Nieuwe prijsextensies bij Google: een sneak-preview

Nieuwe prijsextensies bij Google: een sneak-preview Door Lotte op 04 augustus 2016

Google breidt Adwords wederom uit. Ditmaal door middel van prijsextensies, waardoor klanten direct kunnen zien wat de prijzen zijn voor een bepaald product of dienst die de adverteerder aanbiedt. Voorlopig is de extensie alleen nog in het Engels beschikbaar, maar we geven je graag alvast een voorproefje van de nieuwe adverteermogelijkheden.

Iedereen die regelmatig op internet opzoekt welke hotels, kappers of autodealers in de buurt zijn en hoeveel het kost om gebruik te maken van hun diensten, kent het wel: om de prijzen te kunnen zien en te vergelijken met andere aanbieders, moet je eerst doorklikken naar de website van de aanbieder. En dat kan soms best omslachtig zijn. Want je staat met je koffer in een onbekende stad en je wil zo snel mogelijk weten wat de prijzen van dat leuke hotel zijn. Of na een drukke werkdag is een behandeling in een Spa wel zo gewenst en vooraf weten hoeveel je dat gaat kosten zou bij voorbaat al ontspannend werken. Google biedt daarom een nieuwe advertentietool: de prijsextensie.

Snel weten waar je aan toe bent

Het is, binnenkort ook voor Nederlandse adverteerders, dus mogelijk om deze prijsextensie toe te voegen aan je advertentie, waarmee je prijsinformatie over je product of dienst kunt geven en dat  voordat toekomstige klanten op je advertentie klikken.

Adwords prijsextensie

We nemen het bovenstaande voorbeeld wat verder onder de loep. Er zijn drie rijen ‘producten’ toegevoegd inclusief de prijs die alledrie linken naar een relevante landingspagina. Wanneer de toekomstige klant klikt op ‘studio’, zal hij bijvoorbeeld op de boekingspagina voor deze studio uitkomen, ‘1 bedroom’ zal linken naar de boekingspagina voor een appartement met één slaapkamer, etcetera. De klant hoeft zo niet onnodig veel tijd te besteden aan het speuren naar prijzen op de website, en voor de adverteerder neemt de kans op conversies toe.

Adverteren zonder clicks

Maar er zijn meer voordelen. Inmiddels is de call-extensie van Google Adwords, waarbij het voor de klant mogelijk is om via een belknop in de advertentie naar de adverteerder te bellen, alom bekend. Met de prijsextensie van Google wordt de stap om te bellen echter nóg logischer, immers, de toekomstige klant weet al wat de prijzen zijn. We nemen het voorbeeld van de ontspannende Spa:

Adverteren zonder clicks - Adwords prijsextensie

De klant ziet direct wat bijvoorbeeld massage kost en hoeft niet eens meer op de advertentie door te klikken naar de website voor meer informatie, immers, hij heeft de informatie die hij nodig meteen bij de hand. In één oogopslag ziet hij welke behandelingen er aangeboden worden, wat de prijzen zijn en via welk telefoonnummer deze behandeling te boeken is.

Prijsextensies, zo werkt het

Omdat de prijsextensie nog niet overal beschikbaar is, kan het zijn dat je er nog niets van ziet in je Google Adwords account. Maar wanneer de extensie ook in Nederland uitgerold wordt, kun je hem vinden onder de tab Ad extensions. Vervolgens kun je een header toevoegen (de klikbare link), een beschrijving tot 25 karakters, de Final URL (de link naar de landingspagina) en natuurlijk de prijs. Deze prijs is aan te passen per stuk, per uur, per week, per maand of per jaar. Ook is het mogelijk om acties voor bepaalde perioden in te plannen. Wanneer de ingestelde periode voorbij is, zullen de prijzen vanzelf weer naar de originele prijzen terugspringen.

Nóg meer van je producten kunnen prijsgeven dus, met de nieuwe prijsextensie van Google. Wil je meer weten over de nieuwe prijsextensies of kun je wel wat hulp gebruiken bij Google Adwords? Neem dan contact met ons op via 020-7372421 en we vertellen je er graag meer over!