Blog

internet marketing en development blogs

Scoren met een mobiele SEO-strategie

29 maart 2014

Mobiele content wordt steeds belangrijker. Met het toenemende gebruik van mobiel internet neemt ook het belang van een goede mobiele SEO-strategie toe. Hoe speel je als bedrijf in op deze ontwikkelingen?

Conversieattributie en de Google AdWords zoektrechter

25 maart 2014

Google heeft enige tijd geleden een bestaande tool uit Google Analytics geïmplementeerd in de AdWords interface. Dan heb ik het over het toeschrijvingsmodel dat gebruikt wordt om de zoektrechter te analyseren. Men kan op deze manier binnen Google AdWords diverse klikken analyseren met betrekking tot de zoektrechter. Nieuw is dat er relatieve waarden aan de klikken kunnen worden toegekend. Deze waarden worden bepaald aan de hand van de volgende modellen:

8 Tips om het maximale uit je SEO-strategie te halen

21 maart 2014

“We willen hoog in Google komen, liefst op de eerste plek!” Veel van onze klanten roepen dit en zien het hoogste zoekresultaat als hun ultieme doel. De eerste pagina bereiken is inderdaad belangrijk voor je zichtbaarheid. Maar levert je het ook gegarandeerd extra websiteverkeer op? Catalyst deed onderzoek naar de klikfrequentie (CTR) van organische zoekresultaten. Extreem waardevolle research en daarom nemen wij de resultaten en conclusies met jullie door.

Verhoog je conversie met Google Shopping 360 graden productafbeeldingen

04 maart 2014

Google heeft een nieuwe feature binnen Google Shopping in Amerika gelanceerd: de 360 graden productafbeeldingen. Google Shopping is een ideaal medium om aan potentiële klanten je producten, inclusief afbeelding en prijs, te tonen in Google. De toevoeging van de 360 graden productafbeeldingen zal de online aankopen alleen maar meer stimuleren. Deze ontwikkeling is nog niet beschikbaar voor Europa, maar komt wel snel deze kant op. Tijd om je alvast voor te bereiden dus.

Dé nieuwe manier om conversies te tellen binnen AdWords

27 februari 2014

De afgelopen tijd heeft Google een aantal manieren om conversies te tellen uitgerold. Voorbeelden hiervan zijn estimated total conversions, cross device conversions en conversion import. Nu introduceert Google Adwords het flexibel tellen van het aantal conversies. Het vervangt de huidige conversies (1-per-klik) en conversies (veel-per-klik). Wat dit precies voor ons betekent zal uitgelegd worden aan de hand van het volgende voorbeeld.

Auto Event Tracking met Google Tag Manager

15 februari 2014

Google Tag Manager maakt het eenvoudig om alle tags op je website op één plek te beheren. Auto Event Tracking is een handige functie van Google Tag Manager waarmee je de interactie van gebruikers met een website bij kunt bijhouden. Met dit stappenplan lees je wat de voordelen van Auto Event Tracking zijn en hoe je het zelf kunt instellen.

Hoe richt ik anno 2014 mijn SEO paginastructuur in?

04 februari 2014

De manier waarop SEO wordt bedreven is veranderd. Een website volstoppen met een selecte groep zoektermen is met de komst van de Google Hummingbird-update ouderwets denken. Uiteraard komen er nog steeds wel websites bovenaan de zoekresultaten met een hoge keyword dichtheid. Maar de data die nodig is om hier effectief op te sturen is sterk verminderd. Wanneer een bezoeker is ingelogd met een Google account wordt het zoekgedrag niet meer vastgelegd. In plaats daarvan krijgen we in Google Analytics (not provided) te zien.

Google geeft in de zoekresultaten extra informatie over de herkomst van websites

30 januari 2014

Google geeft meer dan alleen een lijst met relevante URL’s in de zoekresultaten,  maar toont ook extra informatie over websites. Via een nieuwe link naast de gevonden websites kun je meer informatie opvragen. Dat meldt Google blog op zijn eigen blog.

Verhoog je brand awareness met engagement-advertenties

23 januari 2014

Sinds december vorig jaar heeft Google alle adverteerders toegang gegeven tot engagement-advertenties. Tot die tijd was deze optie enkel beschikbaar voor geselecteerde partners. Wat zijn de voordelen van engagement-advertenties en wanneer is het interessant voor adverteerders om deze vorm van adverteren in te zetten?

De hervorming van digitaal adverteren

17 januari 2014

Als het gaat om digitaal adverteren was 2013 een uitstekend jaar. Nieuwe technologieën zijn geïntroduceerd om bedrijven, marketingbureaus en adverteerders te helpen hun publiek makkelijker en effectiever te bereiken. Daarom is het goed om stil te staan bij deze veranderingen. Hoe hebben de digitale veranderingen van 2013 impact gehad op het digitaal adverteren?

Gebruik AdWords om videoadvertenties te creëren op YouTube

09 januari 2014

Online video is een krachtig communicatiemiddel om jouw bedrijfsverhaal over te brengen. Je kunt namelijk op een visuele manier jouw product, dienst of merknaam aan de potentiele klant helder presenteren. Het probleem met deze online video content strategie via YouTube is echter dat het publiek vaak uitblijft. Elke minuut van de dag wordt op YouTube 100 uur aan beeldmateriaal geüpload. Jouw videoproductie kan dus in het niet vallen tussen al het aanbod.

Adverteren met Gmail Sponsored Promotions

03 januari 2014

Advertenties die eruit zien als gewone e-mails: met Gmail Sponsored Promotions is het mogelijk. Google heeft hiermee de e-mail advertentiemogelijkheden flink uitgebreid.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17