Wil jij ook meer bezoekers naar je website krijgen? Met een prikkelende titel kun je heel eenvoudig de bezoekersaantallen verhogen. Wij geven je 15 waardevolle tips!
Het is vooral interessant om te kijken naar de titels van pagina’s die al hoog scoren in de zoekresultaten. Waarom? Omdat je met weinig moeite een groot verschil kunt maken. De pagina is er al. En als de pagina een hoge rankingpositie heeft, weet je dat hij door veel mensen wordt gezien. Zonde als je dit niet benut!
Kijk eerst eens naar de cijfers. Scoor je wel hoog in de zoekresultaten, maar is je Click Through Rate (CTR) laag? Dan gaat er iets niet goed. Grote kans dat de titel niet genoeg opvalt of prikkelt om door te klikken. De bezoeker wordt simpelweg niet verleidt om door te klikken en dat is nu juist wel de bedoeling.
De titel is het eerste wat bezoekers zien in de zoekresultaten. Voordat iemand ook maar de beschrijving van een pagina leest, wordt er vaak eerst gescand op titels. Zorg dus dat je de aandacht meteen pakt van een lezer.
Als een merk bekend is en een goede reputatie heeft in de markt, dan is het verstandig om deze te noemen. Je maakt hierdoor gebruik van je autoriteit. Het noemen van je merk wekt vertrouwen op wat resulteert in meer clicks. Zet je merk achterin (of soms voorin) de titel tag en maak gebruik van een scheidingsteken.
Heb je zelf geen idee waarom je klikfrequentie zo laag is?
Waarom je, ondanks een hoge positie in Google, toch weinig bezoekers hebt?
Vind je het lastig om een goede titel te schrijven?
Schakel ons dan in!
Bel 020 - 737 2421