Wat zet je op een over ons pagina?

Wat zet je op een over ons pagina? Door Maarten op 10 juni 2015

De 'over ons' pagina is belangrijker dan je denkt. Hij wordt niet alleen vaak bezocht, consumenten gebruiken de informatie ook om te beoordelen of je een betrouwbare partij bent. Zorg dus dat je geen oersaai verhaal vertelt. Wat vertel je dan wel?

Laat zien wie je bent

De consument is steeds mondiger en accepteert geen leugens of bedrog. Mensen vragen zich af met wie ze zaken doen. Een transparant en eerlijk verhaal doet het altijd goed op een ‘over ons’ pagina. Wil je echt indruk maken? Zorg dan dat je ook authentiek bent en geen commercieel opgeblazen verhaal ophangt over hoe geweldig jouw dienst of product is. Een bezoeker wil gewoon weten wat hij aan jouw organisatie heeft.

Waarom ons?

Verander ‘over ons’ in ‘waarom ons?’. Hierdoor heb je meteen de gelegenheid om een potentiele klant te overtuigen dat jij de juiste partij bent. Laat zien welke aan keurmerken je voldoet en welke certificaten je hebt behaald. Bestaat je bedrijf al 20 jaar? Verwerk dit dan als argument. Dat is een stuk interessanter dan een lap tekst wat begint met ‘Bedrijf X is opgericht in 1995’. 

Vertel een verhaal

De belangrijkste functie van de ‘over ons’ pagina is vertrouwen winnen. Vertel dan ook vooral wie je bent, wat je bedrijf doet, hoe je dit doet en waar je dit doet. Dit betekent echter niet dat je er een saaie opsomming van hoeft te maken. Lezen over een personage is bijvoorbeeld een stuk leuker dan over droge feiten. Storytelling blijft bovendien een stuk beter hangen.

Wie?

Wie zijn jullie of wie ben jij? Foto’s en video’s van medewerkers zijn een leuke en persoonlijke manier om een klant kennis te laten maken met een bedrijf. Ben je een eenpitter, doe dan niet net alsof je een enorm team achter je hebt staan. Lezers voelen zich juist meer verbonden als ze het verhaal achter de ondernemer weten en hier een gezicht bij hebben.

Wat doe je en hoe doe je dat?

Vertel in een paar zinnen wat je bedrijf of webwinkel doet en op welke manier. Heb je een andere werkwijze dan de concurrent? Dat is met een reden. Vertel dan ook waarom en wat dit is.

Waar?

Een geheim adres geeft een lezer geen vertrouwen. En in sommige gevallen is het ook gewoon handig om te weten waar je gevestigd bent. In de meeste gevallen vermeld je dit gewoon op de contactpagina. Bij sommige sites kan dit ook prima alleen op de ‘over ons’ of ‘waarom ons’ pagina. 

4 inspirerende over ons pagina’s

Beautygloss 

Ikea

Gummisiq

Yellowleafhammocks

Wayneparkerkent