Immense goes DMEXCO 2018

Immense goes DMEXCO 2018 Door Maarten op 26 september 2018

Woensdag 12 september vertrok ons online marketingteam in alle vroegte richting Keulen voor het jaarlijkse online marketingevent DMEXCO. Een inspirerende beurs met 40.000 bezoekers, 1.100 standhouders en 500 digital speakers van over de hele wereld. Een plek waar marketing- en mediaprofessionals, marktleiders en voorlopers in technologie samenkomen om de digitale agenda van de toekomst te bespreken.

Technologie en trends van de toekomst

Erg gaaf om de nieuwste technologische snufjes van dichtbij te zien en te luisteren naar baanbrekende marketingtrends voor de toekomst. Hieronder zetten we een aantal interessante onderwerpen voor je op een rij waar we tijdens DMEXCO meer over hebben gehoord.

Generation Z

Een leven zonder internet en smartphone, voor ‘Generation Z’ is dat ondenkbaar. Door de overdaad aan digitale invloeden van met name social media is het voor merken een ongelofelijke uitdaging om deze generatie voor zich te winnen. Door met deze generatie in gesprek te gaan over wat ze belangrijk vinden in een merk. Erg interessant om van verschillende sprekers te horen welke benadering je als merk het beste richting Generation Z kan hanteren.

Influencer Marketing

Het inzetten van influencers om je merk te promoten krijgt momenteel veel aandacht binnen het vakgebied. En ook al is het een hot item, er zijn nog niet veel brands die influencer marketing op een effectieve manier binnen hun marketingstrategie integreren. DMEXCO bleek de perfecte plek om van topmerken als Asics, Benefit Cosmetics en de Global Savings Group te horen hoe zij succesvolle content samenwerkingen zijn aangegaan voor elke fase in de marketingfunnel.

Conversational AI, next level

Dat conversational AI ‘here is to stay’ dat weten we al langer. Maar de ontwikkelingen gaan zo snel dat je elke weer verrast wordt hoe ver we al met de toepassingen van Voice Search, digital assistants en chatbots zijn. Qua techniek is er al veel mogelijk, we gaan toe naar een first-voice wereld waarbij smart devices steeds meer deel uitmaken van elk huishouden. Marketeers staan nu voor de uitdaging om conversational AI zó toe te passen dat er ook gepersonaliseerde gesprekken met de klant op gang komen die relevante oplossingen bieden. Mooi om weer op de hoogte te zijn van de laatste trends!

Houd marketing menselijk

De ontwikkelingen van AI zijn niet te stoppen. Toch zijn er mensen die de invloed van AI in ons dagelijkse leven willen afremmen, in de veronderstelling dat we de impact van AI niet aankunnen, ook wanneer we kijken naar de mogelijke manipulatie van de consument. Het is waar dat we niet weten wat er gaat komen, omdat de mogelijkheden van AI eindeloos lijken. De vraag die tijdens DMEXCO dan ook regelmatig voorbijkwam; hoe kunnen we de onvermijdelijke veranderingen die AI met zich meebrengt omarmen, zodat we marketing menselijk houden? De bijdrage van David Weinberger, schrijver en onderzoeker op Harvard, was in deze context een hoogtepunt!

Learnings voor onze klanten

AI speelt ook in onze dienstverlening een belangrijke rol. Als Immense haken we namelijk in op de AI gedreven platformen waar we voor jou als klant meer rendement kunnen behalen qua conversie. Hierbij kan je denken aan platformen die op basis van beschikbare data automatisch A/B testen en personaliseren gedurende de gehele customer journey. Veel van onze campagnes draaien reeds volledig data gedreven o.b.v. het kijk-, zoek- en websitegedrag. Dit in combinatie met dynamische content zorgt voor een optimale customer experience.

Meer weten? Plan een afspraak in met Vincent via 020-7372421, hij kan je er alles over vertellen!