Blog

internet marketing en development blogs

De hervorming van digitaal adverteren

17 januari 2014

Als het gaat om digitaal adverteren was 2013 een uitstekend jaar. Nieuwe technologieën zijn geïntroduceerd om bedrijven, marketingbureaus en adverteerders te helpen hun publiek makkelijker en effectiever te bereiken. Daarom is het goed om stil te staan bij deze veranderingen. Hoe hebben de digitale veranderingen van 2013 impact gehad op het digitaal adverteren?

Gebruik AdWords om videoadvertenties te creëren op YouTube

09 januari 2014

Online video is een krachtig communicatiemiddel om jouw bedrijfsverhaal over te brengen. Je kunt namelijk op een visuele manier jouw product, dienst of merknaam aan de potentiele klant helder presenteren. Het probleem met deze online video content strategie via YouTube is echter dat het publiek vaak uitblijft. Elke minuut van de dag wordt op YouTube 100 uur aan beeldmateriaal geüpload. Jouw videoproductie kan dus in het niet vallen tussen al het aanbod.

Adverteren met Gmail Sponsored Promotions

03 januari 2014

Advertenties die eruit zien als gewone e-mails: met Gmail Sponsored Promotions is het mogelijk. Google heeft hiermee de e-mail advertentiemogelijkheden flink uitgebreid.

Het gebruik van Adwords Scripts

30 december 2013

De functie van scripts maakte in juni 2012 al haar introductie. Echter zijn er nog weinig accountbeheerders die zich hieraan wagen. Een mogelijke reden hiervoor is het technische karakter. Accountmanagers die niet vies zijn van het lezen of schrijven van scripts zullen hier zeker oren naar hebben. Het voordeel van programmeren is dat alles om maat gemaakt kan worden. Dit is juist waar Adwords Scripts volledig tot haar recht komt.

Google Partners: het wereldwijde netwerk

23 december 2013

Google Partners is in november uitgerold voor gecertificeerde professionals van over de hele wereld. Het platform vervangt Agency Edge, Google Certification Program, en Engage for Agencies. Dit betekend dat bedrijven en gecertificeerde Google partners elkaar nu via één enkel platform ontmoeten: Google Partners.

Viewable Impressions: betaal alleen voor bekeken advertenties

18 december 2013

Voortaan biedt Google met Viewable Impressions de optie om alleen te betalen voor advertenties die ook daadwerkelijk bekeken zijn. Dat liet Google donderdag weten op de Inside Adwords blog. Google maakt met de nieuwe meetwijze als eerste een stap in de digitale advertentie wereld.

Google Tag manager: wat je moet weten

16 december 2013

Met de gratis tool Google Tag manager kun je snel en eenvoudig tags beheren op je website. In een handomdraai laad je tegelijkertijd alle tags, werken met losse tags is dus niet meer nodig. Je website wordt er sneller van en je bent ook minder afhankelijk van je webbouwer. Hoe werkt Google Tag Manager en hoe kun je dit zelf instellen?

Conversies optimaliseren met Estimated Total Conversions

11 december 2013

In oktober schreven wij al over het nieuwe Estimated Cross-Device Conversions. Deze metriek maakt het mogelijk om te sturen op conversies tussen verschillende apparaten gemaakt door één dezelfde persoon. Hier is de filosofie dat een zoeker zijn smartphone gebruikt ter oriëntatie, en bijvoorbeeld zijn personal computer gebruikt om zijn aankoophandeling te verrichten (de conversie). Hoewel er geen conversies uit het mobiele apparaat komt, heeft dit apparaat uiteindelijk toch bijdragen aan de uiteindelijke conversie. Dit is voor iedere adverteerder anders en zal daarom moeten worden getest. Estimated Cross-Device Conversions maakt dit proces tussen conversies en apparaten inzichtelijk.

Analytics upgraden naar Universal Analytics

03 december 2013

In Google Analytics zie je sinds kort een melding dat je Analytics kunt upgraden naar Universal Analytics. Al eerder kon je lezen wat Universal Analytics precies inhoudt en wat de voordelen hiervan zijn. Nu leggen we uit hoe je jouw huidige Analytics kunt upgraden naar Universal Analytics.

AdWords Shopping Campaigns maakt winkelmanagement inzichtelijker

27 november 2013

Elke dag zijn er mensen op zoek naar producten en diensten die zo goed mogelijk aansluiten op hun behoeften. De één laat zich inspireren, terwijl de ander gericht op zoek gaat naar een specifiek product. Grote en kleine retailers die hun producten online aanbieden zoeken op hun beurt naar relevant publiek voor hun aanbod. Google geeft hier nu gehoor aan. Eind vorige maand introduceerde Google de zogeheten winkelcampagnes. Deze functionaliteit is momenteel nog in bèta.

Dynamische zoekadvertenties: de missende link binnen jouw campagne

21 november 2013

Zoekadvertenties genereren op basis van de aanwezige tekst binnen jouw websitepagina’s is nu ruim een jaar voor iedereen beschikbaar. Dit zijn semi automatische advertenties die de relevantie tussen advertentieteksten en landingspagina’s naar een nieuw niveau tilt.

Laat de zoekopdracht terugkomen in de advertenties

18 november 2013

Binnen Google Adwords bestaat er de functie voor het invoegen van zoekwoorden in advertentieteksten. Dit wordt ook wel Dynamic Keyword Insertion genoemd. Over deze mogelijkheid bestaat nog altijd veel verwarring over hoe en wanneer te gebruiken. Voor velen dus een gemiste kans om de CTR en/of de kwaliteit score aanzienlijk te verbeteren. Wat dit voor jou als adverteerder kan betekenen zal hieronder kort en bondig worden behandeld.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17