Google Panda 4.0 Update - eenvoudige uitleg

Door Maarten op 29 mei 2014

Wat is het?

De Google Panda update is een filter die voor het eerst is geïntroduceerd in februari 2011. Deze updates zijn door Google bedoeld om websites met hoge posities en slechte kwaliteit content een lagere waardering en positie te geven. Hiermee willen zij de kwaliteit van de zoekresultaten verbeteren en ‘louche’ SEO-praktijken in de kiem smoren. De Google Panda update is een uitbreiding op het huidige algoritme.

Balans tussen grote en kleine bedrijven

De nieuwe Panda update is goed nieuws voor lokale bedrijven. Met de update zullen lokale bedrijven nu een betere kans maken ten opzichte van de grote spelers. De vorige updates hebben er namelijk voor gezorgd dat enkele kleine bedrijven verdwenen uit de top posities. Met deze rectificatie zullen de bedrijven die zijn getroffen weer goed geindexeerd (kunnen) worden. De update zal daarom een juiste balans vormen tussen lokaal en landelijk opererende bedrijven.

Minder abrupte updates

Panda is steeds meer geïntegreerd in het huidige zoekalgoritme. Daarnaast zijn de veranderingen niet meer zo ingrijpend als voorheen. Om deze reden heeft Google besloten om de Panda updates niet meer vooraf aan te kondigen. Daarnaast zal het uitrollen gefaseerd worden over een langere periode.

Hoe ga ik om met de Google Panda update?

Zorg voor interessante en vernieuwende content die graag door jouw bezoekers wordt gelezen. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van het delen van kwalitatieve content. Vermijd overmatig gebruik van dezelfde keywords en zorg voor variërende teksten. Pagina’s die slecht presteren op basis van lage kwaliteit content zullen moeten worden aangepast of worden verwijderd. Zo houd je jouw website hoogwaardig en zal deze worden beloond door een hogere positie in de zoekresultaten.

Immense creëert en adviseert in hoogwaardige content. Vraag nu meer informatie aan over het Panda-proof maken van jouw website via +31 (0)20 - 737 2421 | info@immense.nl