Google Shopping

Heb je een webshop en ben je op zoek naar manieren om jouw producten te promoten? Immense helpt je graag bij het opzetten van een Google Shopping campagne waarmee consumenten gemakkelijk en snel producten kunnen vinden en vergelijken. Door ook jouw producten aan Google Shopping te linken krijg je niet alleen meer zichtbaarheid, maar is de kans op conversie ook een stuk hoger. 

intropic

Google Shopping met Immense

Het opzetten van een Google Shopping campagne vertoont veel overeenkomsten met de handelingen die je voor Google Adwords verricht. Belangrijk is wel dat de shopping feed, de techniek die jouw producten aan Google koppelt, goed ingericht is, zodat de getoonde productinformatie altijd up to date is. Immense helpt je graag deze feature te optimaliseren en uiteraard nemen we ook de zorg voor de complete Google Shopping campagne op ons. 

Immense ondersteunt je door:

  • Het aanmaken van een account in het Google Merchant Center voor het beheer van jouw producten.
  • Google Shopping te koppelen aan je Google Adwords account.
  • Een koppeling te maken met Google Analytics voor meetbare resultaten.
  • Zorg te dragen voor optimale zichtbaarheid van jouw producten.

Google Shopping features

 

Prominente positie

Google Shopping resultaten worden prominent weergegeven binnen de zoekresultaten. Samen met het visuele aspect geeft het jouw advertentie de uitstraling waarmee je jouw doelgroep wil overtuigen.   

 

Kosten vs. conversie

Vergelijkbaar met Adwords, de kosten die je per klik betaalt binnen Google Shopping zijn afhankelijk van de concurrentie en de relevantie van jouw product ten opzichte van de zoekopdracht. Conversiepercentages liggen gemiddeld wel hoger. 

 

Voorraad koppelen

Een belangrijke feature van Google Shopping. Met een goede productfeed zullen binnen Google Shopping namelijk alleen de producten getoond worden die je nog op voorraad hebt. Dit voorkomt eventuele 'nee' verkopen.

 

Responsiveness

Naast een forse toename in zoekopdrachten wordt mobiel steeds meer gebruikt om ook daadwerkelijk online aankopen te doen. Daarom een must om jouw Google Shopping ook voor mobiel, Ipad en laptop geschikt te maken.

 

Advertising doelen 

Door een direct zichtbare ROI wordt het nog makkelijker om per productgroep of zelfs op productniveau doelen te stellen, zodat de verwachtingen rondom jouw Google Shopping campagne vanaf het begin helder zijn. 

 

Effectief en meetbaar

Net als Adwords zijn Google Shopping resultaten goed meetbaar. Data worden weergegeven in heldere rapportages, voorzien van adviezen en uit te voeren acties, waardoor je altijd op de hoogte bent van de voortgang.

 
 

Google Shopping, past het binnen jouw strategie?

Ook al heb je een webshop hoeft dat nog niet altijd te betekenen dat een Google Shopping campagne vanzelfsprekend onderdeel uitmaakt van jouw online advertising mix. Daarom is het goed om eerst samen helder te krijgen waar eventuele online inspanningen zich op moeten richten, om vervolgens aan de hand van een uitgetekende roadmap to succes te bepalen of Google Shopping daar een rol in kan spelen. Als dat inderdaad het geval is dan is het vervolgens zaak samen met jou een helder plan van aanpak te formuleren. 

Jouw Google Shopping campagne, een heldere aanpak

  • Vertrekpunt van de Google Shopping campagne; wie en wat wil je met een display campagne bereiken?
  • Formuleren doelstellingen en KPI's, bepalen budgetten.
  • Heldere targeting op basis van een set segmentatiecriteria en bepalen welke producten ingezet gaan worden.
  • Opzetten Google Merchant Center en productfeed.
  • Gedurende de looptijd afwisselen van producten en biedingen om optimaal rendement uit Google Shopping te halen.
  • Terugkoppeling van de resultaten in de vorm van overzichtelijke rapportages, waarbij we regelmatig met jou overleggen over bijsturing wanneer nodig en nieuwe mogelijkheden om de resultaten van de campagne nog verder te verbeteren.

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.