Blog

internet marketing en development blogs

Internetbureau D-sign en online marketing agency Clickvin fuseren

Internetbureau D-sign en online marketing agency Clickvin fuseren

06 februari 2017

Amsterdam, 06 februari 2017 – Internetspecialisten D-sign en Clickvin fuseren en gaan gezamenlijk verder onder de naam Immense. De bedrijven zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, apps, systemen en het optimaliseren van online marketing campagnes.

12 functies in Google Analytics die je waarschijnlijk niet gebruikt

12 functies in Google Analytics die je waarschijnlijk niet gebruikt

06 december 2016

Google heeft in de afgelopen jaren een aantal belangrijke functies geïntroduceerd op het Analytics platform. Het is opmerkelijk hoe weinig er gebruik wordt gemaakt van deze belangrijke functies, zeker omdat ze een aantal al jaren beschikbaar zijn op het platform. Kenmerkend voor online marketeers die vast komen te zitten in hun werk.

Zorg voor meer conversies met Instagram Shopping

Zorg voor meer conversies met Instagram Shopping

08 november 2016

Het gonsde al langer rond in Social Media land, maar het is nu écht officieel, Instagram Shopping zal binnenkort een feit zijn! Instagram biedt bedrijven al interessante commerciële mogelijkheden met Instagram Advertising en Instagram Business, de verwachting is echter dat Instagram Shopping een flinke boost zal geven aan het aantal adverteerders dat via Instagram haar producten zal gaan promoten. Wat is er allemaal mogelijk?

Google Local Search, wat haal jij eruit?

Google Local Search, wat haal jij eruit?

25 oktober 2016

Vorige week schreven we over de laatste Google Penguin update en wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn voor jouw vindbaarheid. Naast deze globale veranderingen op SEO vlak zijn er ook steeds meer mogelijkheden om je als ondernemer op lokaal niveau steeds beter zichtbaar te maken. Laten we eens kijken naar de factoren die een belangrijke rol spelen om je lokale vindbaarheid te optimaliseren en welke trends er te ontdekken zijn.

Google Penguin 4.0, eindelijk is de update er!

Google Penguin 4.0, eindelijk is de update er!

19 oktober 2016

Bijna een jaar geleden schreven we er al over, de Google Penguin 4.0 update. De release was doorgeschoven naar het eerste kwartaal van 2016 en nu, ruim een half jaar later, is ie er dan eindelijk: de Google Penguin 4.0 release, wereldwijd uitgerold en voorzichtig beginnen de eerste resultaten ervan ook zichtbaar te worden. In dit blog nog even een korte uitleg over wat de update inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn voor jouw website.

Featured snippets, SEO proof

Featured snippets, SEO proof

25 augustus 2016

Sinds een aantal maanden heeft Google in Nederland featured snippets uitgerold. Deze feature van Google die een prominente plek heeft gekregen op de zoekresultatenpagina zal je zeker aanspreken als je momenteel druk bezig bent jouw website te optimaliseren. Laten we eens wat dieper ingaan op het fenomeen featured snippets en wat het voor jou kan betekenen.

Adverteren op merknaam, waarom eigenlijk?

Adverteren op merknaam, waarom eigenlijk?

09 augustus 2016

Adverteren op eigen merknaam blijft in zoekmachinemarketingland de meningen nog steeds verdelen. Deze verdeeldheid wordt met name gevoed door de (terechte) kritische vragen van de adverteerder die zich hardop afvraagt ‘waarom er op hun naam wordt geadverteerd terwijl ze in Google met hun merknaam toch al bovenaan staan’. Immense adviseert haar klanten een advertentie op merknaam altijd mee te nemen. Daar zijn meerdere redenen voor aan te geven.

Nieuwe prijsextensies bij Google: een sneak-preview

Nieuwe prijsextensies bij Google: een sneak-preview

04 augustus 2016

Google breidt Adwords wederom uit. Ditmaal door middel van prijsextensies, waardoor klanten direct kunnen zien wat de prijzen zijn voor een bepaald product of dienst die de adverteerder aanbiedt. Voorlopig is de extensie alleen nog in het Engels beschikbaar, maar we geven je graag alvast een voorproefje van de nieuwe adverteermogelijkheden.

Contentcreatie, zo makkelijk nog niet

Contentcreatie, zo makkelijk nog niet

01 augustus 2016

Content, een onderdeel van online marketing dat de gemoederen blijft bezighouden. Want dat content één van de belangrijkste elementen binnen huidige online marketing mix is, dat wordt nog weleens vergeten wanneer teksten geplaatst worden. Hierbij een overzicht van onze bevindingen wanneer content om de hoek komt kijken.

Bing Ads campagnes optimaliseren - Zo doe je dat

Bing Ads campagnes optimaliseren - Zo doe je dat

07 juli 2016

Om jezelf in de wereld van zoekmachines kenbaar te maken, is het een goed idee om te adverteren op plekken waar je toekomstige klanten ook komen. Google AdWords is de meest bekende manier van betaald adverteren, en ook Facebook en LinkedIn raken steeds meer in trek. Verrassend genoeg wordt Bing, met in Nederland alleen al 8 miljoen unieke zoekers die per maand 145 miljoen zoekopdrachten uitvoeren, nog lang niet altijd als adverteernetwerk gebruikt.

Google Adwords update: Expanded Text Ads

Google Adwords update: Expanded Text Ads

04 juli 2016

De testfase is nog onderweg, maar binnenkort kunnen we weer een nieuwe update verwachten op het Google Adwords front. Met de lancering van Expanded Text Ads zet Google een volgende stap in het prominenter tonen van de advertenties binnen de zoekresultaten. Laten we eens bekijken wat er voor jou als adverteerder gaat veranderen.

Google AdWords breidt uit met nieuwe sms-functie

Google AdWords breidt uit met nieuwe sms-functie

21 juni 2016

Eind 2015 introduceerde Google al een sms-functie voor AdWords die de adverteerder in staat stelt om de consument te sms'en over updates, bijvoorbeeld op het gebied van uitverkoop of exclusieve aanbiedingen. En nu is Google begonnen met een nieuwe sms-test, waarbij de consument ook de adverteerder via sms kan benaderen.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16