Remarketing

Gedurende de customer journey is de kans vrij groot dat jouw klant zich eerst op jouw site of binnen de webshop oriënteert op de mogelijkheden en niet direct een bestelling doet. Om ervoor te zorgen dat je bij deze bezoekers top of mind blijft is het aan te raden remarketing in te zetten ter aanvulling op je bestaande display advertising campagne.

intropic

Remarketing met Immense

Met remarketing maken we gebruik van dezelfde display netwerken die ook voor display advertising worden ingezet. Dat betekent dat we voor jou remarketing uitrollen binnen het Google Display Network, maar ook via Adform toegang hebben tot verschillende display netwerken. Met behulp van dezelfde targetingopties die je ook bij display advertising hebt, zullen we jouw advertenties op vergelijkbare, relevante websites aan eerdere bezoekers tonen. Daarnaast worden advertenties ook basis van het surfgedrag van de bezoeker getoond. 

Kenmerken remarketing:

  • Uitgebreid netwerk via Google Display Network en Adform
  • Meerdere targeting opties in vorm van herbenaderen of behavorial targeting
  • Dynamische remarketing
  • Effectieve, meetbare remarketing campagnes

Remarketing voordelen

 

Meerdere platformen 

Remarketing is op vrijwel alle advertentieplatformen in te zetten. Naast de 'logische' remarketing campanges met Google Adwords ook meer dan geschikt om social media users te herbenaderen via Facebook of Twitter.

 

Past in customer journey

De meeste online aankopen worden niet in één keer gedaan. Remarketing is dan ook essentieel om opnieuw de aandacht van de bezoeker te trekken die al heeft laten weten geïnteresseerd te zijn in jouw dienst of product.

 

Dynamische remarketing

Met advertenties op maat kun je een potentiele klant die eerder producten heeft bekeken in jouw webshop of zelfs al een product in het winkelmandje heeft gelegd overtuigen met speciale aanbiedingen/kortingen.

 

Kosten vs. conversie

De gemiddelde kosten van een gedegen remarketing campagne liggen over het algemeen vrij laag. Daartegenover staat dat het aantal conversies vaak hoger ligt dan reguliere advertising vanwege de eerder getoonde interesse.

 

Gerichte targeting 

Remarketing is ideaal om eerdere bezoekers gericht te voorzien van relevante uitingen die aansluiten op elke fase binnen het online aankoopproces. Je kan daarbij zelf de frequentie aangeven om de targeting nog specifieker te maken.

 

Effectief en meetbaar

In elke fase van de customer journey worden de resultaten van een remarketing campagne gemeten. Je ontvangt heldere rapportages, met aanbevelingen van jouw campagnemanager hoe de resultaten verder te optimaliseren.

 
 

Dynamische remarketing

We zetten tegenwoordig ook steeds meer dynamische remarketing in voor onze klanten. Waar ‘gewone’ remarketing een relevante, maar statische manier van herbenaderen is, speelt dynamische remarketing veel meer in op een bewust moment in het aankoopproces. Met advertenties op maat kun je een potentiele klant die eerder producten heeft bekeken in jouw webshop of zelfs al een product in het winkelmandje heeft gelegd overtuigen met speciale aanbiedingen/kortingen. Het spreekt voor zich dat deze vorm van remarketing flink hogere doorklik- en conversieratio’s tot gevolg heeft.

Remarketing met Immense

Het opzetten van een effectieve remarketingcampagne is niet eenvoudig. Immense heeft de expertise en jarenlange ervaring in huis om remarketing ook voor jou te laten werken. Het definiëren van heldere doelstellingen, tussentijdse evaluatie en optimalisatie en terugkoppeling in de vorm van duidelijke rapportages en bijsturing, het hele traject van herbenaderen van jouw website bezoek is bij Immense in goede handen.

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.