Blog

internet marketing en development blogs

Contentcreatie, zo makkelijk nog niet

Contentcreatie, zo makkelijk nog niet

01 augustus 2016

Content, een onderdeel van online marketing dat de gemoederen blijft bezighouden. Want dat content één van de belangrijkste elementen binnen huidige online marketing mix is, dat wordt nog weleens vergeten wanneer teksten geplaatst worden. Hierbij een overzicht van onze bevindingen wanneer content om de hoek komt kijken.

Bing Ads campagnes optimaliseren - Zo doe je dat

Bing Ads campagnes optimaliseren - Zo doe je dat

07 juli 2016

Om jezelf in de wereld van zoekmachines kenbaar te maken, is het een goed idee om te adverteren op plekken waar je toekomstige klanten ook komen. Google AdWords is de meest bekende manier van betaald adverteren, en ook Facebook en LinkedIn raken steeds meer in trek. Verrassend genoeg wordt Bing, met in Nederland alleen al 8 miljoen unieke zoekers die per maand 145 miljoen zoekopdrachten uitvoeren, nog lang niet altijd als adverteernetwerk gebruikt.

Google Adwords update: Expanded Text Ads

Google Adwords update: Expanded Text Ads

04 juli 2016

De testfase is nog onderweg, maar binnenkort kunnen we weer een nieuwe update verwachten op het Google Adwords front. Met de lancering van Expanded Text Ads zet Google een volgende stap in het prominenter tonen van de advertenties binnen de zoekresultaten. Laten we eens bekijken wat er voor jou als adverteerder gaat veranderen.

Google AdWords breidt uit met nieuwe sms-functie

Google AdWords breidt uit met nieuwe sms-functie

21 juni 2016

Eind 2015 introduceerde Google al een sms-functie voor AdWords die de adverteerder in staat stelt om de consument te sms'en over updates, bijvoorbeeld op het gebied van uitverkoop of exclusieve aanbiedingen. En nu is Google begonnen met een nieuwe sms-test, waarbij de consument ook de adverteerder via sms kan benaderen.

Optimalisatie van Google Shopping Campagnes voor Gevorderden

Optimalisatie van Google Shopping Campagnes voor Gevorderden

21 juni 2016

Door de ongekende resultaten is Google Shopping niet meer weg te denken uit de online advertentiemix. Maar hoe kun je jezelf en je webshop onderscheiden van de steeds groter wordende concurrentie? Door middel van de volgende inzichten wordt het een stuk gemakkelijker om jouw GoogleShopping campagnes te optimaliseren.

Google Shopping feed optimalisatie, enkele tips

Google Shopping feed optimalisatie, enkele tips

22 april 2016

Zoals in een aantal recent geschreven blogs al duidelijk naar voren komt, de ruimte voor Google Shopping advertenties zal alleen nog maar verder toenemen, waarmee het belang van Google Shopping uiteraard ook steeds groter wordt. Wat ons betreft dan ook een goed moment om eens wat dieper in te gaan op manieren waarop je de prestaties van jouw Google Shopping campagne kan verhogen. Google Shopping feed optimalisatie speelt daarin een belangrijke rol.

Tips om je Bounce Rate terug te brengen

Tips om je Bounce Rate terug te brengen

14 april 2016

Het is de nachtmerrie van elke online marketeer, een hoge bounce rate terwijl je zelf het gevoel hebt dat er niet veel mis is met de website. Hoewel de hoogte van de geaccepteerde bounce rate nog al eens kan verschillen, dat is immers ook afhankelijk van de doelstellingen van de site en onderliggende pagina’s, is het voor elke marketeer een belangrijke graadmeter voor de uitstraling en het gebruiksgemak van de site.

Toekomstige trends in Paid Search

Toekomstige trends in Paid Search

29 maart 2016

We hebben de ingrijpende aanpassingen op de Google zoekresultatenpagina nu ruim een maand achter de rug. De invloed op posities, advertentiebudgetten en conversies is ook voor onze adverteerders zeker voelbaar, hier komen we binnenkort in één van onze volgende blogs op terug. Laten we eerst een aantal trends bespreken die door de rigoureuze verandering nog meer op de voorgrond treden.

Linkbuilding tips voor een beter linkprofiel

Linkbuilding tips voor een beter linkprofiel

16 maart 2016

We schreven in een eerder blog al over de aanstaande uitrol van de Google Penguin 4.0 update. Aangezien de update nog steeds niet is doorgevoerd en dit als een zwaard van Damocles boven menig linkprofiel en ranking hangt is het een goed moment om wat nader naar handige linkbuilding tactieken te kijken. Wellicht kan je er nog je voordeel mee doen voordat de aangekondigde update jouw linkstructuur beoordeelt!

Hoe haal je meer leads uit jouw landingspagina's?

Hoe haal je meer leads uit jouw landingspagina's?

04 maart 2016

Wel genoeg traffic naar de website, maar een laag conversiepercentage? We merken dat veel marketeers regelmatig met de handen in het haar zitten, omdat ze maar niet begrijpen waarom al die bezoekers zo slecht converteren. Ze zijn immers via allerlei relevante zoekopdrachten, effectieve marketing tools en strak ingerichte social media kanalen op jouw site terechtgekomen. Waar gaat het mis?

Google Adwords advertenties, eindelijk duidelijkheid...

Google Adwords advertenties, eindelijk duidelijkheid...

23 februari 2016

Google heeft afgelopen vrijdag eindelijk duidelijkheid gegeven over de nieuwe weergave van Google Adwords advertenties op de zoekresultatenpagina. Na maanden van testen en speculatie alom over de onvermijdelijke op handen zijnde veranderingen zullen de advertenties aan de rechterkant verdwijnen. Daarnaast worden er vanaf heden niet drie, maar vier zoekresultaten getoond voor keywords met een hoog zoekvolume. 

Digital Out of Home, toenemende interactie

Digital Out of Home, toenemende interactie

16 februari 2016

Digital Out of Home (DOOH) groeit steeds verder door. Waar het een jaar of vijf geleden nog bekend stond onder de naam narrowcasting en veelal statische advertising campagnes betrof is Digital Out of Home inmiddels een volwassen online kanaal waarbij je steeds gerichter en efficiënter jouw doelgroep kan bereiken. Laten we aan de hand van een paar mooie voorbeelden eens kijken naar de mogelijkheden die Digital Out of Home momenteel heeft.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17