Adverteren met Gmail Sponsored Promotions

Door Maarten op 03 januari 2014

Advertenties die eruit zien als gewone e-mails: met Gmail Sponsored Promotions is het mogelijk. Google heeft hiermee de e-mail advertentiemogelijkheden flink uitgebreid.

Voordelen Gmail Sponsored Promotions

E-mail is voor veel mensen onderdeel van hun dagelijks leven. Door te adverteren met Gmail Sponsored Promotions, kan ook jouw bedrijf dagelijks opvallen. Onze eerste resultaten zien er veelbelovend uit en wij zien absoluut de voordelen van adverteren via Gmail Sponsored Promotions:


  • Prijs: je betaalt pas wanneer een ontvanger op de advertentie klikt.
  • Targeting: je kunt heel gericht adverteren.
  • Creativiteit: de advertenties ondersteunen html, beelden en video’s.
  • Rapportage: je krijgt inzicht in belangrijke gegevens.

Prijs

Gmail Sponsored Promotions werkt op basis van Cost-Per-Click (CPC). Betalen doe je dus pas wanneer een ontvanger daadwerkelijk op een advertentie klikt. De CPC kun je vanaf 4 eurocent instellen en je kunt meteen zien of het ingestelde bod voldoende is om de veiling te winnen.

Targeting

Je kan heel gericht potentiële klanten bereiken. Je kunt targeten of juist uitsluiten op basis van domein, geslacht, aankopen, taal, functie, netwerk, e-mailadressen, locatie, zoekwoorden en interesse.

Creativiteit

Doordat advertenties in Gmail Sponsored Promotions zowel beeld als video ondersteunen, kun je flink uitpakken qua creativiteit. Ook heb je veel vrijheid in de keuze waar je de advertentie wilt laten zien. Dit kan bijvoorbeeld aan de rechterkant naast een e-mail in de vorm van een teaser of in het tabblad reclame. Klik je op de teaser of de advertentie, dan opent een ‘Extended Ad’. Hier krijg je de volledige advertentie te zien met de optie om erop te klikken (waardoor je op de website terecht komt), af te wijzen of te delen door de advertentie door te sturen.

Rapportage

Per advertentie, targeting optie en campagne kun je uitgebreide rapportages opvragen. Je hebt bijvoorbeeld inzicht in hoe vaak er geklikt is, hoeveel bezoekers dit naar de website heeft opgeleverd en hoeveel users je hebt bereikt. Gebruik deze informatie om volgende advertenties te optimaliseren. 

Tips Gmail Sponsored Promotions

Gmail Sponsored Promotions is ideaal om potentiële klanten en nieuwe doelgroepen te bereiken. Met deze tips maak je jouw advertenties tot een succes:


  • Specificeer je doelgroep
  • Pas de meest kansrijke zoekwoorden toe
  • Gebruik een duidelijke call-to-action
  • Geef ontvangers een duidelijke promotie of aanbod
  • Test met verschillende targeting methodes, proposities, afbeeldingen etc.

Laat je adverteren via Gmail Sponsored Promotions liever aan onze experts over? 

Bel dan 020 737 2421 of mail naar info@immense.nl.