkel beschikbaar voor geselecteerde partners. Wat zijn de voordelen van engagement-advertenties en wanneer is het interessant voor adverteerders om deze vorm van adverteren in te zetten?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17