Meer bezoekers? Verander je titel!

Door Maarten op 04 december 2014

Wil jij ook meer bezoekers naar je website krijgen? Met een prikkelende titel kun je heel eenvoudig de bezoekersaantallen verhogen. Wij geven je 15 waardevolle tips!

Verhoog je click through rate

Het is vooral  interessant om te kijken naar de titels van pagina’s die al hoog scoren in de zoekresultaten. Waarom? Omdat je met weinig moeite een groot verschil kunt maken. De pagina is er al. En als de pagina een hoge rankingpositie heeft, weet je dat hij door veel mensen wordt gezien. Zonde als je dit niet benut!

Kijk eerst eens naar de cijfers. Scoor je wel hoog in de zoekresultaten, maar is je Click Through Rate (CTR) laag? Dan gaat er iets niet goed. Grote kans dat de titel niet genoeg opvalt of prikkelt om door te klikken. De bezoeker wordt simpelweg niet verleidt om door te klikken en dat is nu juist wel de bedoeling.

15 tips voor een onweerstaanbare titel

De titel is het eerste wat bezoekers zien in de zoekresultaten. Voordat iemand ook maar de beschrijving van een pagina leest, wordt er vaak eerst gescand op titels. Zorg dus dat je de aandacht meteen pakt van een lezer.

  1. Stel een vraag die de lezer al heeft of kan hebben
  2. Noem cijfers: “10 beste manieren om xxx”
  3. Meld het onderwerp (keyword), dan weet de lezer meteen waar de pagina over gaat
  4. Geef aan welk probleem je oplost: “10 tips om je telefoonrekening te verlagen”
  5. Benoem het probleem: “Levert jouw online advertentie te weinig op?”
  6. Spreek je belofte uit: “Leer binnen een week gitaar spelen als een pro”
  7. Wees specifiek
  8. Schrijf korte titels: 50 – 60 tekens is optimaal
  9. Gebruik geen hoofdletters, dit staat schreeuwerig en neemt meer ruimte in
  10. Voeg scheidingstekens toe. Dit verbetert de leesbaarheid. Dit kan een komma, dubbele punt, liggend of staand streepje zijn.
  11. Wees uniek. Gebruik een titel niet twee keer, kijk ook wat de concurrentie doet en zorg dat jouw titel anders is.
  12. Speel in op emoties, zoals op angst, hebzucht of macht. Raar, maar waar. Het prikkelt door op deze emoties in te spelen. Bijvoorbeeld “Waarom je collega’s meer verdienen dan jij” of “Onmisbare tips voor een marketeer”
  13. Eindig niet met een punt, dat staat niet zo mooi
  14. Geef advies: “Ontdek het geheim voor xx”
  15. Wijs op fouten: “10 grootste SEO blunders”

Merknamen noemen

Als een merk bekend is en een goede reputatie heeft in de markt, dan is het verstandig om deze te noemen. Je maakt hierdoor gebruik van je autoriteit. Het noemen van je merk wekt vertrouwen op wat resulteert in meer clicks. Zet je merk achterin (of soms voorin) de titel tag en maak gebruik van een scheidingsteken. 

Heb je zelf geen idee waarom je klikfrequentie zo laag is?

Waarom je, ondanks een hoge positie in Google, toch weinig bezoekers hebt?

Vind je het lastig om een goede titel te schrijven?

Schakel ons dan in!

Bel 020 - 737 2421