Nieuwe Form Ad Extentions van Google: de actiegerichte extensie

Door Maarten op 30 oktober 2013

Als adverteerder streef je naar de meest relevante advertentie voor een specifieke zoekopdracht. Adverteerders die op maat gemaakte producten of diensten aanbieden hebben vaak de input nodig van de potentiële afnemer. Net zoals een verkoper in de winkel vaak na twee vragen een meer persoonlijk aanbod kan doen naar de wensen van de potentiële afnemer. Vooral noodzakelijk wanneer er sprake is van een breed productassortiment.

De nieuwe form extensions van Google Adwords maakt het adverteerders mogelijk om de juiste landingspagina’s aan te bieden. Dit kan gaan om een postcode voor locatie-gebonden aanbiedingen. Daarnaast kan ook gaan om een zoekopdracht binnen de website van de adverteerder. De extensie zelf ziet eruit als een zoekbalk, met een knop die de zoekopdracht verder zal gaan specificeren. Met de input van de zoeker is het de bedoeling dat de zoeker naar de meest relevante landingspagina wordt verwezen. De zoeker hoeft nu alleen de beslissing te maken om de conversie wel of niet te verrichten.

Het idee hierachter is dat er nu minder handelingen nodig zijn om naar een conversie toe te werken. De conversie ratio zou volgens Google om deze reden gemiddeld met 13% moeten stijgen! Het is over het algemeen bekend dat knoppen staan voor een actiegerichte handeling. Volgens Google maakt dat juist deze extensie enorm aantrekkelijk. Dit moet volgens Google zorgen voor een stijging van 7% van het doorklikratio van jouw advertentie. De extensie is nu voor iedere adverteerder beschikbaar!