Blog

internet marketing en development blogs

Optimalisatie van Google Shopping Campagnes voor Gevorderden

Optimalisatie van Google Shopping Campagnes voor Gevorderden

21 juni 2016

Door de ongekende resultaten is Google Shopping niet meer weg te denken uit de online advertentiemix. Maar hoe kun je jezelf en je webshop onderscheiden van de steeds groter wordende concurrentie? Door middel van de volgende inzichten wordt het een stuk gemakkelijker om jouw GoogleShopping campagnes te optimaliseren.

Google Shopping feed optimalisatie, enkele tips

Google Shopping feed optimalisatie, enkele tips

22 april 2016

Zoals in een aantal recent geschreven blogs al duidelijk naar voren komt, de ruimte voor Google Shopping advertenties zal alleen nog maar verder toenemen, waarmee het belang van Google Shopping uiteraard ook steeds groter wordt. Wat ons betreft dan ook een goed moment om eens wat dieper in te gaan op manieren waarop je de prestaties van jouw Google Shopping campagne kan verhogen. Google Shopping feed optimalisatie speelt daarin een belangrijke rol.

Tips om je Bounce Rate terug te brengen

Tips om je Bounce Rate terug te brengen

14 april 2016

Het is de nachtmerrie van elke online marketeer, een hoge bounce rate terwijl je zelf het gevoel hebt dat er niet veel mis is met de website. Hoewel de hoogte van de geaccepteerde bounce rate nog al eens kan verschillen, dat is immers ook afhankelijk van de doelstellingen van de site en onderliggende pagina’s, is het voor elke marketeer een belangrijke graadmeter voor de uitstraling en het gebruiksgemak van de site.

Toekomstige trends in Paid Search

Toekomstige trends in Paid Search

29 maart 2016

We hebben de ingrijpende aanpassingen op de Google zoekresultatenpagina nu ruim een maand achter de rug. De invloed op posities, advertentiebudgetten en conversies is ook voor onze adverteerders zeker voelbaar, hier komen we binnenkort in één van onze volgende blogs op terug. Laten we eerst een aantal trends bespreken die door de rigoureuze verandering nog meer op de voorgrond treden.

Linkbuilding tips voor een beter linkprofiel

Linkbuilding tips voor een beter linkprofiel

16 maart 2016

We schreven in een eerder blog al over de aanstaande uitrol van de Google Penguin 4.0 update. Aangezien de update nog steeds niet is doorgevoerd en dit als een zwaard van Damocles boven menig linkprofiel en ranking hangt is het een goed moment om wat nader naar handige linkbuilding tactieken te kijken. Wellicht kan je er nog je voordeel mee doen voordat de aangekondigde update jouw linkstructuur beoordeelt!

Hoe haal je meer leads uit jouw landingspagina's?

Hoe haal je meer leads uit jouw landingspagina's?

04 maart 2016

Wel genoeg traffic naar de website, maar een laag conversiepercentage? We merken dat veel marketeers regelmatig met de handen in het haar zitten, omdat ze maar niet begrijpen waarom al die bezoekers zo slecht converteren. Ze zijn immers via allerlei relevante zoekopdrachten, effectieve marketing tools en strak ingerichte social media kanalen op jouw site terechtgekomen. Waar gaat het mis?

Google Adwords advertenties, eindelijk duidelijkheid...

Google Adwords advertenties, eindelijk duidelijkheid...

23 februari 2016

Google heeft afgelopen vrijdag eindelijk duidelijkheid gegeven over de nieuwe weergave van Google Adwords advertenties op de zoekresultatenpagina. Na maanden van testen en speculatie alom over de onvermijdelijke op handen zijnde veranderingen zullen de advertenties aan de rechterkant verdwijnen. Daarnaast worden er vanaf heden niet drie, maar vier zoekresultaten getoond voor keywords met een hoog zoekvolume. 

Digital Out of Home, toenemende interactie

Digital Out of Home, toenemende interactie

16 februari 2016

Digital Out of Home (DOOH) groeit steeds verder door. Waar het een jaar of vijf geleden nog bekend stond onder de naam narrowcasting en veelal statische advertising campagnes betrof is Digital Out of Home inmiddels een volwassen online kanaal waarbij je steeds gerichter en efficiënter jouw doelgroep kan bereiken. Laten we aan de hand van een paar mooie voorbeelden eens kijken naar de mogelijkheden die Digital Out of Home momenteel heeft.

Cross device tracking, zet jij het al in?

10 februari 2016

Als online marketeers begrijpen we steeds beter hoe de klant verschillende marketingkanalen benut tijdens de customer journey. Dat moet ook wel, want het aantal zogeheten ‘touch points’ waarop de klant geraakt kan worden door een uiting neemt vooral door de explosieve groei van social media (en haar advertentiemogelijkheden) flink toe. Dit inzicht is belangrijk, maar nog belangrijker is het cross-device gedrag van de klant.

Gerichter targeten met Google Customer Match

Gerichter targeten met Google Customer Match

01 februari 2016

Google Customer Match is alweer een paar maanden live, maar aangezien we er in onze blogs nog niet de aandacht aan hebben geschonken die deze nieuwe feature verdient schrijven we er nu meer over. We zoomen in deze blog wat dieper in op de mogelijkheden van Google Customer Match en wat het uiteraard toevoegt voor jou als adverteerder.

Mobile Google Shopping, maak indruk op de consument!

Mobile Google Shopping, maak indruk op de consument!

19 januari 2016

In het Immense blog over online marketing optimalisatie voor de feestdagen kwam het al even aan bod, maar laten we eens wat dieper ingaan op het volgen van de juiste Google Shopping strategie voor jouw business. En dan met name gericht op de consument die gedurende het aankoopproces meerdere malen gebruik maakt van de smartphone, voor retailers immers goud waard!

Google Penguin 4.0, een nieuwe update

Google Penguin 4.0, een nieuwe update

15 december 2015

Google heeft de lancering van de nieuwe Google Penguin update uitgesteld naar het eerste kwartaal van 2016. De verwachting was dat deze al eind 2015 zou plaatsvinden, de ingrijpende veranderingen die deze versie met zich meebrengt zal de reden zijn dat Google waarschijnlijk niets wil overhaasten. Een goed moment dus om nog even terug te blikken op eerdere versies van Google Penguin en wat de nieuwe update voor gevolgen zal hebben.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16