Waarom realtime ‘advertentie aanpassers’ een must is voor E-commerce bedrijven anno 2015.

Door Maarten op 28 januari 2015

Tegenwoordig zien we vaak advertenties van concurrentie met dezelfde boodschap. Vergelijkbare call-to-actions met unique selling points die niet uniek meer zijn. Er sluipt een bepaalde blindheid waar de topposities de dienst gaan uitmaken. Men weet niet meer waar hij/zij klikken moet. Je kunt het vergelijken met een lot uit de loterij.

Realtime adverteren in Google

Het is belangrijk dat zoekwoorden terugkomen in de advertentieteksten. Dat maakt de advertentieteksten relevant waardoor er relatief minder voor een klik wordt betaald. Met name voor E-commerce zijn de advertentieteksten wellicht nog wat aan de statische kant. Met name omdat een webshop zelf onderhevig is aan wisselend aanbod, veranderlijke prijzen en / of tijdelijke acties. Tijd voor verandering!

Meer dynamiek
Google lanceert advertentie aanpassers dat de dynamiek bevat dat meer in lijn is met een dynamische shopping advertentie. Het biedt de mogelijkheid om de zoeker attent te maken op een beperkt aanbod, een tijdelijke actie en / of de actuele prijzen in de advertentieteksten weer te geven. Dit helpt het eerder genoemde jackpot-effect in te kiem te smoren door originele advertenties (inclusief het communiceren van schaarste).

Strijd met Shopping ads
Wanneer er shopping advertenties worden geactiveerd, zal deze altijd een streepje voor hebben. Niet alleen omdat deze bovenaan de resultaten worden weergegeven, maar ook omdat beeld meer spreekt dat tekst. Men vindt het doorgaans aantrekkelijker om een product te zien, dan erover te lezen.

Direct aan de slag!
Via het uploaden van een spreadsheet met ingevulde waardes worden de advertentieteksten dynamisch ingeladen met de juiste content.

Realtime adverteren in Google

Voor diegene die puur op zoek zijn naar het aftellen naar een bepaalde datum, kunnen zonder spreadsheet aan de slag. Door in het AdWords interface de advertentieteksten aan te passen, kun je de ‘countdown’ instellen door {= in te toetsen. Het volgende scherm wordt automatisch ontvouwd, zie:

Realtime adverteren in Google

Houd rekening mee dat dat de beschrijvingsregel 35 tekens mag bevatten, en dat de tekens ‘2 dagen’ hier uiteindelijk nog bijkomen. Hierdoor blijven er 28 tekens over om de afteller (voorbeeld een evenement of actie) in te leiden.

Ook gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden op het gebied van tekstadvertenties? Neem contact op door te mailen naar info@immense.nl