Blog

internet marketing en development blogs

Cross device tracking, zet jij het al in?

10 februari 2016

Als online marketeers begrijpen we steeds beter hoe de klant verschillende marketingkanalen benut tijdens de customer journey. Dat moet ook wel, want het aantal zogeheten ‘touch points’ waarop de klant geraakt kan worden door een uiting neemt vooral door de explosieve groei van social media (en haar advertentiemogelijkheden) flink toe. Dit inzicht is belangrijk, maar nog belangrijker is het cross-device gedrag van de klant.

Gerichter targeten met Google Customer Match

Gerichter targeten met Google Customer Match

01 februari 2016

Google Customer Match is alweer een paar maanden live, maar aangezien we er in onze blogs nog niet de aandacht aan hebben geschonken die deze nieuwe feature verdient schrijven we er nu meer over. We zoomen in deze blog wat dieper in op de mogelijkheden van Google Customer Match en wat het uiteraard toevoegt voor jou als adverteerder.

Mobile Google Shopping, maak indruk op de consument!

Mobile Google Shopping, maak indruk op de consument!

19 januari 2016

In het Immense blog over online marketing optimalisatie voor de feestdagen kwam het al even aan bod, maar laten we eens wat dieper ingaan op het volgen van de juiste Google Shopping strategie voor jouw business. En dan met name gericht op de consument die gedurende het aankoopproces meerdere malen gebruik maakt van de smartphone, voor retailers immers goud waard!

Google Penguin 4.0, een nieuwe update

Google Penguin 4.0, een nieuwe update

15 december 2015

Google heeft de lancering van de nieuwe Google Penguin update uitgesteld naar het eerste kwartaal van 2016. De verwachting was dat deze al eind 2015 zou plaatsvinden, de ingrijpende veranderingen die deze versie met zich meebrengt zal de reden zijn dat Google waarschijnlijk niets wil overhaasten. Een goed moment dus om nog even terug te blikken op eerdere versies van Google Penguin en wat de nieuwe update voor gevolgen zal hebben.

Online marketing trends voor 2016

Online marketing trends voor 2016

08 december 2015

Online marketing trends en ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op. Technologische ontwikkelingen, versnippering van online marketing tools en sterk veranderende consumentenvoorkeuren zorgen ervoor dat bedrijven flink uitgedaagd worden om hun doelstellingen op online vlak te behalen. Om bij te blijven is het een absolute must op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen waardoor je de concurrentie die noodzakelijke stap voorblijft.

De Adblocker, bedreiging of kans?

De Adblocker, bedreiging of kans?

01 december 2015

Sinds Apple de adblocker als app heeft opgenomen in de app-store en adblockers steeds meer worden geïntegreerd in desktopbrowsers neemt de discussie over het gebruik ervan flink toe. Voor wie levert het gebruik van adblockers een bedreiging op en wat kunnen uitgevers en online marketing bureaus doen om de schade te beperken?

Hoe maak je een goede 'Over ons' pagina?

Hoe maak je een goede 'Over ons' pagina?

24 november 2015

Het schrijven van een ‘Over ons’ pagina lijkt een eenvoudige klus. Als ondernemer heb je immers een verhaal over waarom je het bedrijf bent begonnen en waarom klanten voor jouw bedrijf zouden moeten kiezen. In de praktijk blijkt dit echter lastiger dan je denkt. Daarnaast is het goed om je als ondernemer te realiseren dat de ‘Over ons’ pagina ook de mogelijkheid biedt om potentiele klanten aan je te binden in plaats van ze alleen te informeren.

Calculated Metrics in Google Analytics, ze zijn er!

Calculated Metrics in Google Analytics, ze zijn er!

17 november 2015

We hebben er even op moeten wachten, maar ons geduld is uiteindelijk beloond, de calculated metrics feature binnen Google Analytics is een feit! Andere web analytics pakketten als Webtrekk, Adobe Analytics en Digital Analytix gebruiken deze features al, de calculated metrics binnen Google Analytics zorgen er echter voor dat u uw rapportages nóg meer af kunt stemmen op uw eigen informatiebehoefte, specifiek voor uw organisatie.

Hoe haal je het meeste rendement uit online advertising tijdens de feestdagen?

Hoe haal je het meeste rendement uit online advertising tijdens de feestdagen?

09 november 2015

Online adverteren tijdens de feestdagen, het is elk jaar weer knokken om de gunst van de consument. Het is een bekend gegeven dat retailers en e-commerce bedrijven een groot deel van hun jaaromzet behalen tijdens de feestelijke decembermaand. Hogere zoekvolumes gecombineerd met een verhoogde koopbereidheid bieden uiteraard voldoende kansen.

Google maakt adverteren met video makkelijker, en integreert YouTube Trueview in het AdWords interface

Google maakt adverteren met video makkelijker, en integreert YouTube Trueview in het AdWords interface

23 september 2015

YouTube TrueView en AdWords for video Terug in december 2010, werd er een nieuw advertentieplatform aangekondigd op basis van video genaamd TrueView. Hierdoor kregen gebruikers de mogelijkheid om advertenties weg te klikken wanneer deze niet relevant zijn. Daarnaast gaf het adverteerder de mogelijkheid om met verschillende video-formats te adverteren.

De nieuwe AdWords extensies voor website-informatie

De nieuwe AdWords extensies voor website-informatie

08 september 2015

De afgelopen periode zijn er een aantal nieuwe extensies bijgekomen om advertenties uit te breiden. Het is een extra mogelijkheid om de zoeker van meer informatie te voorzien over een product, dienst of het bedrijf.

Google's Quality Score update

Google's Quality Score update

10 augustus 2015

Wat is nieuw?Maandag heeft Google aangekondigd dat de kwaliteitsscores van nieuw toegevoegde zoekwoorden anders weergeven zullen worden. Het betreft volgens Google echter alleen de scores die je ziet binnen AdWords. Belangrijk om te weten is dat de manier waarop advertenties worden weergegeven en worden verwerkt onveranderd blijft binnen het veilingproces.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17