Verhoog je conversie met call only-advertenties

Door Maarten op 12 maart 2015

Nog niet zo lang geleden introduceerde Google AdWords de mogelijkheid om te adverteren met de ‘call only’ optie. Dit sluit naadloos aan op de door Google eerder aangekondigde focus op mobiel. Wat maakt de alleen bellen-advertenties anders en waarom zou je hiermee een campagne moeten starten?

Wat is een call only-advertentie?

In het zoeknetwerk van Google is het mogelijk om een campagne te creëren met een speciale click-to-call optie. De alleen bellen-advertentie is in tegenstelling tot de traditionele advertenties alleen gericht op het generen van telefonisch verkeer. Niet om bezoekers naar een website te krijgen. Het telefoonnummer krijgt dan ook een prominente plaats in de advertentie in de vorm van een button. Een klik op deze button zorgt daadwerkelijk voor een telefonische oproep.

Wanneer is call-only interessant?

Wanneer je aan wilt sturen op telefonisch verkeer, dan is de call-only optie zeker interessant om eens uit te proberen. Maar alleen wanneer jouw bedrijf in deze behoefte kan voorzien. Bijvoorbeeld wanneer je een klantenservice hebt of klanten direct antwoord willen. Zoals bij een restaurant reservering.

Verhoog je mobiele conversie

Een klant telefonisch te woord staan heeft als voordeel dat je exact in kaart kunt brengen wat de behoefte van een beller is. Bovendien is de interactie een stuk sneller en het gesprek persoonlijker. Dit kan het makkelijker maken om een klant te overtuigen om voor jou te kiezen. Een call only-advertentie werkt echter alleen conversie verhogend als klanten hier daadwerkelijk behoefte aan hebben. Bij sommige aankoopprocessen willen klanten juist liever in alle rust zelf meer informatie lezen of een artikel vergelijken.

Advertentie instellen

Een alleen bellen-advertentie stel je in door met de ‘campagne tab’ in Adwords een nieuwe campagne aan te maken. Kies voor ‘+ campagne’ om de optie ‘Alleen bellen-advertentie’ te zien.

Tip: Houd bij het instellen van de tijden wanneer de advertenties worden getoond rekening met de bereikbaarheid van je bedrijf.

Voorbeeld alleen-bellen advertentie

Alleen bellen advertentie AdWords

Heb je hulp nodig met het instellen van de advertentie campagne? Neem dan contact met ons op via info@immense.nl.