Blog

internet marketing en development blogs

Online marketing trends voor 2016

Online marketing trends voor 2016

08 december 2015

Online marketing trends en ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op. Technologische ontwikkelingen, versnippering van online marketing tools en sterk veranderende consumentenvoorkeuren zorgen ervoor dat bedrijven flink uitgedaagd worden om hun doelstellingen op online vlak te behalen. Om bij te blijven is het een absolute must op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen waardoor je de concurrentie die noodzakelijke stap voorblijft.

De Adblocker, bedreiging of kans?

De Adblocker, bedreiging of kans?

01 december 2015

Sinds Apple de adblocker als app heeft opgenomen in de app-store en adblockers steeds meer worden geïntegreerd in desktopbrowsers neemt de discussie over het gebruik ervan flink toe. Voor wie levert het gebruik van adblockers een bedreiging op en wat kunnen uitgevers en online marketing bureaus doen om de schade te beperken?

Hoe maak je een goede 'Over ons' pagina?

Hoe maak je een goede 'Over ons' pagina?

24 november 2015

Het schrijven van een ‘Over ons’ pagina lijkt een eenvoudige klus. Als ondernemer heb je immers een verhaal over waarom je het bedrijf bent begonnen en waarom klanten voor jouw bedrijf zouden moeten kiezen. In de praktijk blijkt dit echter lastiger dan je denkt. Daarnaast is het goed om je als ondernemer te realiseren dat de ‘Over ons’ pagina ook de mogelijkheid biedt om potentiele klanten aan je te binden in plaats van ze alleen te informeren.

Calculated Metrics in Google Analytics, ze zijn er!

Calculated Metrics in Google Analytics, ze zijn er!

17 november 2015

We hebben er even op moeten wachten, maar ons geduld is uiteindelijk beloond, de calculated metrics feature binnen Google Analytics is een feit! Andere web analytics pakketten als Webtrekk, Adobe Analytics en Digital Analytix gebruiken deze features al, de calculated metrics binnen Google Analytics zorgen er echter voor dat u uw rapportages nóg meer af kunt stemmen op uw eigen informatiebehoefte, specifiek voor uw organisatie.

Hoe haal je het meeste rendement uit online advertising tijdens de feestdagen?

Hoe haal je het meeste rendement uit online advertising tijdens de feestdagen?

09 november 2015

Online adverteren tijdens de feestdagen, het is elk jaar weer knokken om de gunst van de consument. Het is een bekend gegeven dat retailers en e-commerce bedrijven een groot deel van hun jaaromzet behalen tijdens de feestelijke decembermaand. Hogere zoekvolumes gecombineerd met een verhoogde koopbereidheid bieden uiteraard voldoende kansen.

Google maakt adverteren met video makkelijker, en integreert YouTube Trueview in het AdWords interface

Google maakt adverteren met video makkelijker, en integreert YouTube Trueview in het AdWords interface

23 september 2015

YouTube TrueView en AdWords for video Terug in december 2010, werd er een nieuw advertentieplatform aangekondigd op basis van video genaamd TrueView. Hierdoor kregen gebruikers de mogelijkheid om advertenties weg te klikken wanneer deze niet relevant zijn. Daarnaast gaf het adverteerder de mogelijkheid om met verschillende video-formats te adverteren.

De nieuwe AdWords extensies voor website-informatie

De nieuwe AdWords extensies voor website-informatie

08 september 2015

De afgelopen periode zijn er een aantal nieuwe extensies bijgekomen om advertenties uit te breiden. Het is een extra mogelijkheid om de zoeker van meer informatie te voorzien over een product, dienst of het bedrijf.

Google's Quality Score update

Google's Quality Score update

10 augustus 2015

Wat is nieuw?Maandag heeft Google aangekondigd dat de kwaliteitsscores van nieuw toegevoegde zoekwoorden anders weergeven zullen worden. Het betreft volgens Google echter alleen de scores die je ziet binnen AdWords. Belangrijk om te weten is dat de manier waarop advertenties worden weergegeven en worden verwerkt onveranderd blijft binnen het veilingproces.

Een praktische gids voor upgraded URLs voor Google AdWords

Een praktische gids voor upgraded URLs voor Google AdWords

23 juli 2015

Afgelopen februari kondigde Google aan dat de tracking informatie losgetrokken werd van de bestemmings-URL. De nieuwe URL-structuur betekent dat men meer inzichten verkrijgt in de doelgroep, locatie en/of mobiele prestaties door simpelweg parameters toe te voegen aan de URL. Een dergelijke dynamische parameter duiden we aan met ValueTrack.

Tips voor zoekmachine reputatie management

Tips voor zoekmachine reputatie management

09 juli 2015

De meeste mensen kopen niet direct bij hun eerste bezoek. Over het algemeen gaat er eerst een onderzoekje aan vooraf. Met een simpele zoekopdracht in Google bepalen mensen of een bedrijf betrouwbaar is. Wat nou als deze mensen bij de zoekresultaten worden geconfronteerd met negatieve berichten? Terecht of onterecht, een negatieve online reputatie komt je verkoop nooit ten goede. Hier is echter wel wat aan te doen, SEO helpt hierbij. Dit noem je zoekmachine reputatie management.

Het effect van de Phantum 2 update

Het effect van de Phantum 2 update

03 juli 2015

Door meerdere webmasters is er een verandering opgemerkt in de zoekresultaten van Google. Hoewel Google niet toegeeft dat er na de mobile update nog een nieuwe update is doorgevoerd, blijkt nu dat er wel degelijk iets is veranderd in het Google Algoritme. Omdat Google de mysterieuze update niet heeft aangekondigd of officieel toegeeft, werd deze update onder de seo-ers ook wel de ‘Phantom 2 update’ genoemd.

Optimaliseer voor Bing en krijg meer bezoekers op je site

Optimaliseer voor Bing en krijg meer bezoekers op je site

24 juni 2015

Wist je dat Bing in Amerika een marktaandeel van 25-30% heeft? Ook geven bezoekers van Bing gemiddeld 60 % meer uit dan bezoekers van Google en heb je minder concurrentie om een hoge positie in de zoekresultaten te behalen. Reden genoeg om bij het optimaliseren van je website ook rekening te houden met de richtlijnen van Bing. Deze zijn namelijk wel degelijk anders dan die van Google!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16