Case: CompaNanny HR

Case: CompaNanny HR Door Maarten op 14 september 2017

Het Immense blog is een platform om kennis te delen, het is ook een plek om wat meer over onze klanten te vertellen en wat we voor ze doen. In deze case kijken we terug op een social media campagne die we begin dit jaar voor kinderopvang organisatie CompaNanny hebben ingezet om gekwalificeerd personeel binnen te halen.

Campagne highlights

Vanwege de snelle groei van CompaNanny was er begin 2017 op een aantal locaties dringend behoefte aan extra pedagogische medewerkers voor de kinderopvang. Met de gerichte inzet van Social Media en een constante focus op het optimaliseren van advertentieteksten hebben we kunnen zorgen voor goede resultaten qua bereik, doorklikratio naar de advertentie en het realiseren van leads tijdens de campagneperiode.

In Amsterdam hebben we met het optimaliseren van de advertentieteksten de kosten per conversie in de loop van de campagnemaand met 21% terug kunnen brengen, waardoor ook de inzet van Facebook advertising in de hoofdstad rendabel werd.

De Case

CompaNanny HR heeft Immense gevraagd om haar zoektocht naar nieuw personeel middels online vorm te geven. We kregen de volgende briefing mee:

  • Doelstelling: zoveel mogelijk leads verzamelen in de campagneperiode.
  • Doelgroep: Vrouwen in de leeftijd van 25 tot 45 jaar.
  • Locaties: Amsterdam, Rotterdam, Amstelveen, Schiphol, Den Haag en Oegstgeest.
  • Campagneperiode 1 februari 2017 – 28 februari 2017.

Belangrijkste resultaten

  • De juiste targeting, gecombineerd met continue optimalisatie van de advertenties heeft voor voldoende bereik, een hoge doorklikratio, hoge conversiepercentages en daarmee een constante stroom leads gezorgd.
  • De relevantie van de advertenties richting de doelgroep heeft voor een hoge CTR en conversiepercentage per stad geleid; Rotterdam – 15,9%, Den Haag – 11,3%, Amsterdam – 11,6%, Schiphol – 12,2%, Amstelveen – 11,5% en Oegstgeest – 8,3%.

Het bedrijf

CompaNanny is een bloeiende organisatie die zich bezighoudt met kinderopvang. Het bedrijf wil zich van andere kinderdagverblijven onderscheiden door een professionele en vooruitstrevende aanpak, op zowel pedagogisch als bedrijfsmatig gebied. Er wordt bij CompaNanny daarom ook liever over 'kindontwikkeling' gesproken in plaats van kinderopvang. Het aantal vestigingen van CompaNanny is de laatste jaren sterk gestegen, de vraag naar gekwalificeerd personeel daarmee ook.

Facebook Advertising

Vanwege het enorme bereik is Facebook Ads altijd een interessante optie om te overwegen. Demografische- en locatiegegevens in combinatie met sociale content zorgen voor uiterst effectieve advertising, zowel voor branding als voor salesdoeleinden. Een goede Facebook Ads campagne heeft ook de potentie om viral te gaan, waardoor het effect ervan nog eens versterkt wordt.

Facebook Ads worden onder meer ingezet voor:

      • Branding/naamsbekendheid
      • Directe conversies
      • Promoten aanbiedingen en acties
      • Productintroducties
      • Vergroten aantal Facebook volgers

Ben je van plan Facebook Ads in te zetten of wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem contact op met Immense, we bespreken graag met je welke Facebook Ads strategie het beste voor jou kan werken.