Optimaliseer voor Bing en krijg meer bezoekers op je site

Optimaliseer voor Bing en krijg meer bezoekers op je site Door Maarten op 24 juni 2015

Wist je dat Bing in Amerika een marktaandeel van 25-30% heeft? Ook geven bezoekers van Bing gemiddeld 60 % meer uit dan bezoekers van Google en heb je minder concurrentie om een hoge positie in de zoekresultaten te behalen. Reden genoeg om bij het optimaliseren van je website ook rekening te houden met de richtlijnen van Bing. Deze zijn namelijk wel degelijk anders dan die van Google!

Hoe optimaliseer je voor Bing?

Bing hecht – nog meer dan Google – waarde aan vertrouwen. Dit vertrouwen geeft Bing je alleen wanneer er genoeg informatie over de website te vinden is. Met deze tips vertrouwt Bing je sneller (en scoor je dus ook makkelijker hoog in de zoekresultaten). 

Stap 1

De eerste en belangrijkste stap is om je website aan te melden bij Bing. Als je dan toch bezig bent is het verstandig om meteen een sitemap.xml aan te wijzen. Dat maakt het voor Bing makkelijker om te crawlen. Meld je aan bij Bing.

Maak je informatie deel- en likebaar

Veel zoekmachines gebruiken social media om te bepalen hoeveel waarde een pagina heeft (en dus hoe hoog de pagina in de zoekresultaten moet komen te staan). Populariteit is ook bij Bing een belangrijke factor. Zeker gezien de samenwerking met Facebook. In Amerika geeft Bing zelfs resultaten weer die gebaseerd zijn op je sociale informatie. Heeft bijvoorbeeld een van je vrienden een site geliked, dan krijgt die site voor jou meer waarde (en staat hij dus hoger in de zoekresultaten).

Zorg dus dat jouw berichten deelbaar zijn op social media.

Zet de belangrijkste informatie bovenaan

Bing crawlt momenteel vaak alleen nog maar de eerste 100kb van een pagina. Dit betekent dat je de belangrijkste informatie het beste bovenaan kunt zetten om de pagina indexeerbaar te maken.

Gebruik visuele ondersteuning

Bing hecht veel waarde aan afbeeldingen en video’s. Zorg dus dat je hier voldoende gebruik van maakt. 

Vermijd 302-redirects

Bing indexeert namelijk pagina’s met veel 302-redirects minder vaak. En treft Bing meer dan vijf 302-redirects aan op een site? Dan gaan ze er automatisch van uit dat dit verkeerd ingesteld is en kent alsnog de waarde toe alsof het een 301-redirect is.

De laatste stap

Is om je website aan te melden voor Bing Webmaster Tools (vergelijkbaar met Google Search Master Tools). Hier kun je een sitemap toevoegen en ontvang je bericht wanneer er iets op je website is veranderd. 

Als je nog meer wilt weten over de richtlijnen van Bing kun je de Bing Webmaster Guide Lines doornemen.

Adverteren op Bing?

Veel bedrijven en organisaties adverteren enkel op Google. Ook geen gekke gedachte, dit is de meest gebruikte zoekmachine. Op Bing heb je echter veel minder concurrentie en dus veel meer kans om hoog in de zoekresultaten te scoren. Adverteren op Bing is vergelijkbaar met Google, maar toch net even anders.

Voldoet jouw site aan de richtlijnen van Bing – of scoor je nog niet hoog in zoekresultaten?

Wil je adverteren op Bing – en de concurrentie verslaan die te sterk is op Google?

Bel Immense! 020 737 2421

Onze specialisten zijn gecertificeerd en getraind in Bing om de beste resultaten te halen. Doe er je voordeel mee!