Webanalytics

Webanalytics maakt het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk en is van essentieel belang om te bepalen of doelstellingen worden behaald. Hoe kom je er anders achter hoe online uitingen presteren? Zonder te meten weet je niet welke online marketing campagnes het meeste hebben opgebracht, via welke verkeersbronnen bezoekers op de website komen en waar ze de site weer verlaten. Met webanalytics weet je precies welke pagina de 'rotte appel' is en nog aan gesleuteld moet worden.

intropic

Webanalytics met Immense

De basis van webanalytics begint natuurlijk bij het meten van interacties en gedrag op online platforms. Waar voorheen het alleen nog mogelijk was om statische data te meten worden webanalytics tegenwoordig ook ingezet om gedrag van bezoekers op sociale media als Facebook en LinkedIn te meten. Deze waardevolle informtie zorgt ervoor dat je jouw doelgroep beter begrijpt en kan targeten. 

Immense ondersteunt jouw online marketing inspanningen met:

  • Het verzamelen van data uit Google Analytics
  • Facebook Insights
  • LinkedIn Insights
  • Het analyseren en vertalen van data naar nieuwe KPI's en doelen

Website Analytics features

Google Analytics

Google Analytics is een waardevolle gratis tool die inzicht geeft in de statistieken van een website en deze gedetailleerd weergeeft. Het gevaar met Google Analytics is dat je verdwaald kan raken in de enorme hoeveelheid data. Alle informatie is weer te segmenteren en anders te interpreteren. Ook is het is mogelijk -en aan te raden- om een Google Adwords campagne te koppelen aan Analytics. Om alle voordelen van de statistieken te benutten moet je weten wat je meet én tijdig bijsturen. 

Facebook Insights

Facebook wordt steeds belangrijker als marketingtool, en dus de vraag wat dit oplevert ook. Met Facebook insights heb je toegang tot interessante cijfers over je Facebook pagina. Met insights zie je wat je bereik is en hoe succesvol je berichten zijn. Denk aan likes, comments, clicks en shares. En ook demografische gegevens. Door de statistieken regelmatig te bekijken weet je welk type content het meeste resultaat oplevert.

LinkedIn Insights

Om meer inzicht te krijgen in wat er zich op LinkedIn afspeelt, heeft LinkedIn een insights tool voor zakelijke pagina’s toegevoegd. Dit geeft je de mogelijkheid om, net als bij je Facebook pagina, inzicht te krijgen in de effectiviteit van de berichten die je als je bedrijf op LinkedIn plaatst. Effectiviteit is in dit geval uitgedrukt in aantal nieuwe volgers (naar aanleiding van een bericht), kliks op een link in je bericht en de betrokkenheid van je volgers.  

WAT KAN IMMENSE BETEKENEN?

Onze webanalytics consultants vertalen de statistieken naar de juiste inzichten en informatie. Wij interpreteren de informatie, presenteren dit overzichtelijk en geven advies. Immense ondersteunt je met:

  • Webanalytics implementatie: traffic en doelstellingen inzichtelijk
  • Een op maat gemaakt Analytics dashboard
  • Het instellen van doelen en acties om het bezoek op je site helder te krijgen
  • Webanalyse en een adviesrapport voor jouw site

Ook de volgende stap maken?

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.