Op welke tijden en dagen kun je het beste een blogbericht plaatsen en wanneer deel je dit op Social Media? Wij kwamen deze handige infographic tegen van SurePayroll en Ghergich & Co die uitlegt wanneer de beste tijd is om berichten te plaatsen op Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en Pinterest. Bekijk ook onze tips per medium onderaan de pagina!
Beste tijd: 13.00 – 15.00 uur.
Piek: Woensdag 15.00 uur.
Slechtste tijd: In het weekend voor 8 uur in de ochtend of na 8 uur ’s avonds.
Feiten: Foto's zorgen voor 53% meer likes en 104% meer reacties.
Tip: meet het succes van je posts met Facebook Insights.
Beste tijd: 13.00 – 15.00 uur.
Spitstijd: Maandag – donderdag tussen 09.00 en 15.00 uur.
Slechtste tijd: Tussen 8 uur 's avonds en 8 uur 's morgens.
Feiten: Tweets met een afbeelding zorgen voor 36% meer kliks, 31% meer bezoekers, 41% meer retweets, 48% meer favorieten, 33% meer kans op een hogere bezoeker-conversie rato en 55% meer leads.
Tip: Gebruik Twitter Search om te horen wat anderen over je bedrijf en producten zeggen.
Beste dag: Dinsdag t/m donderdag.
Piek: tussen 5 -6 uur 's middags.
Slechtste tijd: maandag en vrijdag tussen 10 – 16.00 uur.
Feiten: 41% van de bezoekers komen via een mobiele site.
Tip: deel je een blog bericht van je website? Pas de titel en beschrijving dan aan. Dit kan op de update LinkedIn pagina.
Tip: Voeg je producten en/of diensten van het bedrijf toe op de subpagina 'producten en diensten'. En maak gebruik van de banner optie om je bedrijf meer zichbaarheid te geven.
Beste dag: Zaterdagochtend.
Piek: Vrijdag 15.00 (voor fashion en retail).
Slechtste tijden: Tijdens normale kantooruren.
Feiten: 55% van de Pinterest gebruikers is in contact met retailers en merken. Op Facebook is dit 48%.
Op Pinterest werk je niet met tekst, maar met afbeeldingen. Wel is de beschrijving van de afbeeldingen belangrijk, hier word je immers op gevonden. Afbeeldingen kunnen gepind worden, waardoor ze ‘vanzelf’ verspreidt worden over het internet. Leuke en opvallende afbeeldingen plaatsen is dus erg belangrijk. Maak ook gebruik van de borden. Een bord kun je openbaar toegankelijk maken, wat betekent dat andere gebruikers ook afbeeldingen kunnen toevoegen. Zo zorg je samen voor de inhoud en worden jouw afbeeldingen door een groter publiek bekeken.
Tip: pin ook je video's! En maak gebruik van de verschillende buttons en widgets die Pinterest beschikbaar stelt om te op je website of in je webshop. Zo kun je een 'Pin' of 'Follow' button downloaden.
Beste tijd: Vrijdagavond 7 uur.
Piek: Zondag t/m dinsdag tussen 7 en 10 uur 's avonds.
Slechtste tijd: voor 16.00 uur.
Feiten: Gebruikers spenderen gemiddeld 14 minuten per bezoek op de site. Dat is 1,5 minuut langer dan op Facebook.
Op Tumblr kan iedereen een account aanmaken. Op je eigen pagina kun je blogs posten, die andere gebruikers als favoriet kunnen opmerken of delen. Ook kun je andere bloggers volgen. De kracht van Tumblr is de eenvoud van de site. Het is erg eenvoudig om je pagina aan te passen aan jouw bedrijf, producten en onderwerpen. Tumblr leent zich daarom heel goed voor storytelling. Probeer dus niet alleen iets te verkopen, maar promoot je bedrijf als merk door een beleving te creeren.
Tip: zorg dat de inrichting van je pagina past bij je huisstijl.
Voorbeeld Coca Cola Tumblr pagina
Een eigen pagina voor je bedrijf, website of webshop is ook hier weer belangrijk. Net als de deelname in ‘communities’: groepen waar gediscussieerd wordt en informatie gedeeld over bepaalde onderwerpen. Op Google+ kan jouw bedrijf of organisatie aan een zogenoemde Circle toegevoegd worden. Andersom kun je zelf ook interessante gebruikers aan jouw Circle toewijzen. Een Circle is niets meer dan een kring voor een specifieke groep gebruikers. Dit zorgt ervoor dat je informatie altijd met de juiste personen deelt.
Tip: koppel je bedrijvenpagina aan je website of webshop zodat Google de + waarde toekent.