In-app advertising

Heb je als adverteerder weleens gedacht aan in-app advertising? Door de explosieve groei en het gebruik van mobiele apps wordt in-app advertising steeds interessanter om in te zetten. Apps worden steeds vaker gebruikt voor advertising, in de toekomst zal in-app advertising naar verwachting groter zijn dan adverteren via desktop. Een goed moment om samen met Immense te kijken naar de mogelijkheden van deze relatief onbekende vorm van online adverteren.  

intropic

In-app advertising inzetten met Immense

We zetten in-app advertising in voor verschillende doeleinden. Een klik op een advertentie leidt meestal naar jouw mobiele website, maar in-app advertising kan ook gebruikt worden voor het promoten van andere apps. Om jouw specifieke doelgroep zo effectief en gericht mogelijk te bereiken beschik je over dezelfde targetingopties die je ook via display advertising benut.

Bereik jouw doelgroep:

  • Op basis van leeftijd, geslacht, interesses, demografische- en geografische factoren.
  • Zelf een selectie maken van apps waarvan jij denkt dat jouw doelgroep zich daarop bevindt.
  • Gerichte targeting in de vorm van locatietargeting en specifieke hyperlocal targeting. 

In-app advertising USP's 

 

Smartphone gebruik

Smartphone gebruikers surfen steeds minder over het mobile web. Door de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheden groeit het aantal apps aanzienlijk en daarmee voor jou de kans om via in-app advertising jouw doelgroep te bereiken.

  

Downloaden apps

Met het downloaden van een app geeft een gebruiker al deels aan waar zijn/haar interesses liggen. Het tonen van een relevante advertentie in deze app zal dan ook leiden tot hogere CTR’s en conversies.
 

App look and feel

In-app advertising presteert een stuk beter dan gewone banner advertenties, omdat de advertenties in de look and feel van de app verwerkt zijn en dus onderdeel zijn van het geheel, een meer natuurlijke manier van advertising.

 

Kennis van de markt

Het gebruik van Adform als advertentieplatform en onze kennis van Admobs en het Google Display Netwerk zorgen voor de tools om de voor jou geselecteerde apps en daarmee jouw doelgroep van de meest relevante ads te voorzien.       

 

Advertising doelen 

Een gerichte targeting draagt bij aan het duidelijk formuleren van jouw in-app advertising doelstellingen. Van awareness en naamsbekendheid tot performance based campagnes gericht op meer downloads/leads.

 

Effectief en meetbaar

Onze eigen rapportagetool geeft alle Adform resultaten overzichtelijk weer, met adviezen en uit te voeren acties door jouw campagnemanager. Met jouw eigen inlog blijf je altijd op de hoogte van jouw in-app advertising campagne. 

 
 

In-app advertising als onderdeel van jouw display campagne

In succesvolle display campagnes is in-app advertising eigenlijk niet meer weg te denken. Door de wildgroei aan apps en geavanceerde advertentiemogelijkheden is in-app advertising vrij complex. Immense helpt je graag met het opzetten van een effectieve in-app advertising campagne. Om jouw in-app advertising zo optimaal mogelijk te laten renderen bespreken we altijd eerst samen met jou hoe we dit vorm willen geven. We vinden het belangrijk dat je op de hoogte bent van onze manier van werken om ervoor te zorgen dat we op één lijn zitten voordat we starten.

Jouw in-app advertising campagne, duidelijke afspraken

  • Vertrekpunt voor de advertising campagne formuleren; wie en wat wil je met in-app advertising bereiken?
  • Formuleren doelstellingen en KPI's, bepalen budgetten.
  • Heldere targeting op basis van een set segmentatiecriteria.
  • Bepalen welke apps in aanmerking komen voor een effectieve in-app advertising campagne.
  • Gedurende de looptijd van de in-app advertising campage continu testen van verschillende uitingen en apps om het beste rendement uit de advertentie te halen.
  • Terugkoppeling van de resultaten in de vorm van overzichtelijke rapportages, waarbij we regelmatig met jou overleggen over bijsturing wanneer nodig en nieuwe mogelijkheden om de resultaten van de campagne nog verder te verbeteren.

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.