Blog

internet marketing en development blogs

Google maakt adverteren met video makkelijker, en integreert YouTube Trueview in het AdWords interface

Google maakt adverteren met video makkelijker, en integreert YouTube Trueview in het AdWords interface

23 september 2015

YouTube TrueView en AdWords for video Terug in december 2010, werd er een nieuw advertentieplatform aangekondigd op basis van video genaamd TrueView. Hierdoor kregen gebruikers de mogelijkheid om advertenties weg te klikken wanneer deze niet relevant zijn. Daarnaast gaf het adverteerder de mogelijkheid om met verschillende video-formats te adverteren.

De nieuwe AdWords extensies voor website-informatie

De nieuwe AdWords extensies voor website-informatie

08 september 2015

De afgelopen periode zijn er een aantal nieuwe extensies bijgekomen om advertenties uit te breiden. Het is een extra mogelijkheid om de zoeker van meer informatie te voorzien over een product, dienst of het bedrijf.

Google's Quality Score update

Google's Quality Score update

10 augustus 2015

Wat is nieuw?Maandag heeft Google aangekondigd dat de kwaliteitsscores van nieuw toegevoegde zoekwoorden anders weergeven zullen worden. Het betreft volgens Google echter alleen de scores die je ziet binnen AdWords. Belangrijk om te weten is dat de manier waarop advertenties worden weergegeven en worden verwerkt onveranderd blijft binnen het veilingproces.

Een praktische gids voor upgraded URLs voor Google AdWords

Een praktische gids voor upgraded URLs voor Google AdWords

23 juli 2015

Afgelopen februari kondigde Google aan dat de tracking informatie losgetrokken werd van de bestemmings-URL. De nieuwe URL-structuur betekent dat men meer inzichten verkrijgt in de doelgroep, locatie en/of mobiele prestaties door simpelweg parameters toe te voegen aan de URL. Een dergelijke dynamische parameter duiden we aan met ValueTrack.

Tips voor zoekmachine reputatie management

Tips voor zoekmachine reputatie management

09 juli 2015

De meeste mensen kopen niet direct bij hun eerste bezoek. Over het algemeen gaat er eerst een onderzoekje aan vooraf. Met een simpele zoekopdracht in Google bepalen mensen of een bedrijf betrouwbaar is. Wat nou als deze mensen bij de zoekresultaten worden geconfronteerd met negatieve berichten? Terecht of onterecht, een negatieve online reputatie komt je verkoop nooit ten goede. Hier is echter wel wat aan te doen, SEO helpt hierbij. Dit noem je zoekmachine reputatie management.

Het effect van de Phantum 2 update

Het effect van de Phantum 2 update

03 juli 2015

Door meerdere webmasters is er een verandering opgemerkt in de zoekresultaten van Google. Hoewel Google niet toegeeft dat er na de mobile update nog een nieuwe update is doorgevoerd, blijkt nu dat er wel degelijk iets is veranderd in het Google Algoritme. Omdat Google de mysterieuze update niet heeft aangekondigd of officieel toegeeft, werd deze update onder de seo-ers ook wel de ‘Phantom 2 update’ genoemd.

Optimaliseer voor Bing en krijg meer bezoekers op je site

Optimaliseer voor Bing en krijg meer bezoekers op je site

24 juni 2015

Wist je dat Bing in Amerika een marktaandeel van 25-30% heeft? Ook geven bezoekers van Bing gemiddeld 60 % meer uit dan bezoekers van Google en heb je minder concurrentie om een hoge positie in de zoekresultaten te behalen. Reden genoeg om bij het optimaliseren van je website ook rekening te houden met de richtlijnen van Bing. Deze zijn namelijk wel degelijk anders dan die van Google!

Wat gebeurt er als je bezoekers met U aanspreekt? Het zal je verbazen

Wat gebeurt er als je bezoekers met U aanspreekt? Het zal je verbazen

18 juni 2015

Veel van onze klanten twijfelen of ze bezoekers met je of u moeten aanspreken. Eenlastigekeuze… En belangrijke. Kies je verkeerd, dan loop je kans dat jouw doelgroep zich helemaal niet aangesproken voelt. Dat kan je omzet kosten! Wij geven je in dit artikel tips om je te helpen een keuze te maken tussen de je- en u-vorm.

Wat zet je op een over ons pagina?

Wat zet je op een over ons pagina?

10 juni 2015

De 'over ons' pagina is belangrijker dan je denkt. Hij wordt niet alleen vaak bezocht, consumenten gebruiken de informatie ook om te beoordelen of je een betrouwbare partij bent. Zorg dus dat je geen oersaai verhaal vertelt. Wat vertel je dan wel?

Verhuis je domeinnaam zonder verlies van traffic of rankingpositie

03 juni 2015

Je domeinnaam wijzigen kan tricky zijn. Regel je de verhuizing van je website niet goed, dan kun je veel verkeer verliezen, in de ranking zakken of worden pagina's helemaal niet meer gevonden. Sommige bedrijven branden hun vingers er dan ook liever niet aan. Maar wat als je niet anders kan? Met deze tips kun je je domeinnaam veilig verhuizen.

4 redenen om zowel SEO als SEA in te zetten

4 redenen om zowel SEO als SEA in te zetten

28 mei 2015

Waarom zou je nog investeren in betaald adverteren als je al hoog scoort in de organische zoekresultaten? Of heeft het andersom zin om energie te steken in SEO, als je toch al een advertentie hebt opgezet? Het antwoord is ja; SEO en SEA kunnen elkaar juist versterken. Dit zijn de belangrijkste voordelen om te adverteren, ook al ben je al succesvol in de organische resultaten.

Google Webmaster Tools heet nu Search Console

Google Webmaster Tools heet nu Search Console

21 mei 2015

Na bijna 10 jaar heeft Google besloten om Google Webmaster Tools vanaf nu Google Search Console te noemen. De verandering geldt enkel voor de naam, niet de inhoud van de tool. De reden voor deze aanpassing is de feedback die Google van veel gebruikers kreeg, waaruit bleek dat de meerderheid zichzelf niet ziet als webmaster. Ook wilde Google zelf een naam welke alle functies aanduid. De belangrijkste functies leggen wij nog een keer uit.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17