Hoe haal jij het meeste uit leadgeneration?

Hoe haal jij het meeste uit leadgeneration? Door Maarten op 03 oktober 2017

Leads, het klinkt elke marketeer als muziek in de oren. In de praktijk blijkt het echter moeilijk om snel en efficiënt leads te verzamelen, zeker wanneer je in de B2B markt opereert. Des te belangrijker is het om zoveel mogelijk uit bezoekersdata van jouw website te halen. Een leadgeneration tool als Leadfeeder helpt je om deze data om te zetten in waardevolle leads voor jouw bedrijf.

B2B leadgeneratie

Het doel van leadgeneratie is om met potentiele klanten in contact te komen. Dat kan in de vorm van sales door cold calling, persoonlijke verkoop of het inschakelen van professionele callcenters die leads voor je verzamelen. Beurzen, telemarketing, Direct Mail, e-mailmarketing en online marketing zijn manieren om met marketing leads te genereren. Met name binnen online nemen content marketing, inbound marketing en marketing automation steeds belangrijkere posities in om de doelgroep nóg efficiënter en effectiever te bereiken. Leadgeneration tools bieden de perfecte ondersteuning om meer resultaat uit marketingacties te halen.

Tastbare leads met Leadfeeder

Een leadgeneration tool waar Immense zelf ervaring mee heeft is Leadfeeder. Een tool die websitebezoek een gezicht geeft. Het enige wat je hoeft te doen is Leadfeeder aan jouw eigen Google Analytics account te koppelen, zonder allerlei ingewikkelde trackingcodes te hoeven installeren. Vervolgens kan je met Leadfeeder aan de slag om de verzamelde data in waardevolle leads om te vormen:

  • Inzicht in de bedrijven die op jouw website zijn geweest, met een korte profielomschrijving zodat je weet uit welke branche het bedrijf komt.
  • Overzicht van de pagina’s waarop door het betreffende bedrijf gesurfd is, waarmee je kunt zien waar de interesse van het bedrijf naar uitgaat.
  • Gegenereerde data koppel je eenvoudig aan jouw CRM systeem en aan Google Analytics profielen.

Met de informatie van Leadfeeder krijg je leads in handen die je gericht kunt benaderen. Leadfeeder voorziet niet in specifieke persoonsgegevens van jouw bezoekers, maar door het bedrijfsprofiel te combineren aan de pagina’s die zijn bezocht kan je met logische redenatie al een flink eind komen wie je binnen dat bedrijf moet hebben.

Features die het verschil maken

Een belangrijke eigenschap van de tool zelf is de mogelijkheid om allerlei filters toe te passen op bijvoorbeeld locatie of bedrijfsgrootte. Op die manier categoriseer je bedrijven die je vervolgens met een gerichte propositie kunt benaderen. Leadfeeder beschikt verder over flink wat nuttige features die het nog gemakkelijker maken om met de verzamelde leads aan de slag te gaan:

  • Koppeling met LinkedIn. Leadfeeder geeft contacten weer bij het bedrijf dat jouw site heeft bezocht, waardoor je persoonlijker, sneller en gemakkelijker deze lead kan opvolgen.
  • Directe melding van bedrijven met een specifiek profiel in jouw mail. Dat betekent ook direct actie ondernemen wanneer deze warme lead via Leadfeeder binnenkomt.
  • Met de MailChimp integratie kan je precies zien hoe ontvangers van jouw communicatie reageren op jouw site of nieuwsbrief. Op basis van deze data kan je jouw boodschap verder aanscherpen.
  • Doordat je oneindig veel gebruikers aan Leadfeeder kunt toevoegen verspreidt de tool zich optimaal door jouw organisatie. Zo kan elke medewerker zich op een specifieke groep leads focussen en deze gericht najagen.
  • Filters zijn niet alleen toe te passen op bezoekende bedrijfsprofielen. Met Leadfeeder segmenteer je bijvoorbeeld ook op bezoek via verschillende online kanalen, maar ook op welke pagina de bezoeker binnenkomt etc.
  • Door van elk bedrijf de bezoekgeschiedenis op te vragen krijg je een compleet overzicht van hoe dit bedrijf jouw site doorzocht heeft en kan je daarop jouw communicatie met deze lead afstemmen.
  • Bij een succesvolle koppeling met jouw CRM verschijnen Leadfeeder leads ook automatisch in de rapportages. Een extra mogelijkheid om jouw leads te categoriseren en op te volgen naar relevantie en interesses.

Leadfeeder als basis voor jouw marketing

Een goede leadgeneration tool als Leadfeeder is niet alleen interessant om leads te verzamelen, het geeft ook inzicht in wat voor soort bedrijven jouw website (en met name specifieke pagina’s) bezoeken en hoe lang ze dat doen. Het is daarmee tegelijkertijd een waardevolle tool om de content op jouw site aan te passen naar het zoekgedrag van deze bedrijven. En uiteraard vergroten de concrete leads die uit Leadfeeder naar voren komen de kans op een conversie wanneer deze leads structureel worden opgevolgd met verschillende marketingacties.

Wil je meer weten over leadgeneration en hoe een tool als Leadfeeder ook voor jou kan werken? Neem contact op met Immense via 020-7372421, we vertellen je er graag meer over!