Blog

internet marketing en development blogs

Meer inzicht met het betaald en organisch rapport

05 november 2013

Begin september kondigde Adwords een nieuwe update aan: het betaald en organisch rapport. Met dit nieuwe rapport is het mogelijk om het effect van zoekopdrachten in Google beter te analyseren en optimaliseren. Dit is handig, want voorheen was het nog weleens onoverzichtelijk om data met elkaar te vergelijken uit Google Adwords én Google Analytics.

Nieuwe Form Ad Extentions van Google: de actiegerichte extensie

30 oktober 2013

Als adverteerder streef je naar de meest relevante advertentie voor een specifieke zoekopdracht. Adverteerders die op maat gemaakte producten of diensten aanbieden hebben vaak de input nodig van de potentiële afnemer. Net zoals een verkoper in de winkel vaak na twee vragen een meer persoonlijk aanbod kan doen naar de wensen van de potentiële afnemer. Vooral noodzakelijk wanneer er sprake is van een breed productassortiment.

Google lanceert Estimated Cross-Device Conversions in AdWords

23 oktober 2013

Het eerste kwartaal van dit jaar introduceerde Google haar grootste update sinds 5 jaar: Enhanced Campaigns. Hiermee werd handig ingespeeld op de vraag van adverteerders om advertenties te managen tussen verschillende apparaten. Deze apparaten zoals smartphones, desktops en tabs kunnen nu de juiste advertentietekst, sitelinks, app of extensies worden getoond, zonder hiervoor de instellingen per campagne te wijzigen.

Remarketing on Search

Remarketing on Search

18 oktober 2013

In de standaard search campagnes zijn de biedingen, advertenties en zoekwoorden hetzelfde voor iedere zoeker. Maar wanneer je als adverteerder vooraf kunt weten welke zoekers van hogere waarden zijn voor jouw business, dan zou je waarschijnlijk je bieding willen verhogen, bredere zoekwoorden willen tonen of verschillende advertenties willen laten zien om campagneprestaties te verhogen. Om dit mogelijk te maken heeft Google Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) in het leven geroepen.  Deze lijst, die door de adverteerder zelf wordt opgebouwd, bevatten de meest potentiële klanten voor jouw business.

Voorkom opschorting van je Adwords account

11 oktober 2013

Heb je weleens een e-mail gehad met de mededeling dat jouw Google AdWords account het advertentiebeleid schendt, maar was jij je van geen kwaad bewust? Dan ben je vast niet de enige. Belangrijk is om zo snel mogelijk in actie te komen, zodat je Adwords account niet wordt opgeschort en je helemaal niet meer kunt adverteren bij Google.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17