Blog

internet marketing en development blogs

Hebben Progressive Web Apps de toekomst?

Hebben Progressive Web Apps de toekomst?

01 mei 2017

Progressive web apps, het houdt de gemoederen momenteel flink bezig. Online experts zijn het er nog niet helemaal over eens, maar het ziet er wel naar uit dat deze nieuwe ontwikkeling ‘here is to stay’. Laten we eens wat dieper ingaan op de voor- en nadelen van de progressive web app (PWA) en hoe deze nieuwe app technology de makers van native apps oprechte schrik aanjaagt.

Chatbots voor Messaging Apps, waar staan we?

Chatbots voor Messaging Apps, waar staan we?

13 april 2017

Het is alweer een jaar geleden dat Facebook de lancering van haar Messenger Platform aankondigde. Developers sprongen een gat in de lucht bij het vooruitzicht dat met de vrijgegeven open bot API slimme bots ontwikkeld konden gaan worden voor Facebook Messenger. Exact een jaar later is de conclusie gerechtvaardigd dat de ontwikkeling van slimme bots voor messaging apps in een stroomversnelling is geraakt. Tegelijkertijd is ook duidelijk geworden dat er nog veel werk te verzetten is.

Backlinks, nog steeds belangrijk voor een goede SEO strategie

Backlinks, nog steeds belangrijk voor een goede SEO strategie

01 maart 2017

Door de jaren heen zijn backlinks en de gevolgen voor Google rankings altijd veel voer voor discussie. Waar je je vroeger als online marketeer eigenlijk alleen hoefde te richten op de kwantiteit gaat het tegenwoordig voornamelijk over de kwaliteit van de links. Laten we eens kijken hoe je backlinks het beste kunt inzetten binnen een geoptimaliseerde SEO strategie.

Goede contentvoornemens voor 2017

Goede contentvoornemens voor 2017

08 februari 2017

Is jouw content al klaar voor 2017? Of ben je nog druk bezig met het doen van de broodnodige aanpassingen om de aanwezige content zo goed mogelijk te presenteren aan jouw doelgroep? Om optimaal in te spelen op de trends voor 2017 willen we graag de in onze ogen belangrijkste content issues met je delen.

Internetbureau D-sign en online marketing agency Clickvin fuseren

Internetbureau D-sign en online marketing agency Clickvin fuseren

06 februari 2017

Amsterdam, 06 februari 2017 – Internetspecialisten D-sign en Clickvin fuseren en gaan gezamenlijk verder onder de naam Immense. De bedrijven zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, apps, systemen en het optimaliseren van online marketing campagnes.

12 functies in Google Analytics die je waarschijnlijk niet gebruikt

12 functies in Google Analytics die je waarschijnlijk niet gebruikt

06 december 2016

Google heeft in de afgelopen jaren een aantal belangrijke functies geïntroduceerd op het Analytics platform. Het is opmerkelijk hoe weinig er gebruik wordt gemaakt van deze belangrijke functies, zeker omdat ze een aantal al jaren beschikbaar zijn op het platform. Kenmerkend voor online marketeers die vast komen te zitten in hun werk.

Zorg voor meer conversies met Instagram Shopping

Zorg voor meer conversies met Instagram Shopping

08 november 2016

Het gonsde al langer rond in Social Media land, maar het is nu écht officieel, Instagram Shopping zal binnenkort een feit zijn! Instagram biedt bedrijven al interessante commerciële mogelijkheden met Instagram Advertising en Instagram Business, de verwachting is echter dat Instagram Shopping een flinke boost zal geven aan het aantal adverteerders dat via Instagram haar producten zal gaan promoten. Wat is er allemaal mogelijk?

Google Local Search, wat haal jij eruit?

Google Local Search, wat haal jij eruit?

25 oktober 2016

Vorige week schreven we over de laatste Google Penguin update en wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn voor jouw vindbaarheid. Naast deze globale veranderingen op SEO vlak zijn er ook steeds meer mogelijkheden om je als ondernemer op lokaal niveau steeds beter zichtbaar te maken. Laten we eens kijken naar de factoren die een belangrijke rol spelen om je lokale vindbaarheid te optimaliseren en welke trends er te ontdekken zijn.

Google Penguin 4.0, eindelijk is de update er!

Google Penguin 4.0, eindelijk is de update er!

19 oktober 2016

Bijna een jaar geleden schreven we er al over, de Google Penguin 4.0 update. De release was doorgeschoven naar het eerste kwartaal van 2016 en nu, ruim een half jaar later, is ie er dan eindelijk: de Google Penguin 4.0 release, wereldwijd uitgerold en voorzichtig beginnen de eerste resultaten ervan ook zichtbaar te worden. In dit blog nog even een korte uitleg over wat de update inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn voor jouw website.

Featured snippets, SEO proof

Featured snippets, SEO proof

25 augustus 2016

Sinds een aantal maanden heeft Google in Nederland featured snippets uitgerold. Deze feature van Google die een prominente plek heeft gekregen op de zoekresultatenpagina zal je zeker aanspreken als je momenteel druk bezig bent jouw website te optimaliseren. Laten we eens wat dieper ingaan op het fenomeen featured snippets en wat het voor jou kan betekenen.

Adverteren op merknaam, waarom eigenlijk?

Adverteren op merknaam, waarom eigenlijk?

09 augustus 2016

Adverteren op eigen merknaam blijft in zoekmachinemarketingland de meningen nog steeds verdelen. Deze verdeeldheid wordt met name gevoed door de (terechte) kritische vragen van de adverteerder die zich hardop afvraagt ‘waarom er op hun naam wordt geadverteerd terwijl ze in Google met hun merknaam toch al bovenaan staan’. Immense adviseert haar klanten een advertentie op merknaam altijd mee te nemen. Daar zijn meerdere redenen voor aan te geven.

Nieuwe prijsextensies bij Google: een sneak-preview

Nieuwe prijsextensies bij Google: een sneak-preview

04 augustus 2016

Google breidt Adwords wederom uit. Ditmaal door middel van prijsextensies, waardoor klanten direct kunnen zien wat de prijzen zijn voor een bepaald product of dienst die de adverteerder aanbiedt. Voorlopig is de extensie alleen nog in het Engels beschikbaar, maar we geven je graag alvast een voorproefje van de nieuwe adverteermogelijkheden.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17