Blog

internet marketing en development blogs

Hoe haal je meer leads uit jouw landingspagina's?

Hoe haal je meer leads uit jouw landingspagina's?

04 maart 2016

Wel genoeg traffic naar de website, maar een laag conversiepercentage? We merken dat veel marketeers regelmatig met de handen in het haar zitten, omdat ze maar niet begrijpen waarom al die bezoekers zo slecht converteren. Ze zijn immers via allerlei relevante zoekopdrachten, effectieve marketing tools en strak ingerichte social media kanalen op jouw site terechtgekomen. Waar gaat het mis?

Google Adwords advertenties, eindelijk duidelijkheid...

Google Adwords advertenties, eindelijk duidelijkheid...

23 februari 2016

Google heeft afgelopen vrijdag eindelijk duidelijkheid gegeven over de nieuwe weergave van Google Adwords advertenties op de zoekresultatenpagina. Na maanden van testen en speculatie alom over de onvermijdelijke op handen zijnde veranderingen zullen de advertenties aan de rechterkant verdwijnen. Daarnaast worden er vanaf heden niet drie, maar vier zoekresultaten getoond voor keywords met een hoog zoekvolume. 

Digital Out of Home, toenemende interactie

Digital Out of Home, toenemende interactie

16 februari 2016

Digital Out of Home (DOOH) groeit steeds verder door. Waar het een jaar of vijf geleden nog bekend stond onder de naam narrowcasting en veelal statische advertising campagnes betrof is Digital Out of Home inmiddels een volwassen online kanaal waarbij je steeds gerichter en efficiënter jouw doelgroep kan bereiken. Laten we aan de hand van een paar mooie voorbeelden eens kijken naar de mogelijkheden die Digital Out of Home momenteel heeft.

Cross device tracking, zet jij het al in?

10 februari 2016

Als online marketeers begrijpen we steeds beter hoe de klant verschillende marketingkanalen benut tijdens de customer journey. Dat moet ook wel, want het aantal zogeheten ‘touch points’ waarop de klant geraakt kan worden door een uiting neemt vooral door de explosieve groei van social media (en haar advertentiemogelijkheden) flink toe. Dit inzicht is belangrijk, maar nog belangrijker is het cross-device gedrag van de klant.

Gerichter targeten met Google Customer Match

Gerichter targeten met Google Customer Match

01 februari 2016

Google Customer Match is alweer een paar maanden live, maar aangezien we er in onze blogs nog niet de aandacht aan hebben geschonken die deze nieuwe feature verdient schrijven we er nu meer over. We zoomen in deze blog wat dieper in op de mogelijkheden van Google Customer Match en wat het uiteraard toevoegt voor jou als adverteerder.

Mobile Google Shopping, maak indruk op de consument!

Mobile Google Shopping, maak indruk op de consument!

19 januari 2016

In het Immense blog over online marketing optimalisatie voor de feestdagen kwam het al even aan bod, maar laten we eens wat dieper ingaan op het volgen van de juiste Google Shopping strategie voor jouw business. En dan met name gericht op de consument die gedurende het aankoopproces meerdere malen gebruik maakt van de smartphone, voor retailers immers goud waard!

Google Penguin 4.0, een nieuwe update

Google Penguin 4.0, een nieuwe update

15 december 2015

Google heeft de lancering van de nieuwe Google Penguin update uitgesteld naar het eerste kwartaal van 2016. De verwachting was dat deze al eind 2015 zou plaatsvinden, de ingrijpende veranderingen die deze versie met zich meebrengt zal de reden zijn dat Google waarschijnlijk niets wil overhaasten. Een goed moment dus om nog even terug te blikken op eerdere versies van Google Penguin en wat de nieuwe update voor gevolgen zal hebben.

Online marketing trends voor 2016

Online marketing trends voor 2016

08 december 2015

Online marketing trends en ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op. Technologische ontwikkelingen, versnippering van online marketing tools en sterk veranderende consumentenvoorkeuren zorgen ervoor dat bedrijven flink uitgedaagd worden om hun doelstellingen op online vlak te behalen. Om bij te blijven is het een absolute must op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen waardoor je de concurrentie die noodzakelijke stap voorblijft.

De Adblocker, bedreiging of kans?

De Adblocker, bedreiging of kans?

01 december 2015

Sinds Apple de adblocker als app heeft opgenomen in de app-store en adblockers steeds meer worden geïntegreerd in desktopbrowsers neemt de discussie over het gebruik ervan flink toe. Voor wie levert het gebruik van adblockers een bedreiging op en wat kunnen uitgevers en online marketing bureaus doen om de schade te beperken?

Hoe maak je een goede 'Over ons' pagina?

Hoe maak je een goede 'Over ons' pagina?

24 november 2015

Het schrijven van een ‘Over ons’ pagina lijkt een eenvoudige klus. Als ondernemer heb je immers een verhaal over waarom je het bedrijf bent begonnen en waarom klanten voor jouw bedrijf zouden moeten kiezen. In de praktijk blijkt dit echter lastiger dan je denkt. Daarnaast is het goed om je als ondernemer te realiseren dat de ‘Over ons’ pagina ook de mogelijkheid biedt om potentiele klanten aan je te binden in plaats van ze alleen te informeren.

Calculated Metrics in Google Analytics, ze zijn er!

Calculated Metrics in Google Analytics, ze zijn er!

17 november 2015

We hebben er even op moeten wachten, maar ons geduld is uiteindelijk beloond, de calculated metrics feature binnen Google Analytics is een feit! Andere web analytics pakketten als Webtrekk, Adobe Analytics en Digital Analytix gebruiken deze features al, de calculated metrics binnen Google Analytics zorgen er echter voor dat u uw rapportages nóg meer af kunt stemmen op uw eigen informatiebehoefte, specifiek voor uw organisatie.

Hoe haal je het meeste rendement uit online advertising tijdens de feestdagen?

Hoe haal je het meeste rendement uit online advertising tijdens de feestdagen?

09 november 2015

Online adverteren tijdens de feestdagen, het is elk jaar weer knokken om de gunst van de consument. Het is een bekend gegeven dat retailers en e-commerce bedrijven een groot deel van hun jaaromzet behalen tijdens de feestelijke decembermaand. Hogere zoekvolumes gecombineerd met een verhoogde koopbereidheid bieden uiteraard voldoende kansen.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17