Facebook Ads

Benieuwd wat adverteren via Facebook voor jouw business kan doen? Een groot deel van de Nederlanders hebben een Facebook account en zorgen er met het liken en sharen van posts voor dat er een grote bak met data wordt gegenereerd. Met Facebook Ads worden deze data gebruikt om zeer gericht te adverteren. Historisch gezien liggen conversiepercentages vrij hoog, de reden dat we Facebook Ads steeds meer meenemen in de online marketing plannen voor onze klanten.

intropic

Waarom Facebook Ads?

Vanwege het enorme bereik is Facebook Ads altijd een interessante optie om te overwegen. Demografische- en locatiegegevens in combinatie met sociale content zorgen voor uiterst effectieve advertising, zowel voor branding als voor salesdoeleinden. Bijkomend voordeel is dat een goed ingerichte en opvallende Facebook Ads campagne veel extra aandacht krijgt doordat deze advertentie veel wordt gedeeld en ‘viral’ gaat.

Facebook Ads worden onder meer ingezet voor:

  • Branding/naamsbekendheid
  • Directe conversies
  • Promoten aanbiedingen en acties
  • Productintroducties
  • Vergroten aantal Facebook volgers

Facebook Ads 

 

Bereik

Met bijna 10 miljoen geregistreerde Facebook accounts in Nederland heeft een advertentie op Facebook een enorm potentieel bereik. Door het gebruik van Facebook op meerdere devices kan je je doelgroep ook per apparaat targeten.

 

Doelstellingen

Facebook Ads dragen bij aan uiteenlopende doelstellingen. Het genereren van traffic naar je Facebookpagina of website, maar ook realiseren van leads of sales. Promoten van een app of event gebeurt ook steeds meer met Facebook Ads.

 

Segmentatie

Facebook geeft je legio mogelijkheden om je doelgroep te segmenteren. Targeting van Facebook Ads op basis van Facebook gedrag, gebruik van device, lifestyle en uiteraard leeftijd, geslacht, demografische- en sociale factoren. 

 

Engagement

In vergelijking met veel andere vormen van adverteren biedt Facebook nog meer de mogelijkheid om de interactie met jouw doelgroep te zoeken. Doorklikken naar jouw Facebookpagina levert weer nieuwe targeting opties op.

 

Facebook audiences 

Gebruik van Facebook opties om nog gerichter Facebook Ads in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan gebruik van Facebook Audiences waarbij je gegevens van een geselecteerde groep gebruikt om Facebook Ads aan te tonen.

 

Effectief en meetbaar

Blijf met onze eigen rapportagetool op de hoogte van de voortgang van jouw Facebook Ads campagne. Periodieke rapportages tonen de belangrijkste resultaten, aangevuld met te nemen acties door jouw eigen campagnemanager.

 
 

JOUW PLAN VAN AANPAK VOOR FACEBOOK ADS

Net zoals we dat voor elk online marketing kanaal doen, bepalen we ook voor elke Facebook Ads campagne een duidelijke strategie. Aangezien jij het beste jouw eigen klant en business kent bepalen we altijd in nauw overleg de doelgroep waar we gericht op gaan targeten binnen Facebook. In deze fase worden ook nauwkeurig de doelstellingen geformuleerd. Ga je voor relevante clicks die de doelgroep naar de webshop, actie- of landingspagina brengt of wil je je fanbase vergroten op Facebook, de doelstellingen zijn altijd helder voordat we een Facebook Ads campagne live zetten.

Succesvol managment van Facebook Ads

Immense heeft veel ervaring in het opzetten en optimaliseren van Facebook Ads campagnes. We merken dat onze kennis nodig is om het maximale rendement uit het adverteren op Facebook te halen. De juiste targeting en bijsturing van campagneresultaten luistert namelijk erg nauw, zeker met het enorme, versnipperde bereik wat Facebook heeft. Om onze inspanningen en de voortgang van de resultaten zo transparant mogelijk te maken sturen we je periodiek en op elk gewenst moment een heldere rapportage van jouw Facebook Ads campagne. Op deze manier kun je zelf zien hoe succesvol het adverteren op Facebook voor jou in de afgelopen campagneperiode is geweest!

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.