Google AdWords breidt uit met nieuwe sms-functie

Google AdWords breidt uit met nieuwe sms-functie Door Maarten op 21 juni 2016

Eind 2015 introduceerde Google al een sms-functie voor AdWords die de adverteerder in staat stelt om de consument te sms'en over updates, bijvoorbeeld op het gebied van uitverkoop of exclusieve aanbiedingen. En nu is Google begonnen met een nieuwe sms-test, waarbij de consument ook de adverteerder via sms kan benaderen.

Sms-functie in AdWords

Google test daarbij met een nieuwe uitbreiding voor mobiele advertenties door middel van een text button. Waar het voorheen alleen mogelijk was om te bellen, zou het binnenkort met de nieuwe extensie mogelijk moeten worden om de adverteerder te sms'en.

Text button komt naast Call button

Het icoontje om direct contact op te nemen met de adverteerder zal vermoedelijk naast de call button komen te staan, zoals in onderstaande advertentie:

Google Adwords sms

Door te klikken op het icoontje om te sms’en, wordt de normale berichtenapp op de telefoon geopend met daarbij een standaard tekst die de adverteerder vooraf ingevoerd heeft. Een voorbeeld hiervan zou bijvoorbeeld ‘ik wil graag meer weten over [bedrijfsnaam]!’ kunnen zijn.

Google wil nog geen verdere informatie verschaffen, maar laat wel in een verklaring weten altijd bezig te zijn met het experimenteren om consumenten en adverteerders op nieuwe manieren contact met elkaar te laten leggen.

Wil je meer weten over hoe je kunt inspelen op nieuwe trends binnen Google AdWords en wil je jouw Google AdWords campagne verbeteren? Neem dan contact op met Immense via 020-7372421 en we vertellen je er graag meer over!