Het gebruik van Adwords Scripts

Door Maarten op 30 december 2013

De functie van scripts maakte in juni 2012 al haar introductie. Echter zijn er nog weinig accountbeheerders die zich hieraan wagen. Een mogelijke reden hiervoor is het technische karakter. Accountmanagers die niet vies zijn van het lezen of schrijven van scripts zullen hier zeker oren naar hebben. Het voordeel van programmeren is dat alles om maat gemaakt kan worden. Dit is juist waar Adwords Scripts volledig tot haar recht komt.

Vergelijkbaar van met het regels maken voor advertenties gaan deze scripts een stap verder. De scripts maken het namelijk mogelijk advertenties te schrijven die automatisch reageren op de veranderende prijzen en de voorraad van een betreffende webshop. Er is niks vervelender dan advertenties te tonen voor producten die niet leverbaar zijn, of duurder aan te prijzen dan nodig. Het scheelt bovendien tijd. Het is een tijdrovend proces om alle advertentie na te lopen en te controleren op de juistheid van de advertentieteksten die live staan.

Websites als PPC Epiphany of FreeAdWordsScripts.com verschaffen kant-en-klare scripts om direct aan de slag te gaan. Kennis van JavaScript is dus geen vereiste, men heeft dan wel een streep voor om de scripts daadwerkelijk te begrijpen. Met de scripts kan men vervolgens aan de hand van parameters en de productfeed de actuele prijzen in de advertenties automatisch laten weergegeven.

Ook Google verschaft zelf haar scripts (developers.google.com/adwords/scripts). Hier vindt men scripts betreft de bovenstaande functie, maar ook het aftellen van een uitverkoop. Hier kun je denken aan teksten als: “Uitverkoop over 2 dagen!”. Deze tekst hoeft dan niet elke dag te worden aangepast maar telt vanzelf af.

Wil je meer informatie over wat Immense voor jouw organisatie kan betekenen?
Neem dan contact met ons op via 020 - 737 2421 of info@immense.nl