Social Media

Social media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Het aantal gebruikers van de bekende platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en YouTube groeit nog steeds. Daarnaast ontstaan er continu nieuwe social media met nét weer andere features. Denk daarbij aan Tumblr, Pinterest en Vine, waarvan het gebruik explosief toeneemt. Volop kansen om met social media advertising gericht jouw doelgoep te targeten.

intropic

Social Media met Immense

Social media is niet meer een kwestie van gewoon doen. Klanten zijn gewend aan social media als communicatiemiddel en verwachten dat ook van jou. Wanneer je social media op een goede manier inzet, kan het sterk bijdragen aan het succes van je bedrijf. Bij een social media strategie bepaal je de doelstellingen van je bedrijf, de doelgroep waarop je je wilt richten en welke sociale netwerken je het beste in kunt zetten. Adverteren op social media is de volgende stap.

Met Immense bereik je je doelgroep via onder meer:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Google Plus

Social Media platforms

 

Facebook

Wereldwijd nog steeds het meest gebruikte sociale netwerk, ook bedrijven weten Facebook steeds beter te vinden. Nederland telt momenteel ruim 10,4 miljoen gebruikers. Ideaal om jouw doelgroep, naast een eigen Facebook pagina, ook met gerichte advertenties te bereiken.   

 

Instagram

In Nederland is het aantal Instagrammers van 2,1 naar 3,2 miljoen maandelijkse gebruikers geklommen in 2016, met name steeds populairder in de 20-39 categorie. Met nieuwe functies als Instagram Stories en Albums steeds interessanter om advertising in te zetten.

 

LinkedIn

Ongeveer 10% van de totaal 4,3 miljoen LinkedIn members gebruiken dit zakelijke platform dagelijks. Door de groei van nieuwe features, met name gericht op vacatures, worden de mogelijkheden van LinkedIn advertising ook steeds groter. Ideaal voor B2B advertising.  

 

Twitter

Met 2,6 miljoen gebruikers telt Twitter nog steeds mee als vooraanstaand social media kanaal. Het aantal dagelijkse gebruikers neemt echter gestaag af. Het toevoegen van GIF's en korte video's moet het platform nieuw leven inblazen, waardoor ook inzet van Twitter Ads oplevert.     

 

Google+

Maak een Google+ pagina voor jouw bedrijf aan en verhoog hiermee je zichtbaarheid in de zoekresultaten. Goed voor je klantenbinding, maar ook voor je positie in de zoekmachines. Met Google+ Post Ads kun je ook gericht jouw bedrijfspagina als advertentie inzetten.  

 

YouTube

Je eigen YouTube kanaal? Het is een mooie manier om de totaal 7,5 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan 1,7 miljoen dagelijks, te bereiken. Daarnaast biedt het enorme bereik prachtige mogelijkheden om met unieke advertising video's jouw doelgroep gericht te targeten. 

Social Media inzet

Zet social media in om heel gericht jouw doelgroep te bereiken. We denken graag mee bij het beantwoorden van de meest belangrijke vragen die jezelf moet stellen: wat wil je bereiken en wie maken deel uit van je doelgroep? Heb je antwoord op die vragen dan helpen onze social media specialisten je verder welke kanalen je het beste kan inzetten. Een integrale en effectieve social media strategie:

  • Versterkt het bedrijfsimago
  • Vergroot de binding met je doelgroep
  • Zorgt voor meer zichtbaarheid
  • Verbetert jouw ranking en het aantal bezoekers
  • Ondersteunt de inzet van andere advertising kanalen

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.