Blog

internet marketing en development blogs

Case: TCH app

Case: TCH app

23 augustus 2017

TCH, voluit Taxicentrale Haaglanden, is het nummer één taxibedrijf in die regio, van het Westland tot Wassenaar. TCH zoekt continu naar mogelijkheden om haar dienstverlening te optimaliseren. Immense heeft TCH geholpen bij het ontwikkelen van een app die deze ambitie ondersteunt. De app is afgelopen juli in de App Store gelanceerd.

Hoe tackle jij de grootste webshop uitdagingen?

Hoe tackle jij de grootste webshop uitdagingen?

21 augustus 2017

We denken er vaak niet eens meer bewust over na wanneer we online kopen. Online shoppen is een vast onderdeel van ons consumentengedrag geworden, ook doordat algemene gevoelens van onveiligheid en onbetrouwbaarheid langzaam maar zeker naar de achtergrond lijken te verdwijnen. De ruimte die webshops daardoor krijgen om flink te groeien brengt de nodige uitdagingen met zich mee om de volgende slag te winnen, de (blijvende) gunst van de consument.

YouTube vs. je eigen videoplatform

YouTube vs. je eigen videoplatform

15 augustus 2017

De ontwikkelingen binnen videocontent volgen elkaar in rap tempo op. Het laatste nieuws dat Facebook met de nieuwe feature Watch binnenkort haar eigen videoplatform lanceert houdt de gemoederen de afgelopen dagen flink bezig. Rond de lancering, eind augustus, zullen we je daar wat meer over vertellen. In dit blog zoomen we in op de verschillen tussen YouTube en het opzetten van je eigen videokanaal.

Staat de toekomst van Google Shopping op het spel?

Staat de toekomst van Google Shopping op het spel?

09 augustus 2017

Ruim een maand geleden werden we opgeschrikt door het nieuws dat Google een miljardenboete tegemoet kan zien voor, hoe kan het ook anders, het misbruiken van haar machtspositie. Nu zal Google zelf ongeveer de laatste zijn die schrikt van 2,4 miljard euro, toch is zelfs voor de zoekmachinegigant een flink bedrag. Laten we toch nog even kijken waarom de boete is gegeven en wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.

Native advertising blijft buzzing

Native advertising blijft buzzing

07 augustus 2017

Native advertising, eigenlijk al sinds het ontstaan van internet een begrip onder marketeers, maar de laatste jaren buzzt native advertising als nooit tevoren. Volgens een recent rapport van eMarketer zal native advertising in de US dit jaar verantwoordelijk zijn voor 52,9% van de totale omzet uit display advertising. Uit onderzoek van IAB Nederland is verder gebleken dat in Nederland de uitgaven aan native advertising in 2016 met 31% zijn gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor.

Heb jij Cross Device Tracking al geïnstalleerd?

Heb jij Cross Device Tracking al geïnstalleerd?

24 juli 2017

Meetbaarheid van de resultaten. Het zal een veel gegeven antwoord zijn op de vraag naar de voordelen van online marketing. Weten hoe daarbij een conversie tot stand komt is helemaal goud waard. Het raadplegen van meerdere devices, voordat een conversie plaatsvindt, wordt steeds gebruikelijker. Daardoor neemt ook de uitdaging toe om deze gebruikers over diverse devices heen te volgen binnen de customer journey. Cross Device Tracking is daarvoor de oplossing. In dit blog meer informatie over hoe je eenvoudig cross device tracking kunt implementeren.

SEO trends om in de gaten te houden

SEO trends om in de gaten te houden

14 juli 2017

De strijd om topposities tussen de organische zoekresultaten van Google is een continu proces. Op de hoogte zijn van de laatste SEO ontwikkelingen en trends is daarom essentieel wil je het gevecht met jouw concurrenten succesvol aangaan. Ook al lijken de meeste aandachtspunten voor de hand te liggen, het is niet makkelijk om op alle fronten continu aan de bal te blijven. Daarom de belangrijkste SEO trends in dit blog voor je op een rij.

Zoekmachines, is er een alternatief voor Google?

Zoekmachines, is er een alternatief voor Google?

12 juni 2017

In Nederland zijn we vrijwel niets anders gewend dan Google te gebruiken als we informatie op het net willen zoeken. Ook al knabbelt Bing een beetje aan het marktaandeel van de zoekmachinereus, in ons land zijn de zoekverhoudingen wel duidelijk. Google neemt een dominante positie in, dat geldt overigens voor de meeste landen in Europa. Maar hoe zit dit wereldwijd? Laten we eens kijken naar de alternatieven die voor Google gebruikt worden.

Voice Search, de trend van de toekomst?

Voice Search, de trend van de toekomst?

01 juni 2017

Is jouw site al ingericht op zoekopdrachten via Voice Search? Ondanks dat er steeds meer over gezegd en geschreven wordt, zijn er nog maar weinig bedrijven die de opmaak van hun content afstemmen op Voice Search. Mogelijk een gemiste kans, aangezien Voice Search ongetwijfeld een van de belangrijkste trends op het gebied van Search zal worden de komende jaren.

Tips voor een snellere website

Tips voor een snellere website

17 mei 2017

In tijden van vluchtig consumentengedrag is een website die snel laadt onontbeerlijk. Alleen een paar seconden wachten kan ervoor zorgen dat een potentiële klant wegklikt en doorsurft naar jouw concurrent. Belangrijk dus om te weten waar deze laadsnelheid door beïnvloed wordt. In dit blog bespreken we daarnaast de belangrijkste tips om de snelheid van jouw site op orde te hebben.

Bing Ads, de groei zet ook in 2017 door

Bing Ads, de groei zet ook in 2017 door

11 mei 2017

Wie zich eerder al heeft neergelegd bij de toekomstige alleenheerschappij van Google binnen het zoekmachinelandschap zal de houdbaarheid van deze stelling wellicht toch nog een keer goed moeten overwegen. Bing snoept namelijk beetje bij beetje meer marktaandeel op, logisch dus dat het voor online marketeers steeds interessanter wordt om op te nemen in de online marketing mix.

Case: Holland Jersey

Case: Holland Jersey

02 mei 2017

Holland Jersey is een jong bedrijf dat zuivel maakt van melk dat gegeven wordt door Jersey koeien. Opgericht in 2015, met de ambitie om het anders te doen dan andere zuivelproducenten. Vanaf begin 2017 werkt Immense samen met Holland Jersey om middels online traffic te genereren naar de winkels en brands awareness te creëren. Hier lees je meer over onze aanpak en resultaten.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17