De hervorming van digitaal adverteren

Door Maarten op 17 januari 2014

Als het gaat om digitaal adverteren was 2013 een uitstekend jaar. Nieuwe technologieën zijn geïntroduceerd om bedrijven, marketingbureaus en adverteerders te helpen hun publiek makkelijker en effectiever te bereiken. Daarom is het goed om stil te staan bij deze veranderingen. Hoe hebben de digitale veranderingen van 2013 impact gehad op het digitaal adverteren?

Het creatieve aspect
Zoals ik in mijn vorige blogpost al aangaf heeft de komst van TrueView een grote impact gehad op de manier hoe videoadvertenties worden ingezet. Ongeveer 75% van de videoadvertenties op YouTube mogen worden weggeklikt. Hierdoor worden bedrijven gestimuleerd om interessante videocontent te produceren.

Nieuwe technologieen digitaal adverteren

Niet alleen op het gebied van online video worden we creatief uitgedaagd. Adverteerders zoeken naar meerdere kanalen om de doelgroep te bereiken. 73% van alle adverteerders blijkt ook via Sociale Netwerk te adverteren. Hiermee kunnen de advertenties zogezegd deel uit maken van dialoog tussen bedrijf en doelgroep. 32% van de organisaties probeert dan ook advertenties te plaatsten met dezelfde look en feel van de betreffende website. Deze ‘native ads’ zijn door deze vermomming vaak niet te onderscheiden van waardevolle content op de website.

Het integratie aspect
Steeds meer organisaties zien kansen in de digitale wereld. Inmiddels maakt ongeveer 20% van alle organisaties gebruik van online marketing. Dit blijkt uit een onderzoek dat een half jaar terug is gepresenteerd door Adobe. De doelgroep van tegenwoordig is steeds vaker ‘connected’ via verschillende apparaten. Dat bedrijven hierop willen inspelen blijkt uit de onderstaande infographic. 48% van de Marketeers beschouwt het adverteren tussen verschillende apparaten als belangrijk. 20% van het media budget is reeds gericht op de ‘multi-screen’ gebruiker.

Multi-screen adverteren is belangrijk

Wil je meer informatie over wat digitale marketing voor jouw organisatie kunnen betekenen? 
Neem dan contact met ons op via 020 - 737 2421 of info@immense.nl