SEA - Zoekmachine adverteren

Binnen alle mogelijkheden van online advertising blijft Search Engine Advertising, kortweg SEA genaamd, verreweg het belangrijkste. Het gebruik van Google als grootste zoekmachine ter wereld groeit nog steeds gestaag, het bereik en de mogelijkheden om daarmee binnen Google jouw product of dienst aan te bieden zijn nog steeds zeer interessant. Immense helpt je bij het neerzetten van een optimale SEA strategie. 

intropic

SEA met Immense

Met Seach Engine Advertising zorg je ervoor dat je online zichtbaar bent door advertenties te tonen in zoekmachines als Google, Bing/Yahoo en zoekfuncties van diverse social media. Door middel van betaalde advertenties breng je gericht producten en diensten onder de aandacht van jouw doelgroep.

We helpen je met de inzet van:

SEA Menu

 

Google Adwords

Stuur je doelgroep naar een actiegerichte landingspagina op basis van heldere tekstadvertenties. Uitgebreide advertentiemogelijkheden met advertentie-extensies, sitelinks en dynamische tekstadvertenties. Continue meetbaarheid van de resultaten. 

 

Display Advertising

Brand awareness en meer conversies realiseren door gerichte inzet van tekst- en beeldadvertenties via het Google Display Netwerk en andere display platformen. Display advertising biedt steeds meer specifiekere targetingmogelijkheden door toenemende meetbaarheid.

 

Google Shopping

Dé manier om jouw producten op een effectieve manier te presenteren aan jouw doelgroep. Haal meer conversies uit jouw webshop door bezoekers direct naar het product te sturen waar ze naar op zoek zijn. Profiteer van prominente posities binnen de zoekresultaten.

 

Remarketing

Herbenader bezoekers die eerder op je website zijn geweest. Overtuig ze van jouw product of dienst wanneer de bezoeker vorige keer geen conversie heeft opgeleverd, Presenteer met remarketing ook een vervolgproduct of doe een aanbieding voor een nieuw product of dienst.

 

Bing Ads

Blijf je concurrentie voor door binnen jouw branche als enige binnen zoekmachine Bing te adverteren. Groeiend bereik, relatief lage CPC's en bewezen hogere conversie-aantallen zijn genoeg reden hier te adverteren, ook geschikt voor bescheiden advertising budgetten.

 

Rapportages

Immense heeft een eigen rapportagetool ontwikkeld die alle resultaten overzichtelijk weergeeft, voorzien van adviezen en uit te voeren acties door jouw campagnemanager. Met een eigen inlog blijf je ten alle tijde op de hoogte van de voortgang.

 
 

Adwords Scan?

Ben je benieuwd of jouw AdWords campagnes optimaal ingezet worden?

Wij nemen graag even de tijd om je Adwords campagnes te analyseren om vervolgens een gedegen advies te geven!

Doe mij zo een scan!

ADWORDS

Binnen Google Adwords heb je als adverteerder verschillende mogelijkheden om jouw doelgroep het meest effectief te bereiken. Doordat het aantal adverteerders op Google nog steeds blijft groeien is het essentieel om deze mogelijkheden optimaal te benutten, zodat je rendement blijft halen uit jouw Google Adwords campagne. Denk daarbij ook aan remarketing, het herbenaderen van bezoekers die eerder op jouw site zijn geweest.

Google Zoeknetwerk

Met Google Adwords kun je adverteren binnen het zoeknetwerk van Google. Op basis van zoekwoorden van bezoekers wordt jouw advertentie weergegeven op de zoekresultatenpagina van Google. We maken daarbij gebruik van alle beschikbare advertentieopties om jouw advertenties zo relevant mogelijk onder de aandacht te brengen. Onder het Google zoeknetwerk vallen ook andere ‘Google sites’ met een zoekfunctie, zoals Google Maps, maar ook zoekpartnersites als Telegraaf en Marktplaats.

DISPLAY

Google Adwords is ook geschikt om op relevante websites advertenties te laten zien voor jouw producten en diensten. Advertenties verschijnen niet op de zoekresultatenpagina van Google, maar op relevante sites binnen het Display netwerk van Google, waar je jouw doelgroep in verschillende stadia van de sales funnel kunt bereiken.

Adform

Om jouw display campagne zo effectief mogelijk uit te voeren maken we gebruik van Adform, een demand side platform, waarmee we toegang hebben tot een zeer uitgebreid advertentienetwerk. We benutten dit netwerk om voor jou als adverteerder display, video of mobiele advertenties in te kopen. Met de belangrijkste segmentatiecriteria wordt op basis van real time bidding advertentieruimte ingekocht.

BING ADS

Adverteren binnen het zoeknetwerk van Bing/Yahoo doe je met Bing Ads. Vergeleken met Google is het marktaandeel van Bing/Yahoo bescheiden, toch kan Bing Ads erg interessant zijn, zeker wanneer je een niche markt opereert. Clickvin is Bing Advertising Certified, wat betekent dat we de kennis in huis hebben om een Bing Ads campagne voor je in te richten en succesvol te optimaliseren. 

Bing Ads, waarom?

We zien veel mogelijkheden om jou met Bing Ads te onderscheiden van de concurrentie, het heeft namelijk een aantal duidelijke voordelen:

  • Doordat Bing Ads nog weinig wordt ingezet kun je hiermee je zichtbaarheid vergroten ten opzichte van jouw concurrenten.
  • Door de lagere concurrentie worden Bing Ads ingezet tegen een lagere CPC vergeleken met Google. Campagnes zijn daarmee een stuk kosteneffectiever.
  • Uit onderzoek blijkt dat gebruikers van Bing/Yahoo veel gerichter zoeken en daardoor een stuk sneller geneigd zijn over te gaan tot een aankoop.

SEA, WAT KUN JE VERWACHTEN?

  • Definiëren van de online strategie en het formuleren van heldere doelen die je als adverteerder uit online marketing wilt halen. Vaststellen van KPI’s om de verwachtingen en resultaten optimaal te kunnen managen.
  • Inrichten van in te zetten SEA campagnes met relevante keywords, advertentiegroepen, biedingen en targeting instellingen om de relevantie van jouw advertenties te optimaliseren.
  • Actief toepassen van extra advertentiemogelijkheden als advertentie-extensies, ad customizers en het gebruik van dynamische tekstadvertenties.
  • Continu testen en optimaliseren van de data die uit de verschillende onderdelen komen. Onze SEA specialisten gaan elke dag weer de uitdaging aan om de beste resultaten uit Adwords, Display en Shopping te halen!
  • Toegang tot onze eigen rapportagetool waardoor je jezelf op de hoogte kan houden van de resultaten. Uiteraard koppelen we de resultaten ook zelf naar je terug in de vorm van overzichtelijke rapportages.

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.