4 redenen om zowel SEO als SEA in te zetten

4 redenen om zowel SEO als SEA in te zetten Door Maarten op 28 mei 2015

Waarom zou je nog investeren in betaald adverteren als je al hoog scoort in de organische zoekresultaten? Of heeft het andersom zin om energie te steken in SEO, als je toch al een advertentie hebt opgezet? Het antwoord is ja; SEO en SEA kunnen elkaar juist versterken. Dit zijn de belangrijkste voordelen om te adverteren, ook al ben je al succesvol in de organische resultaten.

1. Het zorgt voor extra verkeer

Volgens Google ontstaat er incremental traffic, oftewel extra verkeerd, wanneer je zowel middels een advertentie als organisch zichtbaar bent in de zoekresultaten. Ook blijkt uit een recente studie van Bing Ads dat je zo’n 30 % meer clicks kan krijgen als je naast SEO ook SEA inzet. 

2. Organische zoekresultaten zijn minder voorspelbaar

Door de constante updates van het Google algoritme en de dagelijkse aanpassingen die andere gebruikers op hun website maken zorgen ervoor dat organische zoekresultaten meer wisselen. Bij Google AdWords heb je hier meer controle over en is de advertentiepositie redelijk stabiel.

3. Het geeft een teken van vertrouwen

Ben je twee keer zichtbaar in de resultaten, dan geeft dat aan de lezer onbewust een teken van vertrouwen. Bovendien neem je twee keer zoveel ruimte in, wat voordelig is ten opzichte van de concurrent.

4. Je bereikt een breder publiek

Met SEA kun je je op specifiekere zoekwoorden richten. Bij SEO is het vaak lastiger om met een short tail zoekwoordencombinatie hoog te scoren, omdat de concurrentie vaak hoger is. Denk bijvoorbeeld aan productnamen. Met SEA is dit wel mogelijk, waardoor je een breder publiek kunt bedienen. 

Staat jouw site nog niet tussen de betaalde zoekresultaten? Of wil je beter scoren in de organische zoekresultaten? Vraag dan vrijblijvend informatie of een offerte via info@immense.nl.