Heb je weleens een e-mail gehad met de mededeling dat jouw Google AdWords account het advertentiebeleid schendt, maar was jij je van geen kwaad bewust? Dan ben je vast niet de enige. Belangrijk is om zo snel mogelijk in actie te komen, zodat je Adwords account niet wordt opgeschort en je helemaal niet meer kunt adverteren bij Google.
Sinds Google heeft besloten de regelementen strenger te handhaven, heb je zo’n mail al snel te
pakken. Zeker als je niet weet waar je advertentie precies aan moet voldoen. De reden dat Google heeft besloten het beleid aan te scherpen, is om er ervoor te zorgen dat zoekresultaten zo relevant mogelijk blijven. Om afgekeurde advertenties op te sporen is heeft Google een code geschreven, die automatisch accounts van overtreders waarschuwt en –indien nodig- opschort.
Google hanteert een advertentiebeleid dat is onderverdeeld in richtlijnen voor de opbouw, techniek en inhoud van de advertentie. Ook zijn er site- en accountrichtlijnen waar je je aan moet houden. De inhoudsrichtlijnen bevatten standpunten van Google met betrekking tot gevoelige onderwerpen, zoals abortus en fondsenwerving. De siterichtlijnen bevatten regels met betrekking tot de websites waar je voor mag adverteren of naar mag linken. Bekijk voor meer informatie het specifieke beleid van Adwords (volledige lijst met beleidsregels).
Zodra je een waarschuwing e-mail van Google ontvangt, is het noodzaak om direct in actie te komen. Als je niet in actie komt, loop je het risico dat je account wordt opgeschort en je niet meer kunt adverteren bij Google. Enkele tips om opschorting te voorkomen:
Bij het onterecht opschorten van je Adwords account, zit er helaas niks anders op dan contact opnemen met Google. Dit is vaak alleen een lang en frustrerend proces.
Wil je geen risico nemen met je Google advertenties? Laat Immense dan je Google Adwords campagne opzetten. Wij weten precies waarop een Adwords campagne afgekeurd kan worden.