Case: Holland Jersey

Case: Holland Jersey Door Maarten op 02 mei 2017

Holland Jersey is een jong bedrijf dat zuivel maakt van melk dat gegeven wordt door Jersey koeien. Opgericht in 2015, met de ambitie om het anders te doen dan andere zuivelproducenten. Vanaf begin 2017 werkt Immense samen met Holland Jersey om middels online traffic te genereren naar de winkels en brands awareness te creëren. Hier lees je meer over onze aanpak en resultaten.

Het bedrijf

Holland Jersey is een jong bedrijf dat zuivel maakt van melk dat gegeven wordt door Jersey koeien. Opgericht in 2015, met de ambitie om het anders te doen dan andere zuivelproducenten. Dus met andere koeien, oorspronkelijk afkomstig van het eiland Jersey in Zuid-Engeland, die ook andere melk geven. Meer proteïnen, A2 melk en een onvergelijkbare volle smaak zijn de speerpunten waarmee Holland Jersey de zuivelmarkt probeert te veroveren met de producten volle melk, halfvolle melk en milde yoghurt. Het bedrijf richt zich met name op:

  • Mannen en vrouwen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar.
  • Interessegebieden biologische landbouw en voeding, fitness en welzijn, superfood, biologisch eten.

De Case

Vanaf begin 2017 lag Holland Jersey in 350 filialen en was het merk met haar producten voor iedereen makkelijk verkrijgbaar. Het was voor Holland Jersey, een relatief onbekende speler in een markt met voornamelijk traditionele merken, ook belangrijk om brand awareness op te bouwen. Kort samengevat, Holland Jersey heeft Immense gevraagd een online plan te maken om:

  • Traffic naar de Albert Heijn winkels te genereren via online.
  • Brand awareness te creëren met een gerichte online inzet.

Opzet van de campagne

Om de effecten van een online campagne op korte termijn maximaal zichtbaar te krijgen is gekozen voor een social media strategie, met de inzet van Facebook Ads om deze doelen te bereiken. Vertrekpunt was een testperiode van twee campagneweken.

Traffic naar Albert Heijn vestigingen

Samen met het uitdelen van coupons in de winkels zijn we in de eerste week gestart met het hyperlocal targeting van de doelgroep voor vijf geselecteerde Albert Heijn vestigingen. Dat heeft zich concreet vertaald in een campagne met Facebook aanbiedingen waarbij we in een straal van 2 tot 3 km rondom de betreffende AH filialen de doelgroep hebben voorzien van advertenties.

Brand awareness creëren

Om naamsbekendheid te creëren hebben we ook vanaf het begin een bereikscampagne uitgerold binnen Facebook Ads om paginalikes te verhogen en zelfgeschreven of verkregen artikelen te verspreiden. Het doel was om de bijzondere eigenschappen van de Jersey koe bij de doelgroep bekend te maken door middel van posts, canvas- en carrousel advertenties.

Uitrol campagne

In de eerste week van de campagne hebben we vooral op awareness gezeten. We zijn in de tweede week met de “terug naar de winkel” campagne in de 5 teststeden een stapje dieper de engagement funnel ingegaan (Awareness --‐> Consideration --‐> Conversion --‐> Loyalty --‐> Advocacy). Naast deze logische verdeling tussen opbouw bekendheid en lokale activatie hebben we ook getest met het tonen van de advertenties op verschillende apparaten. De learning van de eerste week dat mobiel adverteren 15% goedkoper bleek dan desktop heeft ertoe geleid dat in week 2 de advertenties alleen nog op mobiel vertoond zijn.

Belangrijkste resultaten

  • Door een kwalitatief goede targeting is in de eerste week 58% van de potentiële doelgroep in aanraking gekomen met Holland Jersey.
  • Na een grondige analyse van de resultaten is ervoor gekozen om de focus na de eerste week meer op mobiel te leggen. Dat heeft ervoor gezorgd dat in de tweede campagneweek is hetzelfde niveau aan engagement op advertenties behaald met 30% minder kosten t.o.v. de week daarvoor.
  • De advertenties van Holland Jersey hebben een brand recall van 9% onder de doelgroep gerealiseerd in de tweede campagneweek.*
  • Met het aantrekkelijker en relevanter maken van de advertenties vertoonde de CTR in de tweede week een stijging van 150% vergeleken met eerste week.
  • Over de gehele campagneperiode zijn 105.051 unieke personen in aanraking gekomen met Holland Jersey.

*De statistiek dat mensen zich de advertentie na 2 dagen nog kunnen herinneren wordt door het algoritme van Facebook berekend op basis van meerdere factoren. Deze factoren zijn: het aantal mensen dat je bereikt met je advertenties, hoe lang mensen je advertentie hebben bekeken en de historische relatie tussen aandacht en advertentie herinnering.