Meer traffic via organische resultaten

Door Maarten op 23 september 2014

Content marketingbureau BrightEdge deed intensief onderzoek naar de grootste traffic booster op zakelijke websites. Het resultaat is opvallend: slechts 5 % van de bezoekers komt van social media, tegenover maar liefst 51 % dat via organische resultaten binnen komt.

Verkeersbronnen

 BrightEdge traffic onderzoek

Verkeersbronnen per industrie

Volgens de studie ontvangen zakelijke diensten in vergelijking tot andere sectoren het minste verkeer vanuit e-mails.

BrightEdge studie per industrie

Conversie per industrie

Bij het meten van de conversie worden de resultaten wat meer rechtgetrokken in de media en entertainment industrie, waarbij display, email en reffered sources in verhouding een groter aandeel in de conversie hebben dan organisch verkeer.

BrightEdge studie conversie per industrie

Resultaten zijn suggestief

Hoewel het natuurlijk ontzettend interessant is dat een groot online marketing bedrijf de resultaten prijsgeeft van hun onderzoek, is het nodig om hier wel een aantal kanttekeningen bij te zetten. Is hun klantenbestand bijvoorbeeld wel representatief voor de industrieën die ze hebben ingekaderd? Ook is het niet duidelijk of de bestudeerde bedrijven bijvoorbeeld over een social media campagne beschikten of niet. Daarbij is 34 % voor ‘all other’ een vrij hoog percentage.

Conclusie

We kunnen niet blind varen op de resultaten van het onderzoek. Toch geeft het wel weer aan hoe belangrijk SEO is voor je traffic. 

Wil jij ook hoog scoren in de organische zoekresultaten? Informeer dan naar onze SEO-specialisten die zowel content kunnen schrijven als optimaliseren, linkbuilding kunnen opzetten of controleren of jouw site voldoet aan de technische SEO-eisen.