Excilor

Nieuwe website

Excilor

Over Excilor

Excilor is onderdeel van farmacieconcern Vemedia, bekend van onder meer Natterman, ROTER, Valdispert en Oenobiol. Excilor is de expert in de behandeling van kalkangels, ook wel bekend onder de wetenschappelijke naam onychomycose. Excilor biedt een unieke, effectieve en comfortabele behandeling die tot diep in de nagel doordringt dankzij de unieke Transactive™ Technology, is gemakkelijk in het dagelijkse gebruik en vormt geen gezondheidsrisico.

Naast producten voor behandeling van kalknagels is vrij recent een product specifiek voor wratten ontwikkeld en zal er in het najaar van 2018 een product tegen steelwratten op de markt komen. Excilor heeft met de Protector Spray ook een product dat juist dient om aandoeningen als kalknagels, wratten en voetschimmel te voorkomen. Deze producten worden in meerdere landen online en/of bij drogisterijen verkocht.

Excilor scope

De producten van Excilor worden in wereldwijd verkocht. Uniformiteit in de uitstraling was een belangrijke reden voor Vemedia om Immense te vragen een site te bouwen met een professionele look and feel die voor elk land de kwaliteit en unieke karakter van het Excilor product zou weergeven. Door de groei van het aantal producten en aantal landen waar Excilor verkocht wordt was er behoefte aan een website die gemakkelijk vanuit één centrale plek beheerd en uitgebreid kan worden wanneer nodig.

Maatwerk website

Uitbreiding van landen en toevoegen van nieuwe producten. Dat was de basis van waaruit het CMS en de nieuwe Excilor website is opgebouwd. Gezien de frequentie waarmee er binnen de verschillende landen veranderingen doorgevoerd moeten worden, ofwel op productniveau of het toevoegen van een geheel nieuwe productcategorie, is de dynamiek van het CMS cruciaal om het beheer zou eenvoudig mogelijk te houden.

Om de afzonderlijke landen toch ook de mogelijkheid te geven zelf de content aan op details aan te passen is de site volledig modulair opgebouwd. Kortom, een uniforme uitstraling qua look and feel, maar met de mogelijkheid om op elke pagina volgorde en inhoud van de afzonderlijke contentblokken aan te passen naar wens.

Focus op sales

Vanuit Vemedia HQ kwam de specifieke vraag om, vergeleken met de oude Excilor site, de nadruk meer op commercie te leggen. Directe buttons naar de Where to Buy sectie, anchorlinks vanuit categoriepagina’s naar gebruikersvideo’s en de mogelijkheid van een overzicht van fysieke verkooppunten. Kortom, meer focus op het product, meer directe communicatie en meer focus op sales, naar tevredenheid van alle landen ontwikkeld. Bijbehorende kenmerken van de nieuwe site:

  • Succesvolle contentmigratie van oude naar nieuwe Excilor omgeving
  • Op basis van herkomst/IP adres worden sommige landen afgeschermd van totaal landenoverzicht
  • Flexibiliteit Where to Buy/Google Maps functionaliteit, per land te (de-)activeren.

Development issues

Soms zit een case vol development uitdagingen, het ontwikkelen van de nieuwe Excilor site was echter meer gericht op de eenvoud van het beheer voor meerdere landen en producten. Daarin zit ook gelijk een focus op toekomstige acties om zo efficiënt mogelijk te schakelen wanneer er een nieuwe productlijn toegevoegd of nieuw product binnen een bestaande lijn toegevoegd moet worden.

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.