Blog

internet marketing en development blogs

Conversies optimaliseren met Estimated Total Conversions

11 december 2013

In oktober schreven wij al over het nieuwe Estimated Cross-Device Conversions. Deze metriek maakt het mogelijk om te sturen op conversies tussen verschillende apparaten gemaakt door één dezelfde persoon. Hier is de filosofie dat een zoeker zijn smartphone gebruikt ter oriëntatie, en bijvoorbeeld zijn personal computer gebruikt om zijn aankoophandeling te verrichten (de conversie). Hoewel er geen conversies uit het mobiele apparaat komt, heeft dit apparaat uiteindelijk toch bijdragen aan de uiteindelijke conversie. Dit is voor iedere adverteerder anders en zal daarom moeten worden getest. Estimated Cross-Device Conversions maakt dit proces tussen conversies en apparaten inzichtelijk.

Analytics upgraden naar Universal Analytics

03 december 2013

In Google Analytics zie je sinds kort een melding dat je Analytics kunt upgraden naar Universal Analytics. Al eerder kon je lezen wat Universal Analytics precies inhoudt en wat de voordelen hiervan zijn. Nu leggen we uit hoe je jouw huidige Analytics kunt upgraden naar Universal Analytics.

AdWords Shopping Campaigns maakt winkelmanagement inzichtelijker

27 november 2013

Elke dag zijn er mensen op zoek naar producten en diensten die zo goed mogelijk aansluiten op hun behoeften. De één laat zich inspireren, terwijl de ander gericht op zoek gaat naar een specifiek product. Grote en kleine retailers die hun producten online aanbieden zoeken op hun beurt naar relevant publiek voor hun aanbod. Google geeft hier nu gehoor aan. Eind vorige maand introduceerde Google de zogeheten winkelcampagnes. Deze functionaliteit is momenteel nog in bèta.

Dynamische zoekadvertenties: de missende link binnen jouw campagne

21 november 2013

Zoekadvertenties genereren op basis van de aanwezige tekst binnen jouw websitepagina’s is nu ruim een jaar voor iedereen beschikbaar. Dit zijn semi automatische advertenties die de relevantie tussen advertentieteksten en landingspagina’s naar een nieuw niveau tilt.

Laat de zoekopdracht terugkomen in de advertenties

18 november 2013

Binnen Google Adwords bestaat er de functie voor het invoegen van zoekwoorden in advertentieteksten. Dit wordt ook wel Dynamic Keyword Insertion genoemd. Over deze mogelijkheid bestaat nog altijd veel verwarring over hoe en wanneer te gebruiken. Voor velen dus een gemiste kans om de CTR en/of de kwaliteit score aanzienlijk te verbeteren. Wat dit voor jou als adverteerder kan betekenen zal hieronder kort en bondig worden behandeld.

Nieuw: Universal Analytics

12 november 2013

Google kondigde onlangs een baanbrekende update aan voor Google Analytics: het kunnen volgen van individuele bezoekers over meerdere apparaten. Deze versie is bekend onder de naam Universal Analytics. Maak je gebruik van Google Analytics, dan krijg je vanzelf in de toekomst met Universal Analytics te maken. En dus geven wij graag een korte introductie over de nieuwe functies.

Staar je niet blind op Google Adwords: Microsoft Bing is coming!

08 november 2013

Google Adwords is al jaren de standaard als het gaat om het adverteren via zoekmachines. Dat is ook niet zo gek omdat Adwords een ongekend bereik heeft tot de zoekende wereld. Dat weet niet alleen jij en ik, maar ook een massa hoeveelheid adverteerders. Met de tijd stijgt de concurrentie op zoekwoorden. Daarmee stijgt ook de veilingprijs per zoekopdracht. Het is ook niet vreemd dat de top 20 dure zoekwoorden tussen de 15 en 20 euro per klik ligt.

Meer inzicht met het betaald en organisch rapport

05 november 2013

Begin september kondigde Adwords een nieuwe update aan: het betaald en organisch rapport. Met dit nieuwe rapport is het mogelijk om het effect van zoekopdrachten in Google beter te analyseren en optimaliseren. Dit is handig, want voorheen was het nog weleens onoverzichtelijk om data met elkaar te vergelijken uit Google Adwords én Google Analytics.

Nieuwe Form Ad Extentions van Google: de actiegerichte extensie

30 oktober 2013

Als adverteerder streef je naar de meest relevante advertentie voor een specifieke zoekopdracht. Adverteerders die op maat gemaakte producten of diensten aanbieden hebben vaak de input nodig van de potentiële afnemer. Net zoals een verkoper in de winkel vaak na twee vragen een meer persoonlijk aanbod kan doen naar de wensen van de potentiële afnemer. Vooral noodzakelijk wanneer er sprake is van een breed productassortiment.

Google lanceert Estimated Cross-Device Conversions in AdWords

23 oktober 2013

Het eerste kwartaal van dit jaar introduceerde Google haar grootste update sinds 5 jaar: Enhanced Campaigns. Hiermee werd handig ingespeeld op de vraag van adverteerders om advertenties te managen tussen verschillende apparaten. Deze apparaten zoals smartphones, desktops en tabs kunnen nu de juiste advertentietekst, sitelinks, app of extensies worden getoond, zonder hiervoor de instellingen per campagne te wijzigen.

Remarketing on Search

Remarketing on Search

18 oktober 2013

In de standaard search campagnes zijn de biedingen, advertenties en zoekwoorden hetzelfde voor iedere zoeker. Maar wanneer je als adverteerder vooraf kunt weten welke zoekers van hogere waarden zijn voor jouw business, dan zou je waarschijnlijk je bieding willen verhogen, bredere zoekwoorden willen tonen of verschillende advertenties willen laten zien om campagneprestaties te verhogen. Om dit mogelijk te maken heeft Google Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) in het leven geroepen.  Deze lijst, die door de adverteerder zelf wordt opgebouwd, bevatten de meest potentiële klanten voor jouw business.

Voorkom opschorting van je Adwords account

11 oktober 2013

Heb je weleens een e-mail gehad met de mededeling dat jouw Google AdWords account het advertentiebeleid schendt, maar was jij je van geen kwaad bewust? Dan ben je vast niet de enige. Belangrijk is om zo snel mogelijk in actie te komen, zodat je Adwords account niet wordt opgeschort en je helemaal niet meer kunt adverteren bij Google.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16